aantal problemen aerox 2 takt

kalemafkees87

Well-Known Member
goedemorgen ,

ik heb een aerox uit 2007. motorisch volledig onder handen genomen en draaid als een zonnetje.
nu heb ik een aantal vage electische issues.

1 - de electrische start werkt niet.. ik hoor het relais wel klikken.
2- als ik de scooter start met de kickstarter en ik geef gas, dan gaat de benzinemeter omhoog en omlaag zodra ik weer gas los laat.
3- als ik 12 v van de accu op de startmotor zet draait hij als een malle ... de startmotor werk dus goed ( massa ook aangesloten).
licht/knipperlichten en claxon werken gewoon. ook wanneer de motor niet aan staat.
alles werkt dus prima op de startmotor na.

nu heb ik van electra echt geen verstand. doormeten snap ik dus ook niet.. ik snap uberhaupt niet eens hoe zo'n meter werkt.

iemand met een idee? of iemand die zoiets ook heeft meegemaakt?
 
Advertisement - register to remove this

Vergeten te melden dat ik die gister vervangen heb
Ik neem dan aan dat de startmotor dan nog niet draait. toch?
Als je de scooteraccu hebt gebruikt om de startmotor rechtstreeks te testen en je hoort ook het nieuwe relais klikken bij een startpoging is er maar 1 conclusie:

  • Of je hebt een slecht contact of een breuk in de dikkere draad tussen de pluspool van de accu en je startrelais.
  • Of je hebt een slecht contact of een breuk in de dikkere draad tussen je startrelais en de startmotor.
 
als ik 12 v van de accu op de startmotor zet draait hij als een malle ... de startmotor werk dus goed ( massa ook aangesloten)
Heb je dit gedaan met de accu van de scooter , of een losse accu ? Als je dat met een losse gedaan hebt , kan je accu in de scooter te zwak , of dood zijn , of je aansluitingen naar het relais en startmotor vanaf de accu zijn onderbroken
En wat doet de startmotor als je de dikke polen van het startrelais door verbind ( wel de dikke draden erop laten).
Als hij dan wel goed draait , kun je met een lampje met 2 draden eraan , de ene draad op massa zetten , en de andere op de dikke draad die naar de startmotor loopt , vanaf het relais . Als je nu start , moet het lampje aan gaan , hoef je niets te meten , is de eenvoudigste manier.
Post automatically merged:

ai Sparky gelijk gepost
 
Ik neem dan aan dat de startmotor dan nog niet draait. toch?
Als je de scooteraccu hebt gebruikt om de startmotor rechtstreeks te testen en je hoort ook het nieuwe relais klikken bij een startpoging is er maar 1 conclusie:

  • Of je hebt een slecht contact of een breuk in de dikkere draad tussen de pluspool van de accu en je startrelais.
  • Of je hebt een slecht contact of een breuk in de dikkere draad tussen je startrelais en de startmotor.
De startmotor draait dan inderdaad nog niet.
Ik ga andere draden proberen .

Ik hou jullie op de hoogte
 
Ik neem dan aan dat de startmotor dan nog niet draait. toch?
Als je de scooteraccu hebt gebruikt om de startmotor rechtstreeks te testen en je hoort ook het nieuwe relais klikken bij een startpoging is er maar 1 conclusie:

  • Of je hebt een slecht contact of een breuk in de dikkere draad tussen de pluspool van de accu en je startrelais.
  • Of je hebt een slecht contact of een breuk in de dikkere draad tussen je startrelais en de startmotor.
Of een slechte accu
 
ik heb de oude (dacht ik defecte) relais erop gezet en hij start weer . ik snap er nu helemaal niks meer van.
ik heb naar mijn weten niks gedaan behalve wat aan draadjes getrokken en bewogen.
hier kunnen jullie vast niks mee maar voor nu lijkt het probleem opgelost.

EDIT: met diezelfde relais waarmee hij nu start, startte hij eerst niet meer btw
 
Back
Top