Huls in drukveer

Originally posted by FastForward
Okay, eigenwijs, kijk dan even mee (zie plaatje). De drukveer (3) schuift over de huls (2) en deze huls (3) schuift over secundaire achterpoulie (15). De huls sluit de spie-en (13) op die ervoor zorgen dat de secundaire achterpoulie (15) daarover kan schuiven. Haal je nu de huls (3) weg dan vallen de spie-en (13) eruit zodat je hele achterpoulie niet meer werkt. En het vet dat gebruikt wordt om het boeltje te smeren (opgesloten tussen de keerringen 16) zit dan overal.

123.gif


Greetz,

FastForward

Anders lees je alles nog ff een keer :| , er staat toch dat sommige 2 hulsen aan de poelie kant hebben en dus die pinnentjes nog steeds beschermt zijn bij het verwijderen van 1 huls....
 
Piaggio's hebben vaak zo'n bus aan de koppelingkant... Ik laat hem er gewoon inzitten... Waarschijnlijk is hij bedoeld tegen het beschadigen van de koppeling als er frictie ontstaat waardoor de drukveer verdraait... Je zou hem weg kunnen laten [fatsoenlijke aangelegde, vlakgeslepen veren beschadigen je koppeling niet]... Aan de andere kant kan je hem ook laten zitten, want een fatsoenlijke [niet verroeste] drukveer klemt niet echt op de bus...
 
Exploded view is van Minarelli, zie vertandingsdeksel, vaste koelvin/halfpoulie, en de zooi die je voor je koelvin/halfpoulie monteert...

Beter kijken dus :)
 
Back
Top