This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Accu probleem

sammyboytje1

Well-Known Member
Hallo,

ik heb een CPI Hussar gekocht, maar de accu laad slecht op, toen ik hem door ging meten (met draaiende motor) stonden er allemaal super hoge waarden op die over het schermpje flitsten. Ook als ik alleen de -draad van de multi op de - of + van de accu zet krijg ik ongeveer 6 Volt, terwijl de + gewoon nog in de lucht hangt, niet eens in de buurt van de accu. Ook als ik de + en - van de multi in de lucht hang bij de scooter in de buurt, geeft ie 2-3 Volt en als ik de motor uit doe, gaat ie keurig terug naar 0.00 Volt. Lijkt wel een of ander krachtveld om me scooter heen ofzo ;(
Ik heb net een nieuwe spanningsregelaar van 1 dag oud, en een nieuwe accu van 2 weken oud.

Ik snap er niks meer van, hoe dit zo kan zijn, mijn multimeter heeft ook net een nieuwe batterij (9 Volt) en die multimeter meet altijd super nauwkeurig, als de motor niet draait bijvoorbeeld, keurig 12,78 Volt ofzo, maar met draaiende motor flitst echt vanalles door het scherm.

Kan dit een probleem zijn met mijn ontsteking? Moet ik die vervangen?

Thanks!

Het blijkt dat die super hoge waarden die door het schermpje heen flitsten kwam omdat me multimeter op me scooter lag. Als ik hem een meter opzij houdt komen er weer normalere waardes af.

Toen ik de scooter kocht was de accu kapot en hing er een massakabeltje onder de buddy vandaan. Als ik dat massakabeltje aan het frame vastmaak krijg ik stationair +-9V op me accu. Als ik dat massakabeltje aan mijn motorblok vast maak, krijg ik +-20V op me accu. Maar met die 20V zou ie toch moeten opladen, maar dat doet ie blijkbaar niet meer (net 20 minuutjes gereden, knipperlichten kunnen er net van gloeien, meer ook niet). Dus me accu zal ook wel gebakken zijn. Maar hoe krijg ik nu is keurig 13,8V op me accu? :W

Tips, ervaringen, alles is welkom