Achterrem Neos Probleem!!!

RickyRocko

Well-Known Member
Hallo mensen.

ik heb afgelopen vrijdag een Yamaha Neos gekocht ,
degene van wie ik hem kocht , zei dat ik alleen een achter rem kabel moest kopen en dan er op moest zetten , maar er blijkt veel meer aan de hand.

1. de achtervelg heeft een remschijf ,, zonder een remblok.
2. het hele rem systeem van de neos van achter is weg ,

zo zijn er nog veel meer dingen aan de hand , er blijkt een ander blok onder te hangen , er zit andere vering op en een andere uitlaat. ( maar dat is te zien)8P

maar nu is mijn vraag: welke onderdelen heb ik nodig om die achter rem aan de praat te krijgen ?

hier een paar foto's van de neos zelf.

neos.jpg


uitlaatje.jpg


Zelf werk ik ook met motoren maar dit gaat me ff te ver, zover ben ik nog niet +ralf+


ik hoop er snel wat van te horen !

Mvg Rick !
 
Advertisement - register to remove this

Das een SR velg...
En wat ik zo zie is het wel gewoon mina hor blok, wel de DD uitvoering hoop ik voor je anders krijg je die schijfrem nooit aan de praat.
Zitten er ophangpunten voor een remklauw aan je carters?
Je stuur zul je wss ook licht moeten gaan aanpassen voor ruimte voor remvloeistof reservoir, en je zult je linker rem gedeelte moeten vervangen door een hydraulische remhendel e.d.
 
er zijn 2 soorten carters , SingelDisc en DoubleDisc , als het een SD carter is met een DD velg heb je iig al een probleem , std zit er namelijk een nog in , deze zit in de weg bij een DD wiel , dus die is dan verwijderd , en dan komt er als het goed is niet zomaar weer 1 in terug.

ook moet er normaal dan een hevel zitten , met een nokje ,met daaran weer de kabel , die zit er dan ook niet meer op.

maar als het een DD carter is met DD wiel kan er een remklauw met remslang en remreservoir van een SR of Aerox bijv. op , compleet systeem dus , ECHTER moet je dan wel de stuurkap aanpassen oid.

of je moet er al een SD blok weer onder maken icm een SD velg.

ook is het nu de vraag wat voor eindoverbrenging erin zit , aangezien een SD blok vaak een kortere vertanding heeft dan een DD , en het wiel wat erop zit is een 13 inch , ipv std 12 inch..

kortom , je moet dus eerst eens weten wat voor blok je hebt.

ik zou iig een 12 inch velg erin zetten btw.
 
ik heb idd al stuur ED besteld ,, word zowiezo een project ,

''maar als het een DD carter is met DD wiel kan er een remklauw met remslang en remreservoir van een SR of Aerox bijv. op , compleet systeem dus , ECHTER moet je dan wel de stuurkap aanpassen oid.''

dit is volgens mijn collega het geval: (werk bij motopaints btw)
die hebben er wel verstand van.


maar ik begrijp dus als het een SD is met een DD velg dat ik dan gewoon een standaart velg van een neos moet kopen , de trommelrem en alles weer in werking moet maken ??
dat lijkt mij ook een optie.

hij rijd trouwens wel gewoon , trekt snel op ,,

als iemand nog meer suggesties heeft dan hoor ik het graag!.
 
Last edited:
dat kan juist niet , omdat de nok wel moet zijn verwijderd..

en kun je dus het carter eigenlijk weggooien.

dus kijk eerst even of er een schijfrembevestiging op zit of niet.
 
ik ga vanavond nog even kijken , staat op mn werk , en dan kijk ik even na of de carter die bevestegings punten heeeft , en wat is een nok ?:p sorry maar ik begrijp daar nog niet veel van , daarom post ik dit ook.
maar ik ben naar zon scooter handelaar geweest , die zou voor mij een nieuwe remkabel erop zetten , maar hij zei ook tegen mij dat dat zowiezo niet kan , en dat ik alleen een remhevel heb , en de bekabeling uit mn stuurkap was , dus dat moest allemaal vernieuwd worden ,, volgens hem was er dus wel een optie.
 
er is nu maar 1 optie , en dat is dat er een remklauw bevestiging op zit.

de nok die zit in het carter waar normaal de remsegmenten op liggen , deze zit er bijhoorlijk vast in , maar deze past niet als er een DD velg op zit , dus grote kans dat ALS het een SD blok is dat deze eraf is geslepen..

en ook al zou de nok er netjes uitgehaald zijn ben je nog een nieuwe nok , hevel + nog , remsegmenten (en veren die er niet altijd bij zitten) en een velg nodig voor SD ,en dus de kabel..
 
nou ik heb gister avond nog even alle kappen gedemonteerd , en zag dat er idd 2 bevestegings punten zijn voor een remklauw.
 
Waar moet dat blok dan onder vandaan komen? heb me er nooit zo in verdiept maar wist niet eens dat er DD blokken met luchtkoeling zijn...
 
Waar moet dat blok dan onder vandaan komen? heb me er nooit zo in verdiept maar wist niet eens dat er DD blokken met luchtkoeling zijn...

minarelli is gewoon zowel AC al LC tegelijk , externe waterpomp ;)

maar std worden ze niet geleverd met DD en luchtkoeling ....

is wel zo te maken...
 
nou zover ik informatie heb gekregen is het een minarelli horizontaal, DD carter LC , en dat er gewoon zo'n setje met remklauw remkabel en oliereservoir op moet en dan is het klaar.
 
Heb nog 1 vraag: ik heb dus een SR velg, kan ik dan gewoon een remklauw van een aerox op mn SR velg zetten ???
of heb ik daar dan niet genoeg ruimte voor... wil da graag even weten voordat ik die rommel bestel..

Gr Rick :)
 
Dat ligt eraan hoe groot de schijf rem is.

edit: aan de foto te zien is dit dezelfde remschijf als een aerox, moet dus gewoon passen.
 
Back
Top