peugeot#103
New Member
Hallo allemaal,
Ik heb een Batavus Mondial(1980) met een Peugeot 103 blokje eronder met deze setup:
originele kop
Airsal 50cc T6 Peugeot 103
Doppler ER1 krukas Peugeot 103
origineel carter(Bewerkt)
15mm SHA Dellorto caberateur met sproeier maat 72 met origineel luchtfilter
Simonini Peugeot 103 V3 uitlaat
Elektronische ontsteking type Moriyama 12V MBK 51
originele variateur
Topsnelheid: 65-70kmh
smering: 1:45
Hij loopt goed en blijft stationair draaien en reageert goed op zn gas maar was na een rondje van zo'n 6km 210 graden. is dit te hoog voor een luchtgekoeld blokje? zoja, hoe kan ik dit verlagen? en ik heb al eerder krassen op de zuiger en een paar in de cilinder gehad en had toen bijna geen compressie meer, maar heb het cilindertje gehoond en nieuw zuigertje en alles terug gestoken en loopt hij weer keurig.
Mvg,
Arjo
Ik heb een Batavus Mondial(1980) met een Peugeot 103 blokje eronder met deze setup:
originele kop
Airsal 50cc T6 Peugeot 103
Doppler ER1 krukas Peugeot 103
origineel carter(Bewerkt)
15mm SHA Dellorto caberateur met sproeier maat 72 met origineel luchtfilter
Simonini Peugeot 103 V3 uitlaat
Elektronische ontsteking type Moriyama 12V MBK 51
originele variateur
Topsnelheid: 65-70kmh
smering: 1:45
Hij loopt goed en blijft stationair draaien en reageert goed op zn gas maar was na een rondje van zo'n 6km 210 graden. is dit te hoog voor een luchtgekoeld blokje? zoja, hoe kan ik dit verlagen? en ik heb al eerder krassen op de zuiger en een paar in de cilinder gehad en had toen bijna geen compressie meer, maar heb het cilindertje gehoond en nieuw zuigertje en alles terug gestoken en loopt hij weer keurig.
Mvg,
Arjo