Achtervelg aerox komt snel los.

SyKoTiC

Well-Known Member
Mijn achtervelg van mijn aerox komt snel los.
Plots wanneer ik aan het rijden ben begint mijn wiel een klein beetje te slaan.
Vanaf dat ik thuis ben span ik de moer terug aan maar na enkele uren rijden komt hij terug los.

Kan iemand mij een oplossing geven voor dit probleem?

Greetz SyKoTiC
 
Advertisement - register to remove this

Heb je alle ringetjes ertussen zitten? Dus ring, adapter, ring, moer. (volgens mij)

Is je moer niet lam?

dna_mario said:
op ja achterwielbout hoort dus een huis over en dan een splitpen door de as , waardoor het niet kan bewegen

Dit is niet zo bij aerox.
 
luchtsleutel vastdraaien, of achterwiel goed blokkeren en dan met je voet die sleutel naar beneden duwen (weet nie thoe ik t uit moet leggen :#)
dan zet je tenminste goed kracht :)
 
dna_mario said:
op ja achterwielbout hoort dus een huis over en dan een splitpen door de as , waardoor het niet kan bewegen

das alleen bij pia..

een borgmoer geen optie, en anders echt GOED vast zetten, met al je kraht, of een luchtsleutel, zal wel aan je werkwijze liggen, want k heb het nog nooit gezien, no offence hoor,:)
 
ik doe het met sleutel 22 met een zeer lange hefarm zodat ik veel kracht kan overbrengen.

Maar het blijft snel loskomen...
Ik denk dat ik wat loctide zal moeten gebruiken.
 
is het de moer dir los draait of de bouten? als het de moer is zou ik ff hetvolgende doen :

haal en nieuwe borgmoer , de oude kan al niet meer goed zijn nadat je m 1 keer hebt losgedraaid , en een dunne ring achter de adapter zetten ,het kan zijn dat de moer tot het einde van het draad komt , komt bij aerox vaker voor

loctite moet je niet gebruiken voor zoiets , dat moet je alleen gebruiken wanneer je een bout hebt die niet vaak los komt maar wel geborgd moet zijn ivm loslopen zoals bijvoorbeeld remschijfbouten (waar het ook nog niet perse nodig is) , ik heb nog nooit loctite hoeven gebruiken voor zoiets en moet ook niet nodig zijn en ik heb het altij prima klaargekregen ,dus dat kan in dit geval ook.
 
Back
Top