Aansluiting Radiateur/KVS tankje

Kingmar

Slider DD LC
Heey,

Ik heb een radiateur van een SR maar wil ik geen KoelVloeiStof tankje hebben, ik wil het er gewoon in kunnen gieten.

Op het plaatje hieronder zie je aan de ene kant hoe het origineel zit, aan de andere kant staat hoe ik het wil hebben.

Mijn vraag is of dit gewoon kan, dus van de 2 pijpjes die normaal naar het KVS tankje gaan 1 afsluiten en de ander gebruiken om bij te vullen.

CoolingSystem.jpg


Alvast bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat je dit beter niet kunt doen.
Vloeistof zet uit als het warm wordt, en dan zal het toch ergens heen moeten. Als je systeem goed gevuld en ontlucht is, is er vrijwel geen ruimte en bouw je een aardige druk op in je slangen. Dat tankje zit er natuurlijk niet voor de lol op.
Dus denk niet dat dit een slim idee is.

Maar als je dat tankje nou zou vervangen door een slang? Dus een slang van de ene naar de andere nippel, met hierop eventueel een ontluchtings/druk nippel?
 
tenbrey said:
Waarom is mijn post gedelete???? :|

Ik begrijp niet waarom jou post weg is :S ik had die van mijzelf gedelete !!!




Verder, het moet toch kunnen wat ik wil. Als je naar die Malossi radiateurs kijkt, dan heb je ook maar 1 slang waar je je KVS in doet. Daar heb je dus ook maar 3 aansluitingen (2 naar blok en 1 voor bijvulling).

Dit moet dan toch ook kunnen?
 
bedankt voor de reacties:)

Kan je zo'n overdrukventiel gewoon bij de dealer halen? of moet je daarvoor naar een of ander speciaal zaakje?

Dus als ik dan aan dat buisje een stuk slang zet met KVS erin waar ik een overdrukventiel op zet dan is het goed genoeg?
 
dit vroeg ik me dus ook af,zit nu ook te klote met me koelvloeistof resevoir,en wil hem liever weg hebben,staat ook gelijk mooier.

maar die gene die dicht moet en die anderen waar je water wilt bijvullen,daar moet een slang op zoals ik hier lees,hoelang moet die zijn?,moet die recht omhoog staan,of mag ie ook schuin,want anders zit je nog met de kappen.
 
Ik denk dat je idd gewoon dat tankje kan weglaten als je dan een slang tussen die 2 nippels maakt. Die slang dient dan als klein reservoirtje.
Dan n ontluchtingsnippel (zit die nu ook niet in de dop van je tankje?) int bovenste punt van je systeem (lucht gaat naar boven)
 
hmmmm,

Ik denk dat ik het gewoon zo doe: ik maak de ene dicht en op de ander zet ik een stuk slang van ongeveer 10cm. Op die slang komt dan een ontluchtingsnippel/overdrukventiel.

Maar weet iemand dan waar je zo'n ontluchtingsnippel/overdrukventiel kan kopen? en wat kost het ongeveer?
 
Back
Top