Advies nodig

MHR D.H. Tuning

21,2 pk runner
Oke, er zijn hier al een paar topics over geweest maar ben een tijd met de search bezig geweest en kan wel het een en ander vinden, maar het is me nog niet helemaal 100% duidelijk. Omdat mijn runner voor straatgebruik zijn tijd wel heeft gehad, kwa motorblokje dan, wil ik hem evntjes helmaal beter gaan maken.:D

Mijn runner gebruik ik dus voor straatgebruik. En dit is mijn setup wat ik nu heb.

Polini 70 Ghisa of contesta hoe dat ding ook heet.
Standaard krukas met een km of 30000 8P
Standaard lagers met een km of 300008P
Polini for race/nardo
2G koppeling
17,5mm DO
etc.....
Maar nou wil ik graag een ander setupje omdat het blokje al aardig wat meters heeft gemaakt. (hij loopt ondanks zijn vele meters nog netjes)

Ik zat te dneken aan het volgende:
-doppler krukas+ C3 lagers
-Cilinder: Hebo Alu NG?? of iets anders
-hen nu 17,5mm wordt denk ik een 19mm
-en koppelingen rotzooi e.d. hou ik gewoon nog.
Maar ik zoek dus een cilindertje, waar aardig wat koppel heeft, en een vrij hogere top. De cilinder moet wel wat bruter zijn als die contesta, maar het moet wel voor straatgebruik blijven. Kunnen jullie mij helpen, met de keus voor een mooi cilindertje?
 
Advertisement - register to remove this

Hebo NG is goed keus, goed voor straat gebruik, je kunt je bestaande uitlaat/carb houden evt. Als je later harder wil kan dat zeer goed dmv tuning uiteraard :)
 
Dan zou ik wel die hebo laten tunen, want die is aardig tam zo uit de doos. Met een shot of 4race kan je dan de toeren wat drukken waardoor je slijtage verminderd
 
Ik vind een evo met shot voor op straat ook wel erg chill, gewoon fijne combi. Beter wat minder toeren op straat, tenminste als je veel gaat rijden.
 
aan zijn km's te zien wel. Ook niet veel hoger als 19mm gaan want anders gaat het voor straat gebruik echt teveel zuipen.
 
Originally posted by Erik
Ik vind een evo met shot voor op straat ook wel erg chill, gewoon fijne combi. Beter wat minder toeren op straat, tenminste als je veel gaat rijden.

evo OT icm shot rijdt idd erg relax. toch nog vette bottompower. Alleen kan de shot helaas van de druk en kracht van een evo niet aan. heb er hier al 3 zien sneuvelen.
 
Ik heb er nog nooit een kapot zien gaan, misschien allemaal prutsers daar? Maar wat is het dan dat kapot gaat, kan ik daar op letten bij scoot van mijn broertje :).
 
Originally posted by Erik
Ik heb er nog nooit een kapot zien gaan, misschien allemaal prutsers daar? Maar wat is het dan dat kapot gaat, kan ik daar op letten bij scoot van mijn broertje :).

ook evo70 icm shot gehad, geen probleem. Alleen ophanging scheurt steeds (jaja, ik hang hem wel goed op, gewoon gare ophanging). Maar goed, evo 70 is gewoon niet bedoeld om km mee te maken. DR70 tuned met shot/nardo rijdt ook lekker en goed voor straatgebruik (mijn huidige setup).
 
Evo voor straatgebruik?? wordt wel duur geintje dan! De zuiger is na een km of 2000 meestal echt wel dood, en als je een nieuwe zuiger moet kost je dat al gauw (voor asso zuiger) 80 euro! Ik zou voor een due plus of iets anders van gietijzer gaan, slijt ook wel, maar tenminste minder als evo!
 
Originally posted by just
Evo voor straatgebruik?? wordt wel duur geintje dan! De zuiger is na een km of 2000 meestal echt wel dood, en als je een nieuwe zuiger moet kost je dat al gauw (voor asso zuiger) 80 euro! Ik zou voor een due plus of iets anders van gietijzer gaan, slijt ook wel, maar tenminste minder als evo!

Waarom zou er een shot gemonteerd worden? Juist ja om toeren te drukken. Want een evo met c16 rijd natuurlijk beter dan een shot. Dus kan gewoon goed voor op straat. Dus zal de zuiger lijkt mij niet veel harder slijten dan bij andere alu cilinders.
 
Okee, mensen alvast harstikke bedankt voor alle reply's. Ik zit nog wel een beetje te twijfelen. Maar ik zit idd te dneken aan een hebo ALU of W-poorter. EVO lijkt me idd een beetje te. Maar is tuned wat of zeggen jullie van , nou laat hem maar lekker zoals hij uit de doos komt. En welke zal beter presteren van deze twee en welke zal het langst meegaan, als alles goed loopt? Trouwens als er iemand nog wat anders aanrad kkan het er gewoon bij gezet worden.
 
Ik ken iemand die rijdt al iets van 15000km met een evo 70 cilinder + 4race... Zitten geloof ik 3 of 4 nieuwe zuigers in maar voor de rest istie nog goed:p Rijd leuk ook:)
 
Originally posted by Erik
Ik heb er nog nooit een kapot zien gaan, misschien allemaal prutsers daar? Maar wat is het dan dat kapot gaat, kan ik daar op letten bij scoot van mijn broertje :).

Ophangingen die na 500km scheuren gaan vertonen (allemaal op't zelfde punt. en ja spanningsvrij, want ik had hem bij een er zelf onder gehangen) Voorbij vliegende dempers. afgebroken tailpipes, scheur net onder uitlaatflens.
 
Oh, ja en als het moet kan ik natuurlijk ook een evo 70 pijp monteren want die ligt ook nog in me schuur, heb nog wel wat uitlaatjes maar die zijn voor onder me NRG;) :!
 
Back
Top