This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Aan/uit zetten Aerox.

druif

Well-Known Member
Hallo.

Ik ben bezig met een nieuwe kabelboom maken. Nu heb ik mn verlichting aangesloten, remlicht, ontsteking en alles. Het enige probleem is dat mijn contactslot wel mijn ontsteking afsluit als ik m uit zet, maar niet de spanning van mijn accu. Mijn lampen blijven dus branden. Uit het contactslot komen 5 draden. Een zwarte, die heb ik aangesloten op de massa, een zwart/witte, deze is aangesloten op mijn zwart/witte uit het blok. Een rood draadje, deze heb ik aangesloten op de plus van de accu. verder komen er nog een bruine en een grijze uit, die ik niet heb aangesloten. Iemand een idee waar de fout zit?

bvd.

Ik weet niet of je een multi meter hebt, want anders kan je proberen de schakel mogelijkheden na te meten van het contactslot, misschien dat je er dan achter komt. En hoort het licht niet van de ontsteking spanning te krijgen ipv de accu?

Bij een Aerox brand deze op de lichtspoel en niet op de accu. Is vaak alleen bij 4takt / injectie scooters. Zou het licht überhaupt niet via de accu laten lopen, maar goed dat ben ik.

Was dit voordat je je eigen kabelboom hebt gemaakt ook zo?

Anders kan je altijd nog een extra schakelaar maken op je constante +, ben je ook van je probleem af.