50cc snel of 70cc?

Aerox 50cc

Active Member
Goededag, ik zit te twijfelen voor 50cc snel of 70cc. Ik heb een Aerox uit 2012.



Setup

12mm carb dellorto

Dmp vario

Dayco v snaar

5,4 Malossi rolletjes

Op dit moment stage 6 koppeling met rode drukveer en gele trekveren.

Yasuni -Z uitlaat



Mijn top is nu 70

Opzich best prima maar wil toch nog wat sneller. Hoef nou niet perse over die 100. Ik wou het eigenlijk altijd bij de 50cc standaard houden maar wil toch wat beters.



Wat ik er sws nog in wou zetten is een sport vario grotere carb en een torque driver van motorforce zodat die een rechtere spiebaan heeft. De torque driver die ik wil staat dat het voor 50cc minarelli is. Dit kan dus niet met 70cc?



Wat is aan te raden voor 50cc snel en of 70cc?
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou eerst beginnen om de dmp vario te vervangen voor een Naraku sport,
en die rode drukveer vervangen voor een witte van Malossi.
Waarom zou je een drukveer gebruiken die voor beukend hoogtoerige cilinders is gemaakt terwijl je zelf met een laagtoerige 50cc standaard cilinder rijd ?
Als je een witte Malossi drukveer en Malossi witte drukveertjes monteert en de Naraku sport vario monteert rij je al rond de 90 op de teller.
 
Ik zou eerst beginnen om de dmp vario te vervangen voor een Naraku sport,
en die rode drukveer vervangen voor een witte van Malossi.
Waarom zou je een drukveer gebruiken die voor beukend hoogtoerige cilinders is gemaakt terwijl je zelf met een laagtoerige 50cc standaard cilinder rijd ?
Als je een witte Malossi drukveer en Malossi witte drukveertjes monteert en de Naraku sport vario monteert rij je al rond de 90 op de teller.
Bedankt. En als ik 50cc snel haal heb ik dan grote carburateur nodig? Ja toch?
 
Bedankt. En als ik 50cc snel haal heb ik dan grote carburateur nodig? Ja toch?
Het ligt er aan wat je met een 50cc snel bedoeld, dat kan gaan tot een hoogtoerige 50cc Evo cilinder.
Maar ik neem aan dat je in het laagtoerige gebied wilt blijven als je niet over de 100 wilt.
Dan zit je altijd goed met een DR70 en een 17.5 mm carb hoogstens, dan kan je het originele luchtfilter ook gebruiken.
Je kan ook de 12 mm standaard carb blijven gebruiken op een laagtoerige setup met de DR70 maar de 17.5 geeft net iets meer.
50cc snel zoals een DR50 of zoiets kan ook maar is moeilijker af te stellen , een DR70 is makkelijker af te stellen en bovendien meer koppel.

De rechte spiebaan achterpoulie kan je gewoon gebruiken met een 70cc ,
omdat dat op elke setup goed werkt ivm de betere optrek door de rechte geleidebaan.
Bovendien is dat ook weer makkelijker af te stellen met rollen, de drukveer word dan een Malossi wit.
 
Het ligt er aan wat je met een 50cc snel bedoeld, dat kan gaan tot een hoogtoerige 50cc Evo cilinder.
Maar ik neem aan dat je in het laagtoerige gebied wilt blijven als je niet over de 100 wilt.
Dan zit je altijd goed met een DR70 en een 17.5 mm carb hoogstens, dan kan je het originele luchtfilter ook gebruiken.
Je kan ook de 12 mm standaard carb blijven gebruiken op een laagtoerige setup met de DR70 maar de 17.5 geeft net iets meer.
50cc snel zoals een DR50 of zoiets kan ook maar is moeilijker af te stellen , een DR70 is makkelijker af te stellen en bovendien meer koppel.

De rechte spiebaan achterpoulie kan je gewoon gebruiken met een 70cc ,
omdat dat op elke setup goed werkt ivm de betere optrek door de rechte geleidebaan.
Bovendien is dat ook weer makkelijker af te stellen met rollen, de drukveer word dan een Malossi wit.
Supper bedankt hier heb ik veel aan. Is 50cc snel Airsal prima cilinder?
 
Ik rijd met een Stage6 streetrace 50cc minarelli watergekoeld. Dellorto 17.5, mhr 2008 vario en Sito Plus 587. Gaat als een speer. Trekt goed en top is 95. Echte aanrader.

Je kunt bij Dijkman een 50cc top performance black trophy krijgen voor een stuk minder dan de stage6 streetrace. Is zeker even vlot.
 
Last edited:
Back
Top