achtervelg aerox (aandrijving)

Status
Not open for further replies.

indoroxer

Well-Known Member
Ik heb laatst mijn velg gespoten en ik heb hem er vandaag weer opgezet.
Het probleem is dus dat de laatste bout die ik erin draaide, zeg maar helemaal of bijna helemaal erin ging (ongeveer 1mm misschien over).

Het voelde eerst zwaar aan die bout die ik erin aan het draaien was en daarna kon ik hem gewoon heel licht steeds doordraaien en dan werd het dus steeds licht en dan weer zwaar.

Ik kan dat boutje dus gewoon steeds doordraaien nu, maar hij zit er wel in.

Mijn vraag is nu of het wel veilig is om te gaan rijden met me rox, en hoe dat ding heet waar die bouten ingaan dat voor je schijf zit...?

En of zo'n ding duur is als je dat wilt gaan vervangen.....

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

1. k snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt...
2. het klinkt alsof je het schroefdraad hebt doorgedraaid.. dan draait ie ook onregelmatig vast...en kan je gewoon door blijven draaien...
3. niet bepaald veilig..
beter haal je em er weer af en kijk je wat precies het probleem is...
dat ding noemen ze vaak de adaptor van het achterwiel.
4. nieuw zullen die wel redelijk wat kosten, maar 2ehands valt het meestal wel mee.. dus eff zoeken als je em nodig hebt...;)
 
lijkt me sterk, als je je adapter kan doordraaien dan is er iets goed mis met de schroefdraad op je as waar de adapter overheen valt. bedoel je niet de schroef waarmee je wiel vastzet. is toch ook meestal borgende schroef. ik snap dus niet echt wat je probleem is??
 
ja sorry ik bedoel de Bout die op die adapter gaat.... 1 van de 3 gaten ....
Dus bij 1 gaatje heb ik het probleem en het ligt niet aan de bout want ik heb al meerdere bouten geprobeerd. Dus denk wel dat ik em moet vervangen... De adapter
 
knap werk als je zo'n ding doldraait ..... heb je soms de bouten stuk voor stuk direct vastgedraaid ofzo?

normale prijs van zo'n adapter zal tussen de 80 en 100 euro zijn...

zit er niet een moer in de adapter? dan kun je m vervangen ,staat me iets van bij iig

2e hands zijn ze er soms ook wel hier op v & a gedeelte
 
easyparts.JPG


hier staat dat ie maar 1.38 kost.. cker een foutje of ?
 
Je bedoelt dus 1 van de 3 imbus moeren waarmee je je velg op de adaptar draait ??

Zoja, geen probleem, aan de achterkant van de adaptar zit een ringetje wat een moer tegen houdt...

Haal dat ringetje ff eruit en stop een nieuwe moer in je adaptar en gaan met die banaan ;)
 
Nu heb ik me velg er weer afgehaald.... En nu ben ik er8ter gekomen... dat bij die 3 gaatjes waar die inbusbouten van je velg in gaan dat ik bij eentje mijn inbussleutel helemaal erdoorheen kan prikken en bij de andere 2 die goed zijn maar een piepklein stukje.... dus die bout draai ik eigenlijk helemaal niet vast... Kunnen jullie me nu misschien wat beter helpen ?
 
Rule said:
Je bedoelt dus 1 van de 3 imbus moeren waarmee je je velg op de adaptar draait ??

Zoja, geen probleem, aan de achterkant van de adaptar zit een ringetje wat een moer tegen houdt...

Haal dat ringetje ff eruit en stop een nieuwe moer in je adaptar en gaan met die banaan ;)
I'm with stupid :p

Heb ook al zoiets meegemaakt :rolleyes: Ik had zo'n ringetje naar de tering geholpen en kon dus ook de bout niet meer vastdraaien omdat de moer niet werd tegen gehouden...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top