70cc of 80cc voor aprilia RS

karel RS50

Well-Known Member
ik wil mijn RS graag vet opfokken met 70 of 80cc. heeft iemand hier ervaring mee. wat kan ik dan het beste doen een 70cc van malossi ofzo of een 80cc.en welk merk kan ik dan het beste pakken als ik wil vliegen.Wie kan mij helpen

alvast bedankt

mzzl
 
Advertisement - register to remove this

De MHR Rep voor AM6 is de meest voorkomende, goede kwaliteit, best snel, alleen wel fluitpoort uitlaatje :)

Ik kar zelf rond met een Aarzal T6, vlinderpoort, brakke zuiger & wand, maar wel lekker snel en goedkoop.

Rs Master Reemie raadde me laatst een Bidalot aan voor AM6, vlinderpoort, en goede wand.

Er is aanbod genoeg, net hoeveel je te besteden hebt..

Er is btw naar mijn weten geen 80cc cylinder voor Am6, de '78cc Airsal' die ik heb is namelijk ook maar 70.5cc, Malossi is nog ietsje minder. Diameter kan gewoon niet groter dan 49mm..
 
Originally posted by karel RS50
ik wil mijn RS graag vet opfokken met 70 of 80cc. heeft iemand hier ervaring mee. wat kan ik dan het beste doen een 70cc van malossi ofzo of een 80cc.en welk merk kan ik dan het beste pakken als ik wil vliegen.Wie kan mij helpen

alvast bedankt

mzzl
ejjj, karel kut he dat een Neo's je nu voorbij gaat op je RS. 8)

btw: je bent nix aan het tunen dus dit hoort thuis in het beginners forum.
 
ik ben nu een hebo alu ng aan het testen op een am6 blok en tot nu toe rijdt t erg lekker
de kwaliteit van de wand komen we nog wel achter de rest ziet er netjes afgewerkt uit
 
gilardoni is wel een leuke cilinder maar niet de snelste 70 gewoon een leuke alu cilinder om veel km`s mee te draaien
De hebo heeft inderdaad een vlinderpoort heb m net stukje opengetrokken
in combo met de oude dpr van ramey ging die over 13k heen
 
Originally posted by goot
gilardoni is wel een leuke cilinder maar niet de snelste 70 gewoon een leuke alu cilinder om veel km`s mee te draaien
De hebo heeft inderdaad een vlinderpoort heb m net stukje opengetrokken
in combo met de oude dpr van ramey ging die over 13k heen



wat is dan wel de snelste?
 
de snelste is een cilinder die je koopt en laat tunen een cilinder kopen is een eigen mening, afweging, en logisch nadenken.
snelste is niet de beste perse en snelle cils hebben veel aandacht nodig en veel extra onderdelen
 
nooit 80cc op een straatbromer zetten als je scoot dan een keer me moet voor "techniche controle" en ze zien dat het een 80 is dan is het een motor en dan heb je dus een groot probleem
je hebt onderzekerd rondgereden
je hebt geen motorrijbewijs
je hebt geen belasting betaald (en dit word per km op je teller afgerekend)
en dan nog heel de onzin dat je bromer te snel is

dus je moet het zelf weten maar ik raad het je niet aan
 
Originally posted by enamer
nooit 80cc op een straatbromer zetten als je scoot dan een keer me moet voor "techniche controle" en ze zien dat het een 80 is dan is het een motor en dan heb je dus een groot probleem
je hebt onderzekerd rondgereden
je hebt geen motorrijbewijs
je hebt geen belasting betaald (en dit word per km op je teller afgerekend)
en dan nog heel de onzin dat je bromer te snel is

dus je moet het zelf weten maar ik raad het je niet aan

|( |(
Met een 70cc is dat ook zo hoor, en met een "snelle" 50 ook al :|
 
Originally posted by enamer
hmmm als je wil vlieggen dan zouw ik voor de ros royce motor gaan (zit ook op een boing 747)

zeg dan nix..

maar goed, verder hebben we nog steeds geen informatie waar de cilinder mee moet samenwerken: krukas, uitlaat, carb etc
 
Back
Top