Adin Parts

Giorgo

DR70.
Hm kan dit waar zijn. Ik heb een mailtje naar Easyparts gestuurd met de vraag waarom zij geen hebo vario/koppeling hebben.

Ik heb als antwoord gekregen dat hun vario van adin en koppeling van adin (19,95 euro) hetzelfde zijn als die van Hebo.

Hebo betaal je de naam want ze worden in dezelfde fabriek gemaakt.
 
Advertisement - register to remove this

alleen is de kwaliteit vaak ook minder...

waarschijnlijk levert Easyparts ook geen of niet veel Hebo.
Dit hebben ze gestuurd; weet niet of het waar is natuurlijk.

Hallo,

Stage 6 is exclusief van een van onze conculega's. Hebo is een beetje een ander verhaal. Als we dat zouden willen kunnen we dat gerust wel regelen maar bij Hebo betaal je voornamelijk voor de naam.
De variateurs van Hebo komen bijvoorbeeld uit dezelfde fabriek (Taiwan) als die van Adin, ze zijn ook exact hetzelfde, er zit alleen een andere verpakking omheen. De prijs van een Adin variateur is wel veel lager.
De Adin-racekoppelingen zijn ook zeker van vergelijkbare kwaliteit en veel goedkoper.

Vriendelijke groeten / Kind regards,

Martijn
EasyParts.nl
 
alleen is de kwaliteit vaak ook minder...

waarschijnlijk levert Easyparts ook geen of niet veel Hebo.
Toch ben ik zeer te spreken over mijn imitatie delta,
ik heb zelf ook een hebo verstelbaar gehad, ook niets mis mee, maar deze was redelijk op. De imitatie Delta doet in ieder geval niets onder voor de hebo, en is misschien nog wel beter ook. Hij is in ieder geval massiever.
 
juist die vond ik bagger , vooral als je bekijkt hoe gemakkelijk en hoe goed een Hebo kan zijn.

ik heb deze op een Typhoon geplaatst , maar ik vond het een ramp.

de voering was btw ook niet echt geweldig.

zowiezo vind ik een hebo 10x makkelijker afstellen , deze hoef je dan ook niet eens van de poelies af te halen!!

van alle imitatie Hebo koppelingen die ik tegenkom zijn de meesten toch echt wel minder dan de echte Hebo.
 
Dat van die vario's dat die hetzelfde zijn is ook complete onzin, aangezien een Hebo 17*12 rollen gebruikt en die adin dus niet.

Het gaat ook helemaal niet om de fabriek die ze maakt, maar de specificaties die jij als klant opgeeft. Als je ze vraagt om een drol te bakken, dan doen ze dat. Een vario heeft erg veel zaken die je aan kan passen voor de fabricage en die invloed hebben op het loopgedrag en betrouwbaarheid.

Neem bijv. de Motoforce vario, die heeft een enorme speling op de variobus en zo'n leuke harde coating die spekglad is en afschilfert na een tijdje. Als je dezelfde vario laat maken zonder coating en met een kleinere speling, heb je een betere vario die ook nog eens minder kost.
Motoforce koppelingen zelfde verhaal, verkeerde veertjes meegeleverd en fout in elkaar gezet. Kan er wel hetzelfde uitzien als een Hebo, maar het is in feite gewoon goedkope rommel.

Een Stage6 vario wordt ook bij Koso gemaakt. Betekent niet meteen dat een eigen merk Koso vario even goed is.
 
Back
Top