Een dr of tp cilinder? Of nog iets goedkopers?
Toch blij dat ik een malossi cilinder gekozen heb toen
Ik vermoed ook dat contact tussen de kleppen niet het geval geweest is hier, dat had geleid tot onherstelbare schade waardoor de motor het ook niet meer ging doen door de oude cilinder terug te zetten.Mijn vermoeden is dat het verwarrend wordt omdat er sprake is van spraakverwarring, denk dat TS contact bedoelt dat er contact is geweest tussen kleppen en zuiger.
Enkele controlerondjes na montage, kettingspanner zijn werk laten doen en kleppen stellen (ook na 180 en 360 graden) brengt dit aan het licht alvorens te starten,
Een oplossing zou een tweede voetpakking kunnen zijn, mits alle onderdelen nog in goede staat zijn.
Groet,
Kleppen waren inderdaad kapot, oorzaak was een uitgerekte nokkenas ketting waardoor hij van tijd was gesprongen.Wat is uiteindelijk de schade? Klep kapot? En welke cilinder heb je gebruikt?
Laatst had een onwetende maat van me een goedkope 80cc cilinder voor zn zip gekocht die slecht was afgewerkt en verkeerde maten had. Zuiger was net iets te hoog en sloopte vervolgens zn kleppen.
Verkeerde je motor verder in goede staat? Misschien een flink uitgerekte nokkenasketting of kapotte kettingspanner waardoor hij van tijd is gesprongen... is maar een gok
Uitgerekte ketting is gewoon slijtage, dat kun je niet afstellen, nieuwe ketting om de zoveel x kmTp/Dr staan er nou niet echt om bekend om kapot te lopen, wel zuur dat is zeker waar.
hoelang heb je er mee gereden voor je de kleppen zich vast zaten in jou kop.
werk die spanning op olie druk of moet je dat zelf afstellen ?
Nee dat klopt, maar als de cilinder er nog niet zo lang opzat ( geen idee )Uitgerekte ketting is gewoon slijtage, dat kun je niet afstellen, nieuwe ketting om de zoveel x km