70cc athena vlinder c16 afstelling?

MVZ

125cc@50cc=nachmerry
hallo!, nu heb ik mede door het vorige thread van me al een hoop opgelost maar nu het afstelgedeelte in de carter..

Even een lijste met mijn setup:
Athena racing 70cc vlinder pia.
Yasuni c16
Dellortho 17,5
Mhr multivar (oude model met nog de kleine rollen)
Mhr fly clutch
twin air
4,5 gram
Zwarte trekveren (dikke)
Paarse drukveer
sproeier 80 alle gasnaald standen al geprobeerd, staat nu helemaal op bovenste stand als je de punt naar beneden laat wijzen.

Nu heb ik bij het begin dat hij gewoon amper/niet vooruit komt en dan na 3meter pakt hij hem trekt hij door tot de 40 teller, dan kleine terugval dipje tot de 60 en trekt dan door tot de 110 teller, toch raar begin van deze week reed ik met een R met dezelfde setup 120 voorbij op de teller ligt dat aan de sproeier of in de carterhelft?

Kun je me misschien een indicatie geven?

alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Wat strakkere trekveertjes zo te horen en dan misschien een strakkere drukveer ook, weet niet waar paars zit qua sterkte? Gasnaald in principe gewoon midden.. Luisteren naar je toerenverloop, beschrijf dat anders eens hier
 
Wat strakkere trekveertjes zo te horen en dan misschien een strakkere drukveer ook, weet niet waar paars zit qua sterkte? Gasnaald in principe gewoon midden.. Luisteren naar je toerenverloop, beschrijf dat anders eens hier
met alle standen loopt hij te hard stationair behalve de bovenste, endan stationair schroef nog bijna geheel uitgedraaid.. hij pakt hem nu meteen als hij koud is, als hij warm is pas bij de 10 en dan pakt hij hem pas, voordat ik dan op de 10 zit ben ik alweer 15meterverder..
 
Je moet de hele boel gewoon goed afstellen, als de scooter carb is. Stationairproblemen zou je niet moeten oplossen door de gasnaald te verschuiven normaal gesproken. Als je zegt dat hij met de gasnaald op de bovenste stand goed stationair loopt, bedoel je dan dat het clipje in het bovenste gleufje zit, of in het onderste gleufje (en dus de punt vd naald het hoogste zit)
 
hallo, sorry voor de late reactie, hij liep weer in de tussen tijd, nu tot de dag vandaag heb ik +- 30km aan eenstuk gereden, zet hem thuis uit en wou eventjes weg gaan ongeveer 30min naderhand, maar hij start nietmeer, is hij verzopen? heb al nieuwe bougie gehaald en geprobeerd, tevens ook sproeier 76 ipv 80 ingezet en gasnaald in het midden gezet. hij wil gewoon niet, komt wel lucht uit uitlaat, en vonkt ook wel..
 
Back
Top