70 -> 80 dmv 44 slag

Ik heb hier nog een extra blokje liggen waar ik nog wat mee wil doen. Ik kwam dus op het idee om een 44 slag krukas te kopen een van SImonini:



Is deze krukas een goede krukas want als ik een andere 44 mm slag krukas wil kopen kost het mij 300-400 euro (fabrizi, 2fast) en dat heb ik er niet voor over.

Ik zou dus een 70 cc cilinder willen ophogen dmv van ophoogplaat ( 4mm) en de rest aanvullen met pakkingen. Maar dat ga zo gemakelijk niet en dat komt door die timingen. Dus kan je zo een 70 cc cilinder kunnen ophogen dat het een 80 cc wordt zonder dat de timingen te extreem worden.

Ik zou dus voor een polini evo 1 gaan met vlinderpoort omdat deze niet al te hoog getimed zijn standaard.

Dus de vraag is gaat dit ivm met de spoelpoorttiming, uitlaattimingen, ...
Is deze simonini krukas goed genoeg ?

Het is voor een sonic blok LC(mina horiz kort)

Komt niet met onzinnige antwoorden af waar ik nix mee ben
 
Advertisement - register to remove this

Facilly said:
Kan beide

is +-24pk al mee uitgehaald geloof ik (speed 6t)

die jongen was 3e in Jubbega
Offtopic, maar in Jubbega mag je toch maar max met 70cc rijden? :X
Jeffrey, met de std. cilinder was de winst 0,8pk maar met een andere pijp/timingen was er vast wel meer uit te halen. Ik denk dat jij bedoeld dat er in de basis al te weinig winst inzat en er geen zin/tijd was om er lang mee door te ontwikkelen. Of zit ik ernaast?
 
woodworker said:
heb je de bestaande kop daarvoor aangepast, of heb je die van derbi eropgezet?


nieuwe kop laten draaien anders past het niet.
@ facily dat was ik niet op jubbega maar heb er al wel tegen de 24pk mee gehaald

ik had gehoord dat luuk van het forum met een mk2 clinder bezig was met 44mm slag en hier wel een leuk aantal pk`s uithaalde...
 
@mol.
klopt, ik had voor mezelf minimaal een bepaalde verwachting,zou ik die verwachting halen zou ik doorgaan zo niet zou ik er niet verder mee gaan.
laten we zo zeggen dat ik mn energie liever ergens anders in steek
 
jeffreyrovaart said:
@ dj ik zeg dan ook dat ik 2 mm in de voet pak en 2mm in de kop.

Dat is dan 4 mm totaal, dus dat kan niet kloppen, tenzij je een 2mm hogere zuiger hebt gebruikt.

Je moet de cilinder juist laten zakken, omdat anders de zuiger ruim 2mm onder de spoelers staat in ODP. Vervolgens pas je de kop aan om te zorgen dat de zuiger er niet dwars doorheen slaat op BDP.
 
Back
Top