30% drukveer? OP ACHTERWIEL?

rengelen

Well-Known Member
Hallo,

Ik had gehoord dat je met een 30% drukveer makkelijk met een scooter op het achterwiel gaat?

Is dit waar?
Welke kleur is 30% bij Malossi?
En heeft zo'n 30% drukveer ernstige gevolgen voor de slijtage? Hoelang gaat zo'n V-riem dan nog mee en slijt er nog meer door?

GR EN ALVAST BEDANKT ROB
 
Advertisement - register to remove this

de grootste onzin die ik vandaag gelezen heb op het internet, mijn dag is weer goed, ik heb weer gelachen.
 
Inderdaad, ondanks het tijdstip lach ik me rot, wat een b*llshit...

Een zwaardere drukveer kan voor extra slijtage aan je v-snaar zorgen, tenminste als die te zwaar is...

Een te lichte drukveer geeft dips in het middengebied...

Een te zware drukveer geeft wrijvingsverlies waardoor de topsnelheid afneemt...

Mag ik vragen waar jij die onzin vandaan haalt?

Greetz.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:


Mag ik vragen waar jij die onzin vandaan haalt?

Greetz.

Scooter.startpunt?
biggrin.gif
biggrin.gif
 
Houdt aub op over politie en scooters. Ze stonden hier maandag met een rollerbank. Ik daar ff kijken (op de fiets natuurlijk
biggrin.gif
) en ff lekker staan discusieren met die nichten. Beetje kijken tot hoever hun kennis gaat (welke kennis?)Zo van: ja maar wat nou als eenzelfde scoot nou harder optrekt en toch maar 45 gaat. Dan heb die meer vermogen dan een scoot die daar een uur over doet en toch gaat ie maar 45? Maar ja die gasten zijn zo eigenwijs. Die motorkankerlijer zei zo van: je mag 0,7kw (sinds wannneer is dat zo?) en als ie dat op de bank maar loopt dan is het goed. En als jullie iets slopen? Lijer: dan is het pech, moet je er maar niet aan klooien.

Het leukste was een andere snotwout die beweerde: met lichte rollers trek je harder, met zwaardere ga je harder. Nou nou, meneer is echt slim NOT! Echt fabel nummer 1.
 
het klopt toch dat zo'n drukveer met een hoog percentage weinig effect heeft op een standaart 50cc, ik dacht dat je echt niet meer dan 15 procent sterkere drukveer bij je standaart 50 hoeft te zetten.. In ieder geval dat heb ergens gelezen, maybe heb je er wat aan.. mzzl frederik
biggrin.gif
 
Ik huil niet meteen, ik zie in elke newbie topic haast wel gezeik van meneer pin staan, maar ik zie meneer pin haast niks nuttigs posten, sorry dat ik daar wat van wou zeggen.
Volgens mij word het forum daar ook niet beter van, reageer er dan gewoon niet op.
 
Back
Top