JaHallo heb een vraag, moet ik een voetpakking tussen mijn 2 ophoog platen steken want technisch gezien zou die dan geen valse lucht moeten trekken. Ophoogplaten zijn van aluminium
Krijg je dan geen rare spoelpoort timing? Je zuiger komt toch een stuk eerder bij de poorten en gaat er verder onder zitten dus ze blijven ook langer open staan.slag 52 is 172 CC
Slag 55 is met ophoogplaat 0nder de voet is 183 CC ( drijfstang is langer dan slag 52 ),
Ja daarom juist. Als jou cilinder 3mm hoger word eindigt je zuiger automatisch 3mm onder de spoelpoorten. En met langere slag wss nog verder.plaat zit toch onder de voet
volgens mij snap je het niet , verdiep je in de Materie .Ja daarom juist. Als jou cilinder 3mm hoger word eindigt je zuiger automatisch 3mm onder de spoelpoorten. En met langere slag wss nog verder.
volgens mij snap je het niet , verdiep je in de Materie .
Oke ik zal wel een voetpakking ertussen zetten als jullie niet reageren op mijn vraag thanks voor de hulp
Is een 172cc skipper met 55slag omdat bij de krukass 2 ophoogplaten waren geleverd en ik ga niet nog eentje apart ga kopenIk zou inderdaad pakkingen gebruiken, maar ik ben nog meer benieuwd waarom je al 2 ophoogplaten gebruikt en niet meteen 1 van de juiste dikte? Wat voor scooter is het exact? 2-takt of 4-takt? Wat doe je om de compressie te behouden?
In de huidige versie is de drijfstang 110 mm lang, met een krukasslag van 55 mm. De gewijzigde zuigerslag van 52 naar 55 mm vergroot de cilinderinhoud van 175 tot 185 cc, wat resulteert in meer koppel en piekvermogen over het hele toerenbereik. Een cilinderkop spacer is nodig om de lengte van de loop en de timing aan te passen. Deze zijn bij de levering inbegrepen en maken plug & play installatie mogelijk.Kan jij het dan even helder uitleggen? Want ik zou ook zeggen dat de timing veranderden als je zo reageert zou het ook fijn zijn dat je helder uitlegt waarom de timing niet veranderd.
Als de slag hetzelfde blijft, en je hoogt de voetplaat op, dan gaat je inlaatspoelpoort later open. De timing verwijst naar het openen en sluiten van de poorten. Dus ik hoor heel graag hoe de timing dan niet veranderd, want ik leer graag bij.
Trouwens, ik ga wel uit van 2-takt. Bij 4-takt maakt het niks uit omdat je daar gewoon je kleppen hebt die via de nokkenas gaan.
Mooi kopieeer werk maar dit klopt dus nog steeds niet.In de huidige versie is de drijfstang 110 mm lang, met een krukasslag van 55 mm. De gewijzigde zuigerslag van 52 naar 55 mm vergroot de cilinderinhoud van 175 tot 185 cc, wat resulteert in meer koppel en piekvermogen over het hele toerenbereik. Een cilinderkop spacer is nodig om de lengte van de loop en de timing aan te passen. Deze zijn bij de levering inbegrepen en maken plug & play installatie mogelijk.
De drijfstang is 5 mm langer dan het origineel, het volume in de motor neemt toe, dit vermindert de voorcompressie en zorgt voor meer vers gas voor de overloop. Als u deze aanpak volgt, is deze krukas de beste keuze! De bijbehorende 5mm spacer is ook inbegrepen.
Voor een goede afdichting lijkt me dat je 3 pakkingen moet gebruiken als je 2 platen gebruikt, dus idd ook een pakking er tussen.. Als je 1 plaat zou gebruiken heb je dan 2 pakkingen nodig.2x ophoogplaten van 5mm of 4mm geen idee mijn vraag was moet er een pakking tussen de 2 ophoogplaten niet eronder of erboven tussen in die 2 in
Dat ligt er ook aan of de krukaswangen zelf niet groter zijn. Zuigersnelheid bij een slag van 55mm op 8000rpm is ongeveer 53kmph tov 49kmph bij standaard slag.Ik ga er maar voor het gemak van uit dat de hier genoemde afmetingen etc kloppen en borduur daar maar verder op.
Even praktisch (en theoretisch), als de motor überhaupt zou moeten lopen, zou je 6.5 mm ruimte nodig hebben. 3 mm grotere slag betekent dat de zuiger1.5 mm hoger komt in BDP en 1.5 mm lager komt in ODP. Met een drijfstang dat 5 mm langer is kom ik uit op 6.5 mm in BDP en 3.5 mm in ODP dat de zuiger hoger komt.
Misschien dat de motor origineel wat marge heeft en dat je het zou redden met een vulplaat van 5 mm, dat weet ik niet maar zou er wel even naar kijken en als dat kan kijk dan ook naar de cilinder of daar geen stootrand is gesleten. Het zou iig wel je compressie verhogen (als je idd origineel die speling hebt) dus daar moet je ook opletten dat je niet over de grens gaat en last krijgt van pingelen.
Als ik uitga vd de standaard vulplaten en je gebruikt de 5 mm kom je dus in BDP 1.5 mm hoger en in ODP 1.5 mm lager uit tov origineel.
De kruk-drijfstang verhouding veranderd ook en dat zal invloed hebben op de zuigerbeweging tov krukverdraaiing en de zuigersnelheid. Het gaat me te ver om dat allemaal te berekenen maar als iemand tijd over heeft en handig is met sin, cos en tan......