This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

3 doden zeewolde

Net even heen gefietst. Heel bizar als je daar staat. Asch heeft wat foto's genomen een stukje terug op de dijk om een idee te geven van de situatie. Heel onrealischtisch als je daar staat en je jezelf eens afvraagt wat zich daar een paar dagen geleden heeft afgespeeld. Nogmaals sterkte voor familie en vrienden.
 
politie die ff enkel wat gissingen maakt, maar nix kan bewijzen? ... slaat nergens op..
maar wat is er makkelijker dan die gasten zelf de schuld geven en zeggen dat verder alles veilig was
 
x8rX@Special said:
,,Het heeft geen zin om de nabestaanden te belasten met zulke informatie.'' Bovendien stelt de politie alleen een onderzoek in wanneer de schuldvraag nog aan de orde is en er nog iemand kan worden bestraft.


Nou, als nabestaande zou ik toch echt wel willen weten wat er nou precies is gebeurd..

Politie wil gewoon niks uitvoeren, luie aarzen!
 

Jezus, wat een ontzettende BS!

Het zijn gewoon een stelletje luie aarzen die geen zin hebben om er nog wat moeite voor te doen.. De familie's willen heus wel weten wat er nou echt is gebeurd (zowieso om het goed te kunnen verwerken)

Ze zeggen maar wat zonder het echt te onderbouwen. Met een lage snelheid kun je ook al dodelijk verongelukken.
 
Damn zeg

dit is echt TE erg gewoon.

maar als de politie het toch niet gaat onderzoeken moeten ze gewoon niet zo dom lullen :|
Zeg er dan niks over! als het een bekende van me was geweest , en ik lees dan ineens al die gissingen van de politie !!!! nou ik vind het echt schandelijk!
 
:? Hoe kan de politie nou zeggen dat ze harder als 45km reden als ze niet eens zeker weten dat de 2 scooters zijn opgevoerd! Wat een domme onzin!
Ik hoop dat de nabestaanden toch wel even hier iets van zeggen want ik zou hier strontziek van worden, als ik dit als verklaring krijg
 
Gooi en Eemlander said:
'en de weg is breed, recht, overzichtelijk en heeft geen begroeiing'


Ik heb er echt vaak genoeg overheen gereden en echt breed is het nou ook weer niet. Naast de weg groeit gras en op sommige stukken komt dat gras iets over de weg heen. Omdat je daar natuurlijk niet met je wielen in wilt komen ga je vanzelf een stukje naar het midden rijden (ook omdat daar altijd een stevige wind staat)
 
Ik ben er vandaag weer langs geweest, en ik kreeg gewoon weer kippenvel ;(

Omdat ik er gewoon niet tegen kon dat de dijk zo breed is, heb ik op de heen weg wat foto's gemaakt. Waar het is gebeurd heb ik geen foto's gemaakt, dat vond ik niet gepast.

Hier zie je dus een wielrenner, die neemt dus al 1 deel inbeslag, met de scooter ben je dus nog iets breder.


Deze foto is (redelijk) goed te zien dat hier te weg opeens een stuk smaller word, zo zijn er nog meerdere keren van deze versmallingen.

 
“Omgekomen scooterrijders reden te hard”
De politie vermoedt dat de twee scooterbestuurders, die in de nacht van zaterdag op zondag omkwamen bij een frontale botsing in Zeewolde, veel te hard hebben gereden. Dat maakte een politiewoordvoerder gisteren bekend. Ook een passagier overleed bij het ongeval. Omdat er geen remsporen zijn gevonden op het wegdek, kan de politie het vermoeden niet hard maken. “Met remsporen kunnen we berekenen hoe hard de scooters hebben gereden, maar die hebben we hier niet aangetroffen op het wegdek. Het moet hard zijn gegaan, harder dan de toegestane 45 kilometer per uur. Anders waren de jongens niet overleden.” De meeste scooters zijn er niet op gebouwd. Snel remmen bij zo’n hoge snelheid is onmogelijk. Dat verklaart de vaak ernstige gevolgen van Scooterongelukken.
Foto: Bij een preventieve controle ging de politie in Utrecht vorige week rigoreus te werk. ‘foute’ scooters werden zonder pardon vermorzeld door een reuzengrijparm.

“Opgevoerde scooter lijkt ongrijpbaar”
In het weekeinde dat drie jongens zich met scooters dood reden, bleken bij een controle van zestig scooters er slechts twee in orde. Het statussymbool van menige jongere is een gevaar op de weg geworden, omdat ze bijna allemaal zijn opgevoerd. De handelaren die de opvoersetjees verkopen worden met fluwelen handschoenen aangepakt.
“Vijfentachtig kilometer.” Zo hard gaat zijn scooter. Tim zegt het een beetje nukkig en argwanend, want hij weet ook wel dat het veertig kilometer harder is dan toegestaan. “Ja, maar ik heb hem zo gekocht en ik kan goed rijden.”
Tim weet hoe makkelijk brommers en scooters zijn op te voeren. “Als je jezelf er even in verdiept heb je het zo voor elkaar. Bij mij zijn de proppen uit de uitlaat gehaald. De politie ziet die dingen niet meteen en let er ook niet op. Zij kijken alleen of er een andere uitlaat op zit.”
Schoolgenoot Marco heeft een scooter die niet harder kan dan de wettelijke 45 kilometer. Dat komt voornamelijk omdat hij er geen cent aan wil uitgeven. Maar hij weet wel wat hij moet doen als hij zich bedenkt. “Dan ga ik gweoon naar de dealer. Die voert het hem zonder probleem op naar 90 kilometer.”
Scooterdealers bestrijden dat dat zo gemakkelijk gaat. Fabrikanten bouwen tegenwoordig bouten in. Die zijn er heel moeilijk uit te krijgen. Zeggen de dealers. “Gelul!” reageert Frank van Dongen, die jaren in een bromfietszaak heeft gewerkt. “Een kwestie van drie schroeven en een uurtje werk. Dan rijd je zo harder dan honderd.” Het gebeurt continu, zegt hij. “Acht van de tien scooters zijn opgevoerd.”
Meer nog dan het mobieltje en Nike-kleding is de scooter hét statussymbool voor menige jongere, vooral jongens. Maar dan moet-ie natuurlijk wel heel hard kunnen, “want 45 kilometer is voor mietjes”. Dat is overigens de maximumsnelheid buiten de bebouwde kom, want daarbinnen is het 30. Ruim 75 procent heeft het ding puur voor de ‘fun’, als onderstreping van hun levensstijl. Een klein groepje gebruikt de scooter om er mee naar school of werk te rijden.
Anderen zien de lol er minder van in, want scooterrijders hebben zich in hoog tempo genesteld in de top-3 van irritaties. Het regent, vooral in de grote steden, klachten over gevaarlijk rijgedrag op de fietspaden, kruisingen en stoepen, over opgevoerde motoren, piepende banden en ingebouwde geluidsinstallaties. Bovendien zijn scooters een iedeaal vervoermiddel voor kleine criminelen als tasjesdieven. Het afgelopen weekeinde werd ook weer eens pijnlijk duidelijk dat het niet in de laatste plaats rijdende doodskisten zijn geworden. Drie jongens uit Zeewolde kwamen het afgelopen weekeinde bij een frontale botsing om het leven. Ze doregen overigens in tegenstelling tot vele andere brommer- en scooterrijders wel een helm.
Vorige jaar kwamen 107 jongeren om het leven door een ongeluk met een brommer of scooter. De overheid heeft maatregelen aangekondigd die het aantal ongelukken moeten verminderen. Een theorie-examen alleen is datn niet meer voldoende. Er komt een praktijkexamen bij. Ook kijgen scooters een kenteken, zoals dat bij auto’s gebruikelijk is, waardoor overtreders makkelijker zijn op te sporen. De maatregelen worden echter op z’n vroegst pas in 2007 van kracht.
Verder is met de Bovag/Ray afgesproken dat de branche-organisatie handelaren oproept geen opvoersetjes meer te verkopen. Een wettelijk verbod is niet mogelijk, omdat iedereen op eigen terrein met een opgevoerde scooter of brommer mag scheuren. Je bent pas in overtreding als je dat op de openbare weg doet. “Zolang de verkoper er bij zegt dat de spullen niet zijn bedoeld om op de openbare weg te gebruiken, mag je ze verkopen”, zegt de woordvoerder van het openbaar ministerie.
“De spullen zijn volledig legaal, maar worden illegaal gebruikt. Daarom kunnen wij de verkopers niet vervolgen.”
3VO, de organisatie voor verkeersveiligheid, vindt dat vrijblijvendheid tot weinig of niets leidt. “Bovag/Rai heeft jaren geleden al gezegd dat ze de handel in tuningsetjes wilden aanpakken, maar dat heeft tot nu toe weinig effect gehad.” 3VO wil dat de leeftijd waarop je scooter of brommer mag rijden omhoog gaat van 16 naar 18 jaar. “Dat zou ongeveer vijftig doden per jaar schelen”, zegt de woordvoerdster. Kabinet en Kamer willen dat niet. “Dat is heel spijtig, want het ongeluk in Zeewolde bewijst weer eens hoe ontzettend kwetsbaar je op een scooter bent.”

-------------
Gooi en Eemlander - Dinsdag 5 oktober 2004
Hehe, het duurde wel lang om het over te typen... pfuuh
Lees het maar ik vind het echt zo onzinnig!!!!!
 
Er staat ook een foto bij met een rapido die opgetakelt wordt door een hijskraan, die wordt wschijnlijk vernietigd. Dat is hartstikke illegaal!!!!
Max snelheid buiten bebouwde kom is 40 km/u ipv 45 km/u, schrijf het goed op als je zo iets in je krant zet.
En de "opvoersetjes" kan je wschijnlijk nog gewoon via internet kopen, omdat ze nog legaal te koop zijn en een internetbedrijf niet bij de bovag ingeschreven hoeft te worden...
"Rijdende doodskisten", "Ze droegen overigens wel een helm in tegenstelling tot vele scooterrijders", waar gaan we heen in deze wereld????
 
Ja brommer/scooter rijders worden bijna net als buitenlanders gezien, Degene die nix mis doen zijn ook gelijk fout!

Maarja het topic gaat een beetje andere kant op...
Het blijft gewoon jammer dat dit soort dingen gebeuren....
 
Donderdag worden de 2 jongens uit Harderwijk begraven.
En vrijdag de jongen uit Zeewolde.
Ik heb toch de helft van me leven hem elke dag gezien en gesproken dus het minste wat ik kan doen is naar zijn begrafenis.
Echt gaar om elke dag met de bus langs die plek op de dijk te komen.
 
God God echt erg!

Ten eerste mijn medeleven aan familie, nabestaanden en vrienden.. R.i.p.

K kan me toch zo kapot ergeren aan wat al eerder mensen zeiden over die Fok! Mensen die zich zogenaamd volwassen voelen door snuggere opmerkingen. En wanneer mensen van dit forum een heel terechte reply hebben op het geblaat van die zogenaamde volwassenen, krijgt diegene gelijk weer een antwoord terug dat scooterrijders onverantwoord rijden, en weet ik allemaal wat nog meer.

Zoals je op de fotos kon zien van Asch is het weggetje veel te smal (zie wielrenner) en zitten er nog is onregelmatige versmallingen in.

Waarom gaat de meeste mensen buiten dit forum er toch gelijk van uit dat het aan de scooters en aan de bestuurders ligt? De plaats van het ongeluk ligt langs een open meer met windmolens enz.
Ik denk zelf eerlijk gezegt dat het niet aan de bestuurders of aan de scooters gelegen heeft want het slechte weer heeft volgens mij veel meer een rol gespeeld. En als je allebei met 45 kmpu rijdt dan kan er net zo goed een dodelijk ongeluk gebeuren.
 
Er komt trouwens wel een onderzoek :!

Politie heeft toch besloten om een onderzoek aan de scooters te doen om te kijken of er eventuele technische mankementen aan zijn..
Oftewel, ze willen alleen weten of de scooter is opgevoerd :|
 
Als er dan 1 onbegrenst is met een ZX oid. krijg je de berichten 'De scooter van 1 van de slachtoffers van het scooterongeluk in zeewolde was opgevoerd tot wel 75 kilometer per uur.'

'De scooters zijn hier niet op gebouwd....blablabla...'
 
ach jah da zijn we onderhand al gewend. Stond in BN De Stem een artikel dat als je Je scooter ontgrensd ( in jawel een Half uur tot 3 kwartier ) dat je dan zo de 90 tot 95 km/h moet halen :| :L

En dat Jongeren het status symbool zijn van een Gevaar op de weg.
Jah en daarom rijden er nooit mensen in auto's / Motorvoertuigen die zoveel les hebben gehad zich ook nooit dood :|