70cc

argentino

Well-Known Member
heb dus gister een 70cc cil gehaald voor mijn kymcootje dj (geen commentaar aub) maaruh.. ik ben dus nog niet zo'n expert in deze shit zoals jullie, ik ben nu mijn blok nog een beetje aan t checken hoe het allemaal werkt en zo.

maarja. ik hoor dus van alles over 70cc zoals bijvoorbeeld dat je je blok ermee verneukt, dat je een race-krukas nodig hebt(wie kan mij precies uitleggen waar die zit/wat ie doet?) enz...

dus wat nou echt mijn vraag is...wat voor extra spullen heb ik nou ECHT nodig om mijn blok niet te verneuken met die 70cc (als dat waar is tenminste, volgens mij wel want..voorbeeld: ik had hier een tijdje geleden al een topic gezet over een vriend van mij met een 70cc en een ixil uitlaat, na ja.. die scoot is dus helemaal naar de tyfus en dat wil ik echt niet meemaken na alles wat ik heb moeten doen voor de mijne)

mzzl

------------------
-------------
KYMCO DJ 70cc
 
Advertisement - register to remove this

welek 70 CC Welk merk, welk type , getuned od niet, is allemaal wel makkelijk om te weten!! ik zou in ieder geval een ander carb nemen, 17,5 of 19 mm!!
 
een of ander taiwanees merk (T.C.C.D...?)
op de doos staat in ieder geval "Nickel Silicium Carbide" was best wel goedkoop eigenlijk...125 piek... voor de rest is mijn scoot nog standaard

------------------
KYMCO DJ 70cc

[This message has been edited by argentino (edited 29 April 2001).]
 
is allemaal gelul, maar als gozertjes zoals jij 70cc tjes gaan zetten gaat het idd fout.

No offence
 
........... waarom begin je hier eigenlijk aan??? je hebt niet echt verstand van scooters en dan koop je een taiwan tccd pisbakken staal 70cc cilinder...
smile.gif
dit gaat volgens mij nooit goed aflopen. meestal zijn die goedkope cilinders gewoon gevaarlijk om ze zonder het nodige freeswerk te monteren. als het geen hoegtoerige cil is (denk het niet) en je stelt de carbu goed af en je laat hem geen gruwelijke toeren draaien kan het best lang goedgaan...
 
ik vraag ook niet om commentaar maar ik vraag gewoon wat ik extra nodig heb om m niet verrot te rijden!!

als deze zo slecht is wat is dan een goed merk 70cc???

[This message has been edited by argentino (edited 29 April 2001).]
 
Originele Kymco krukas is sterk hoor, die kapt er niet zo snel mee.
Maarja, als je fout monteert kan je alles slopen natuurlijk
smile.gif
 
AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH, GEEN Taiwanese Ciliner Company Development cilinder. Hier ga je spijt van krijgen. Verkoop hem zo snel mogelijk.
 
Originally posted by Jeroen L:
Het belangrijkst wat je al moet doen voor je gaat inrijden is in elk geval je sproeier afstellen(een grotere nemen)

bij dit blok zat volgens mij al een grotere sproeier maar volgens mij is ie te groot want mijn bougies verzuipen te snel hij geeft te veel benzine af
 
Argentino: no offence, maar je praat echt in onzin-termen!

Je bougies verzuipen? Hoeveel bougies denk je wel niet te hebben (en Tim: weet je hoe duur bijpassende duikflessen zijn
smile.gif
?)... Voor als je het niet weet: een 1-cilinder heeft EEN bougie (nee, het is dus geen twinspark)...

Verder monteer je een twijfelachtige 70cc (voor dat geld koop je nog geen fatsoenlijke koppeling) en weet je niet eens waar je krukas zit, werkt wel lekker ja...

Wat een race-krukas inhoud, kun je zelf ook wel raden: een sterkere, beter afgewerkte krukas waarbij gebruik wordt gemaakt van beter/duurdere materialen die bovendien vaak volrond (de krukaswangen) wordt gemaakt voor betere cartervulling (=meer trekkracht onderin, dacht ik)...

Wat een goede 70cc cilinder is?

*zucht* LEES jij dit forum ooit?

DR/MK/TP
Polini W-Poort
Malossi MHR Replica
Hebo Alu
Hebo Manston
Polini Evo
Malossi MHR Team

Ik ken deze lijst nog 3* zo lang maken, maar jouw cilinder zal er niet op voorkomen, net als Airsal en alle andere jappencilindertjes, het is gewoon rotzooi... Je kunt zelf bedenken dat een complete cilinderkit voor fl. 125,= nix KAN zijn...

Neem een grote sproeier en een voldoende grote carb, want vooral bij luchtkoeling is goede koeling via mengsel zo belangrijk...

Greetz.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Argentino: no offence, maar je praat echt in onzin-termen!

Je bougies verzuipen? Hoeveel bougies denk je wel niet te hebben (en Tim: weet je hoe duur bijpassende duikflessen zijn
smile.gif
?)... Voor als je het niet weet: een 1-cilinder heeft EEN bougie (nee, het is dus geen twinspark)...

Verder monteer je een twijfelachtige 70cc (voor dat geld koop je nog geen fatsoenlijke koppeling) en weet je niet eens waar je krukas zit, werkt wel lekker ja...

Wat een race-krukas inhoud, kun je zelf ook wel raden: een sterkere, beter afgewerkte krukas waarbij gebruik wordt gemaakt van beter/duurdere materialen die bovendien vaak volrond (de krukaswangen) wordt gemaakt voor betere cartervulling (=meer trekkracht onderin, dacht ik)...

Wat een goede 70cc cilinder is?

*zucht* LEES jij dit forum ooit?

DR/MK/TP
Polini W-Poort
Malossi MHR Replica
Hebo Alu
Hebo Manston
Polini Evo
Malossi MHR Team

Ik ken deze lijst nog 3* zo lang maken, maar jouw cilinder zal er niet op voorkomen, net als Airsal en alle andere jappencilindertjes, het is gewoon rotzooi... Je kunt zelf bedenken dat een complete cilinderkit voor fl. 125,= nix KAN zijn...

Neem een grote sproeier en een voldoende grote carb, want vooral bij luchtkoeling is goede koeling via mengsel zo belangrijk...

Greetz.


ok ten eerste ik heb hier 3 bougies liggen en ik had ze allemaal verzopen (niet tegelijk nee gaat een beetje moeilijk)

en ten tweede ik vraag gewoon iets het is niet dat ik een fucking mongool ben ofzo maar ik ben nog aan het leren hoe dit allemaal werkt, ik weet wel zeker dat jij ook niet in een keer alles over scooters wist, je moet toch eerst kijken hoe alles werkt?? en over die cilinder...ok ik zat fout ik zal een nieuwe kopen en deze zo snel mogelijk verkopen, ik weet ondertussen ook al waar de krukas zit en ik heb nooit gevraagd hoe een race-krukas in elkaar zit, dat snap ik ook wel, dat die steviger is.

Ok ten laatste ik heb nooit om commentaar gevraagd, ik vraag om advies omdat ik nog niet zo'n "professional" ben zoals jullie, doe gewoon normaal met je gepuf en gezucht

het is niet dat ik hier ruzie zoek of zo maar ik ben fout geweest met deze cilinder en dat kan iedereen overkomen

mzzl
 
Owkee, maar als ik meerdere van dit soort topics op een dag lees, moet ik soms weleens zuchten...

Ik alles van scooters weten? Was het maar zo...

Greetz.
 
ok mensen,
ik heb net een malossi 70cc gietijzer gehaald, is dat goed genoeg? ik heb er ook een sproeier bij gekregen

ps: wil iemand een echte aluminium TCCD 70cc Cil kopen voor een kymco??
tongue.gif


[This message has been edited by argentino (edited 03 May 2001).]
 
Back
Top