Advies gevraagd Fiddle 2 fluitend schraal geluid

Status
Not open for further replies.

MonkNL

New Member
Hey!

Mijn eerste post ondanks ik dit forum regelmatig als gast heb bezocht..

Sinds vorige week heb ik een nieuwe Sym Fiddle 2 (snor) gekocht (Euro4), huidige km stand 177. Ik heb heb laten ontgrenzen en er een electronische begrenzer in laten zetten. Daarbij is de varioring verwijderd en is de scooter gechiptuned (aangepaste mapping). Hij is nu schakelbaar en loopt nu begrenst tot ongeveer 38 op de teller. Echter merk ik nu hij wat harder loopt dat er een soort van fluitend/schraal geluid onder de carter vandaan komt. Het is vooral bij gas geven of als ik constant bijv 30 rij. Als ik gas los laat en de snelheid laat teruglopen dan hoor je het geluid met pauzes. Het klinkt een beetje alsof er iets aanloopt, tandwielen oid.

Uiteraard heb ik contact opgenomen met degene die hem ontgrenst heeft, hij geeft aan dat dit normaal is bij Sym scooters en veel andere merken er ook "last" van hebben en dat het de tandwielen achter zijn, dat deze dicht op de carter zitten en het geen kwaad kan. Echter was ik net even langs een lokale scooter winkel in Zoetermeer gereden en de beste man zei dat het de variateur kon zijn die niet goed vast zat en ik er beter niet verder mee kon rijden.. Ik denk dat ik hem na mijn vakantie voor de zekerheid maar na laat kijken maar ben benieuwd of er hier mensen zijn die dit herkennen.

Ik heb hem op de standaard gezet even een video gemaakt. Als ik rij is het geluid wat luider lijkt het. Als je goed luistert hoor je wel een schrapend/fluitend geluid uit de carter komen.


Ik heb zelf verder niets aangepast aan de scooter
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Omdat je schrijft dat de scooter nu begrensd 38 loopt veronderstel ik dat het om een snor scooter gaat en dat hij onbegrensd veel harder gaat?

Het videootje is erg kort en niet echt uit te maken wat nu precies het probleem is, ik hoor ook niks, net als eurokit, wat niet normaal is, buiten dan dat ik vermoed dat je het filmpje gemaakt hebt met de begrenzer ingeschakeld.

Je hoort duidelijk de begrenzer en vind overigens niet dat de motor lekker loopt met het gas open, het lijkt wel of hij ontsteekmomenten mist!

Verder wil ik je erop wijzen dat de beheerders van dit forum er tegen zijn om mensen met een snor, die veel harder gaat dan de constructiesnelheid, niet geholpen mogen worden!

Het is overigens niet mijn idee en de regels zijn niet helemaal duidelijk, wat dit betreft.
Ik zie zelfs dat een "Staff member" je niet op deze regel wijst, dus het zal wel in orde zijn dat je een scooter rijdt die zelfs begrensd niet door de RDW keuring zou komen, mochten deze 38 kmpu kloppen !
 
Het staat hier anders duidelijk dat snor tuning niet toegestaan is; (ja ik kan er erop blijven wijzen)


Dit is al een hele tijd aan de gang, en dit willen we zo laten.

Bij deze word de discussie beeindigd om dat het niet aan de gestelde eisen voldoet.
De regels gelden voor iedere forum gebruiker.

/close.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top