70cc Cilinder nog bruikbaar??

bluesnakess

New Member
Kan iemand mij vertellen of dit nog prima is of dat ik beter alles nieuw kan kopen. Scooter rijd heel raar en maar max 60kmh als die rijd soms 20kmh. Heb alles nagekeken carb schoongemaakt. Gaat om peugeot verticaal. Scooter hapert en stottert aan alle kanten. Of zou het een oude/kappote gaskabel kunnen zijn? Geschuif gaat wel mooi open en schiet goed terug. Scooter start daarin tegen wel altijd goed, blijft alleen heel soms laag stationair draaien. Pitjes in kop weet ik vandaar nieuwe zuiger, maar wil graag weten hoe erg dit is. (Let niet op al het zand wat er in zit)

Cilinder: 1,500km oud
Cilinder kop. 1,500km oud
Bougie: 20km oud
Zuiger: 20km oud

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Natuurlijk is die cilinder het probleem,
dat er nog enigszins beweging in zit is wel apart om te zien.
Die 2takt cilindertjes kunnen nog best wel wat aan , ik heb 2takt cilinders gezien vol krassen en groeven maar die wel van een rijdende scooter af kwamen.

Edit :
Wat is de rest van de setup?
Ik kan me voor stellen dat een powerfilter zulke ravage aan kan richten als de afstelling te arm is,
laat staan met een replica carb in combinatie.
Hoe dit er uit ziet is volgens mij een resultaat van slecht vakmanschap als dit na 1500 km gebeurt is.

Last edited:
Natuurlijk is die cilinder het probleem,
dat er nog enigszins beweging in zit is wel apart om te zien.
Die 2takt cilindertjes kunnen nog best wel wat aan , ik heb 2takt cilinders gezien vol krassen en groeven maar die wel van een rijdende scooter af kwamen.

Edit :
Wat is de rest van de setup?
Ik kan me voor stellen dat een powerfilter zulke ravage aan kan richten als de afstelling te arm is,
laat staan met een replica carb in combinatie.
Hoe dit er uit ziet is volgens mij een resultaat van slecht vakmanschap als dit na 1500 km gebeurt is.
Vriend van me zij ook al misschien te weinig lucht. Alles is prima in elkaar gezet hij heeft 1,500km als en beest en zonder problemen gereden, totdat de cilinder eraf ging en de zuigerveer afbrak. Heb letterlijk alles nagekeken en schoongemaakt, dus enigste wat er nog overblijft is de cilinder zowat.

70cc malossi cilinder 1k km oud
70cc mallosi zuiger 20km oud
Stage 6 spruitstuk + membraam
19mm dellorto
stage 6 cdi onbegrensde
Polini vario
Stage 6 half poulie
Polini v snaar
Malossi delta clutch
Mallosi koppelingshuis
Witte trek en drukveer
Technigas terugloop
Standaard luchtbox met filter zonder snorkel
Post automatically merged:

Kras in de Cilinder zit boven de Poorten. kan nog gebruikt worden als de Cilinder goed gepoetst word .
mijn advies: weggooien, en een nieuwe,
Scooter start goed ermee, loopt alleen niet stationer. En hij hapert en stottert aan alle kanten. En rijd stottertent 60kmh. Alles is gecheckt behalve de cilinder.

Back