70cc aerox wat komt erbij kijken?

liltcc

Aerox_-_Driver
hey allemaal:D ik wil graag als n hobby n 70cc aerox gaan bouwen,

ik heb nu n aerox staan thuis met 50cc imitatiecilinder en de rest zo goed als standaard (behalve teruglopertje)

nu vraag ik me af wat het ongeveer gaat kosten om een nette 70cc eronder te leggen en wat er allemaal bij komt kijken...

Dit zou ik graag willen bereiken:

- Min. 40-50km mee kunnen rijden (qua oververhitting)
- het allerliefste autowheelie
- Top rond 100-110

mijn vraag is dus nu: wat moet ik gaan vervangen?
cilinder natuurlijk maar ook de krukas? vario, koppeling, vertanding misschien?

ik hoor het wel,

Groeten, Tycho
 
Advertisement - register to remove this

Alles wat je noemt eigenlijk. Vertanding is optioneel maar wel aan te raden.
Verder heb je ook een hoop afstel spul nodig en een degelijke, bijpassende uitlaat.

Ik zou in de richting kijken van een Stage 6 racing icm C16.

Een grotere carburateur zal ook niet misstaan, hoewel dit eigen keuze is (levert meer koppel op, bij voor keur 21mm).
 
oh oke dus met n c16, s6 racing en dan n 21mm carb ben ik er al?

hoe zit het met een racevario en koppeling? is dat overbodig ofniet?

mvg
 
ja oke dus afstelspul is dus ook de vario en koppeling enz. zelf ook..

ik dacht miss alleen rolletjes, trekveertjes, drukveer....

maar welke vario en koppeling raden jullie dan aan?

mvg
 
dus als ik dit lijstje zou halen dan zouden mijn wensen in vervulling gaan??

- hebo koppeling
- power1 variateur
- c16 kevlar (Of is carbon beter??)
- stage6 racing 70cc cilinder
- 21mm carb


mvg
 
Waarschijnlijk wel. Met een langere vertanding zal het zooitje mooier en nog sneller lopen. Carbon of kevlar heeft alleen maar te maken met de looks, dus wat je zelf wil.
 
Let er wel op dat met deze setup veel slijtage zal zijn. Rij je 50km per week. En wil je alles voorkomen om vast/warmlopers te voorkomen raad ik aan om de 3maand een ander zuigertje plaatse

Tevens heeft dit een prachtig geluid.
 
ik heb hebo 70cc 21mm delortro polini evo uitlaat en polini krukasjeuh
mer vario is nog standart en zit ook gwn koppeling in maar hij rijdt och bijna 130
 
REDELIJK slijtvast
uit ervaring,
heb ik een tijd geleden een imitaite delta clutch gekocht
en rijd nu met de malossi delta clutch
dan zie je het verschil wel bij evenveel km gereden
materiaal dat erin is verwerkt verschilt bij imitatie
dat denk ik tenmiste
 
dus als ik dit lijstje zou halen dan zouden mijn wensen in vervulling gaan??

- hebo koppeling
- power1 variateur
- c16 kevlar (Of is carbon beter??)
- stage6 racing 70cc cilinder
- 21mm carb


mvg
Ook nog een andere krukas.
En zoals gezegd word moet je niet besparen op de onderdelen.
@spNk: Maar de echte gaat waarschijnlijk langer mee dan de 2 imitaties samen
 
Back
Top