4t Zip valt bijna uit na rijden

smeerss

New Member
Mijn 4t Zip start goed en loopt mooi stationair. Moet wel wat eerst beetje gas geven want als ik geen gas geef valt ie zo goed als uit. De scooter rijdt goed zonder enige problemen.

Als ik nu even ga rijden, maakt nie uit hoe lang of gewoon wat gas geef, maakt ie heel weinig toeren en valt ie bijna uit.

Nadat ie even weinig toeren maakt gaat ie weer meer toeren geven en loopt ie goed stationair. Heb altijd bang na het rijden wanneer ik stil moet komen staan dat ie uit valt. Ik laat mijn gas altijd heel rustig los zodat die niet uitvalt en probeer de scooter op toeren te houden.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Of is dit normaal met een 4t?
 
Advertisement - register to remove this

Heb je continu weinig toeren of gebeurd het op specifieke momenten zoals wanneer je weg trekt vanuit stilstand of gas herneemt na gas los?
Alleen op specifieke momenten. Na gas geven, wanneer ik stil kom te staan na het rijden dan gaat ie even heel weinig toeren geven en erna gaat ie terug normaal stationair lopen.
 
Allereerst als je deze scooter bij een scooterzaak hebt gekocht ga gewoon terug en leg je probleem uit.
Mocht je de scooter van een privé persoon gekocht hebben, heb je geen garantie en zal je het zelf moeten oplossen of de scooter wegbrengen naar een dealer of scooterzaak.

Begin gewoon met de simpele dingen.

Ik zou om te beginnen het stationair toerental iets hoger instellen.
Als dit niet helpt de carburateur van binnen schoonmaken.

Heb je geen ervaring om aan een scooter te sleutelen, wat ik niet denk als ik je verhaal zo hoor.
Wil je het zelf proberen op te lossen "YouTube is your friend", bekijk daar eerst een aantal filmpjes over het onderwerp voor je begint.
 
Dit zegt niet heel veel. Kan ik ook doen, maar mijn scooter loopt prima
Post automatically merged:

En ik denk ook dat als dat niet hoorde het niet met valse lucht te maken heeft, eerder een lekke uitlaat
 
Last edited:
Als ik mijn hand/voet tegen de uitlaat zet, valt de scooter niet uit dus daarmee..
Dit is geen valse lucht, dit is een lekkende uitlaat.
Valse lucht is als er ergens lucht wordt getrokken waar het niet hoort voordat het mengsel de cilinder in gaat.
Betwijfel ten zeerste of dit jouw probleem is...
 
Dit is geen valse lucht, dit is een lekkende uitlaat.
Valse lucht is als er ergens lucht wordt getrokken waar het niet hoort voordat het mengsel de cilinder in gaat.
Betwijfel ten zeerste of dit jouw probleem is...
En denk je dat dit probleem dan er voor zorgt dat mn scooter bijna uitvalt(het probleem waar deze forum over gaat)?
 
Back
Top