4u Endurance najaar

Interesse voor najaars 4uurs

  • Ja, als het goed weer is staat de scooter klaar

    Votes: 13 25.0%
  • Ja, ik bied me aan als rijder in een team

    Votes: 19 36.5%
  • Misschien, hangt af van ...... (toelichting in topic)

    Votes: 11 21.2%
  • Nee, geen interesse

    Votes: 9 17.3%

  • Total voters
    52
Bart...

Bedenk wel, dat je bochtensnelheid met een stndklasse machine een stuk harder kan zijn.. Alleen al de extra voorzichtigheid bij het uit de bocht komen met het gashandel kost tijd...

Bij een standaardklasse machine kan je 100% het gas erop zetten... Doe je dit met een 70-machine na wat bochtenwerk, dan weet je zeker dat je de scooter onder je reet vandaan voelt gaan...
 
Sander said:
Bart...

Bedenk wel, dat je bochtensnelheid met een stndklasse machine een stuk harder kan zijn.. Alleen al de extra voorzichtigheid bij het uit de bocht komen met het gashandel kost tijd...

Bij een standaardklasse machine kan je 100% het gas erop zetten... Doe je dit met een 70-machine na wat bochtenwerk, dan weet je zeker dat je de scooter onder je reet vandaan voelt gaan...

Dat denk ik ook wel maar op die rechte stukken haal je dat zeker in. En met bocht uit begin je wel wat later met gas geven maar hij maakt dan ook wel meteen sneller zijn meters. Dus met een 70 ga je wel zeker harder rond. En ik had het eigenlijk niet over mij maar over dat Herman die tijd wel kan halen want zo snel is het nog niet vergeleken met die tijd die Twan nu noemt.
 
twan nelissen said:
beetje laag bart om jezelf te vergelijken met herman
maja ik rij een 101.4 kom je 2.1. sec tekort en op rik 4 sec
en dat op een baan waar je bijna geen voordeel hebt van je vermogen



ja op dat rechte stuk van amsterdam win je idd heeeel veel ... toch raar dat caine dan sneller is op zn topscooter dan ge op zn open 70 machine ...
 
haman said:
ja op dat rechte stuk van amsterdam win je idd heeeel veel ... toch raar dat caine dan sneller is op zn topscooter dan ge op zn open 70 machine ...

volgens mij een raar vergelijk.

ik zie nu 59.222 rvr open 70 en 1.02.7 rvr topscooter. Dit is dezelfde rijder dus volgens mij een beter vergelijk. Effe om duidelijk te maken ik zeg niet dat ik alles ben, maar heb alleen gezegd dat jij die 1.03-1.04 wel gaat halen.
 
ik zal alvast een kleine toelichting geven op de klasse indeling mocht dit doorgaan.
er zullen in totaal 4 klassen komen:

50 cc scooter
in deze klasse is het toegestaan te rijden met een scooter volgens de sbo/sobw reglementen.
ac of lc maakt geen verschil.

70 cc scooter
in deze klasse is het toegestaan te rijden met een scooter volgens de sbo reglementen.

cyclo klasse
in deze klasse is het toegestaan te rijden met een bromfiets die niet voldoet aan de sbo scooter reglementen.
(dus geen scooters!)
schakelbrommers of bv streetmagics zullen hierin uitkomen.
de cilinderinhoud mag in deze klasse niet meer zijn dan 70 cc.

bij alle bovengenoemde klassen is het niet toegestaan een grotere doorlaat te hebben dan 19 mm.

pitbike klasse
in deze klasse is het toegestaan te rijden met een pitbike.
de reglementen hiervoor zijn nog in de maak, alleen zoals het er nu naar uit ziet zal de cilinderinhoud nooit meer als 125 cc mogen zijn.

per team mogen er 2 rijders deelnemen aan de race.
het team betaalt 150 euro inschrijving, wanneer er één of twee rijders uit het team sbo leden zijn krijgen ze 15 euro per persoon korting. ( dit ivm verzekering )
dit is alvast het een en ander mocht het doorgaan, want er zijn min 24 teams nodig om het door te laten gaan.
 
Back
Top