Kymco agility zwakke accu

Goedenavond dames/heren ik heb een probleem met mijn scooter (kymco agility 2018) nou als ik hem start gaat hij met een beetje bijgassen aan wat hij normaal niet deed. Nou als hij gelijk aan is nadat ik hem effe niet heb gebruikt (1-12 uurtjes) en ik hem daarna aan doe valt jij een paar seconden daarna uit als ik blijf gassen niet. Toeter is dan ook een beetje zwak maar dan moet ik hard op het knopje klikken dan gaat hij wel wat harder. Ik heb me accu vaak geladen en toen deed hij wel alles in 1 keer maar na een paar dagen is het weer hetzelfde. Wie kan mij helpen hiermee gewoon een nieuwe accu halen of niet?
 
Advertisement - register to remove this

Kan beter een nieuwe aanschaffen en deze verder opladen tot de max alvorens te plaatsen.
Dat deze steeds leeg is wil zeggen dat die z'n beste tijd gehad heeft en de spanning niet langer vast kan houden.
Immers hebben accu's ook niet het eeuwige leven helaas.

Normaliter 1,5 t/m 4 jaar is de levensduur van de batterij..., ligt wel een beetje aan het type batterij/accu.
De gel exemplaren gaan wat dat betreft wat langer mee en bijkomend voordeel is dat deze geheel onderhoudsvrij zijn.
 
er kan niet meer uit een accu komen dan erin zit.
12v gaat nooit geen 13 of 14 worden en al helemaal niet tijdens starten.

reactie van de claxon is een accu probleem.
net als met de afstandsbediening.... harder drukken heeft geen zin... de batterijen vervangen wel.

maar je accu laadt dus niet...
dit kan je checken door de spanning te meten als de scooter loopt.
als ie genoeg volt heeft een nieuwe accu kopen.
 
er kan niet meer uit een accu komen dan erin zit.
12v gaat nooit geen 13 of 14 worden en al helemaal niet tijdens starten.

reactie van de claxon is een accu probleem.
net als met de afstandsbediening.... harder drukken heeft geen zin... de batterijen vervangen wel.

maar je accu laadt dus niet...
dit kan je checken door de spanning te meten als de scooter loopt.
als ie genoeg volt heeft een nieuwe accu kopen.

Tijdens het rijden meet mijn scooter anders wel 13.5 volt.
 
er kan niet meer uit een accu komen dan erin zit.
12v gaat nooit geen 13 of 14 worden en al helemaal niet tijdens starten.

reactie van de claxon is een accu probleem.
net als met de afstandsbediening.... harder drukken heeft geen zin... de batterijen vervangen wel.

maar je accu laadt dus niet...
dit kan je checken door de spanning te meten als de scooter loopt.
als ie genoeg volt heeft een nieuwe accu kopen.

Ooh, en heb je dit wel eens gemeten op je eigen scooter?
Kymco toch...

Kymco laadcircuit.png

Ook zonder de spanningsregelaar kan de accu er nog best wel 13 Volt uit persen zoals wel bij meerdere scooters het geval is!
Ook hier loopt de laadspanning vaak op naar de 14.7 Volt wat overigens vrij normaal is.
 
Back
Top