70cc op stnd krukas?

PJ SR65

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een 70cc athena gekocht voor me am6 blok maar kan dit? OF moet ik nog even met 50 rijden totdat ik een andere krukas kan kopen?

Mvg PJ
 
Advertisement - register to remove this

Am6 krukasje trekt dat wel :) (mits je as nog in goede staat is natuurlijk)

Let er voortaan ff op dat je hem in het juiste forumdeel post svp
 
nou , daar ben ik het niet mee eens , ik heb hier wel 2 voorbeelden liggen waarom niet...

voorkomen is ook beter dan genezen , en een Doppler asje kost maar 90 euro , stel lagers 25 euro en wat pakkingen en je bent een keer 150 euro kwijt , beter dan later 150 euro + een kapotte cilinder...

dat is dus mijn kijk hierop ,en geloof me ,ik heb behoorlijk wat asjes stuk zijn gaan , ook van Am6 , ook van Derbi...

als je met std as wilt blijven rijden is het gewoon gokken of ie het houdt...
 
weet je wa het is met een ander asje aleen de drijfstang en lagertjes zijn anders verder helemaal niks
in een andere drijfstang zitten gleuven uin waar door hij meer smering pakt


en wat betreft je 12 mm pak een 17.5 of een 19 zal beter lopen en is makelijker af te stellen en je zit niet met super groote maten sproeier als je het een beetje serieus snel maakt ;)
 
Het kan opzig wel, echter zie ik het nut er niet van in om wel een 70cc te willen, maar met 12mm te blijven rijden.. Wat voor uitlaat heb je er bij?
 
weet je wa het is met een ander asje aleen de drijfstang en lagertjes zijn anders verder helemaal niks
in een andere drijfstang zitten gleuven uin waar door hij meer smering pakt


en wat betreft je 12 mm pak een 17.5 of een 19 zal beter lopen en is makelijker af te stellen en je zit niet met super groote maten sproeier als je het een beetje serieus snel maakt ;)

het is het naaldlager wat in het bigend zit wat bepaald hoe alles verloopt ,het std bigendlager is gemaakt van ijzer , simpel , dat gaat op hogere toerentallen en meer krachten breken , een zilverlegering lager (zoals in betere krukassen) zal niet breken en afbrokkelen maar hoogstens indeuken..

maar ook kan het de themische zowel als de totale belasting beter kunnen dragen..

en het is dus JUIST het lagertje wat bepaald dat een drijfstang heel blijft of niet...
 
nou ? dat kan prima , maar wat is nou je bedoeling?

beter zorg je eerst dat je alle spullen bij elkaar hebt en dan het blok in 1 keer klaarmaken , wat jij nu wilt is gewoon half werk en dat gaat meestal mis..

beter heb je even geduld en heb je het goed voor elkaar en rijdt je straks met plezier :)

verder moet je er wel even aan denken dat je ook andere koppelingsveren moet hebben anders gaat je koppeling slippen.
 
Heb ik al (malossi veertjes) en doppler platen als het goed is.
Maar dat ik iedere dag 15km heen en 15km terug moet fietsen weegt nogal zwaar...
Maargoed kan er één lenen en zodra ik geld heb mag ik hem kopen...
 
Heb ik al (malossi veertjes) en doppler platen als het goed is.
Maar dat ik iedere dag 15km heen en 15km terug moet fietsen weegt nogal zwaar...
Maargoed kan er één lenen en zodra ik geld heb mag ik hem kopen...

ik zou je schakel gewoon laten zoals die nu is, als je elke dag zoveel mee moet rijden..strax moet je 10 km naar huis lopen:rolleyes:
 
Nee want dan kank de rest niet echt goed bijhouden en wil wel graag wat lekkerder trekken...
Maar de setup word 70cc athena, doppler as, 17.5 heb alles al gekocht alleen de as is nog niet binnen
 
Back
Top