Aansluiten Gurtner carburateur

Mado

New Member
Hallo mensen,

Onlangs een oude Peugeot vivacity 2t snor uit 2005 gekocht voor woon/werk verkeer.

Ik doe dingen graag zelf met behulp van fora en Google, dus ook de onderhoud van deze 2 wielige stokbrood.

Moeten wat kleinigheden aan gebeuren, waaronder een nieuwe carburateur. Deze heb ik inmiddels aangeschaft bij de lokale scooterzaak, maar ik twijfel over waar ik de olie en de benzine toevoer op moet aansluiten. De aansluiting zitten op net een andere locatie als het origineel.

Bijgevoegd een afbeelding hoe ik denk dat het moet. Kan iemand dit bevestigen?

Alvast bedankt!
 

Attachments

  • IMG_20220712_103211__01.jpg
    IMG_20220712_103211__01.jpg
    147.2 KB · Views: 33
Advertisement - register to remove this

Hallo, waar jij 'Olie' aangeeft en als de koperen aansluiting er origineel zit dan is het de juiste voor olie. Jouw benzineaansluiting klopt zowiezo. Ik zie alleen de vacuümaansluiting niet waarschijnlijk verstopt achter de e-choke...

Dit is voor de originele Gurtner maar misschien heb je er toch wat aan:
 
Last edited:
Hallo, waar jij 'Olie' aangeeft en als de koperen aansluiting er origineel zit dan is het de juiste voor olie. Jouw benzineaansluiting klopt zowiezo. Ik zie alleen de vacuümaansluiting niet waarschijnlijk verstopt achter de e-choke...

Dit is voor de originele Gurtner maar misschien heb je er toch wat aan:
Hoi, bedankt voor de bevestiging! Nu weet ik iig dat ik het veilig kan aansluiten.

Ik geloof dat de vacuüm op het inlaatspruitstuk zit. Voor zover ik kon zien/voelen loopt daar een slang vanaf de tank naartoe.
 
Hoewel... De schuine koperen voor brandstof zit meestal boven inlaat/luchtfilteraansluiting (Dellorto) en ik zie nu pas dat hij aan spruitstuk kant zit. Gurtner/imitatie heeft andere indeling.
Ik geloof dat de vacuüm op het inlaatspruitstuk zit.
Ik zie hem op de foto nog net zitten en hier zit ie aan de luchtinlaat. _20220712_124404.JPG
Brandstofaansluiting en slang zijn zowiezo dikker dan vacuüm dus check dit even.
 
Last edited:
Hoewel... De schuine koperen voor brandstof zit meestal boven inlaat/luchtfilteraansluiting (Dellorto) en ik zie nu pas dat hij aan spruitstuk kant zit. Gurtner/imitatie heeft andere indeling.

Ik zie hem op de foto nog net zitten en hier zit ie aan de luchtinlaat. View attachment 65948
Brandstofaansluiting en slang zijn zowiezo dikker dan vacuüm dus check dit even.
Dit is de andere kant van de carb zit volgens mij geen vacuüm op, maar op het spruitstuk zelf.

Olieslang en nippel vanaf de oliepomp naar de oudere carb zijn overigens wel een stuk smaller/kleiner dan de nippel op de nieuwe carb. Dus daar moet ik even iets ingenieus voor bedenken.
 

Attachments

  • 16576254340786128279926638106238.jpg
    16576254340786128279926638106238.jpg
    173.3 KB · Views: 26
Back
Top