This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Accu kymco laadt niet

Elisa81

New Member
na een warmloper de motor van onze Kymco Agility 50 uit 2020 ( E4)vervangen voor een iets ouder type motor( E3) sindsdien ĺaadt de accu niet meer bij .

De scooter rijdt en start goed maar na een km of 40 is de accu helemaal leeg.

Ontsteking hebben we overgezet, alleen het vliegwiel van de E3 motor erop gezet.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

De Agility geeft het in diverse smaken ik weet dus niet welke stator bij welke Euroversie hoort, maar als het aantal polen van de Euro3 stator anders is dan het aantal polen van de Euro4 stator zijn de vliegwielen niet uitwisselbaar en zou dit de oorzaak kunnen zijn.

Hoe controleer ik het aantal polen?
Vergelijk gewoon de stator (jij noemt dit de ontsteking) van de Euro4 met die van de Euro3, wanneer ze niet het zelfde zijn, zijn de vliegwielen ook niet uitwisselbaar.

Hieronder een Agility stator met 8 polen en daar weer onder een Agility stator met 12 polen, bij die laatste denk je de cijfertjes er maar zelf bij.

Dank je. Dat is dus het verschil de euro 3 heeft 8 polen en de euro4 heeft er 12. Hopelijk is het dan met een ander vliegwiel opgelost. Moet ik even uitzoeken welke, want er zit nogal veel prijsverschil in.

Andere ontsteking en vliegwiel erop gezet en de accu laadt weer bij , alleen is de scooter nu traag met optrekken , komt wel op snelheid maar duurt echt wel even, is er nog iets af te stellen aan de ontsteking?