UndercoverNL
Active Member
Goedenavond, dus, na een tijdje ben ik er weer, en ik zit weer eens met een probleem, en de grootste die ik ooit heb gehad met dit ding.
Het gaat natuurlijk weer over de aerox uit 2008. Inmiddels, na een paar maanden, heb ik vrijwel elk onderdeel vervangen en is hij in top staat, op het frame na dan, helaas, zo als al bekend was, is de std 50cc een paar maanden geleden warmgelopen. Daarna heb ik er een nieuwe sp 50cc op gezet, die na 20km er ook mee uit scheet, helemaal opengetrokken en klaar voor de schroot, ondanks dat hij gewoon op de oude, goede setup reed, en de benzine gewoon goed gemengd was. En ik hem ook gewoon goed inreed uiteraard.
Toen daarna een DR70 opgegooid, liep goed, helemaal afgesteld, na 20km inrijden hield hij er mee op, niet harder dan 25 gereden en kwart gas opgetrokken, omdat ik deze natuurlijk niet voor de 3x de puin in wilde rijden. Maar na 20 km hoorde ik een ratelend geluid en viel hij uit, starte niet meer, en eenmaal open was de zuigerveer doorgesneden en waren er stukken uit de zuiger (zie foto 1), na met wat mensen overlegd te hebben waren we van mening dat dit waarschijnlijk een fabrieksfout was omdat er stuk op een erg ongebruikelijk plek uit de zuiger was.
Daarna een nieuwe zuiger gehaald, er op gezet, kicken en lopen, liep prachtig, veel power en goed stationair, na 2km rijden, scheet hij er weer mee uit, eenmaal open, WEER de zuigerveer doorgesneden, en 2 enorme strepen op de zuiger, aan de rechterzijde, aan de andere kant was niks te bekennen (zie foto 2 / 3).
Ik ben de hoop eigenlijk al opgegeven, maar als ik hem dan weer zie staan wil ik heb diep van binnen toch weer lopend krijgen, heb er al meer dan 3 duizend euro aan uit gegeven in een half jaar tijd en hij doet het prachtig als hij het doet, maar puur de cilinder / zuiger wil maar niet lopend blijven.
Heb al enorm veel mensen gevraagd en er zijn ook al meerdere mensen langs geweest om te helpen met het monteren en afstellen zodat dat zeker goed verloopt. Maar geen succes, vandaag is hij voor de laatste keer weer kapot gelopen met de DR70, de zuiger vooral, de cilinder is nog in oké staat.
Ik vraag het nu hier even omdat hier de meeste mensen al erg veel ervaring hebben en ik hoop dat iemand nog enig idee kan hebben waarom dit gebeurd.
Alvast bedankt!
Het gaat natuurlijk weer over de aerox uit 2008. Inmiddels, na een paar maanden, heb ik vrijwel elk onderdeel vervangen en is hij in top staat, op het frame na dan, helaas, zo als al bekend was, is de std 50cc een paar maanden geleden warmgelopen. Daarna heb ik er een nieuwe sp 50cc op gezet, die na 20km er ook mee uit scheet, helemaal opengetrokken en klaar voor de schroot, ondanks dat hij gewoon op de oude, goede setup reed, en de benzine gewoon goed gemengd was. En ik hem ook gewoon goed inreed uiteraard.
Toen daarna een DR70 opgegooid, liep goed, helemaal afgesteld, na 20km inrijden hield hij er mee op, niet harder dan 25 gereden en kwart gas opgetrokken, omdat ik deze natuurlijk niet voor de 3x de puin in wilde rijden. Maar na 20 km hoorde ik een ratelend geluid en viel hij uit, starte niet meer, en eenmaal open was de zuigerveer doorgesneden en waren er stukken uit de zuiger (zie foto 1), na met wat mensen overlegd te hebben waren we van mening dat dit waarschijnlijk een fabrieksfout was omdat er stuk op een erg ongebruikelijk plek uit de zuiger was.
Daarna een nieuwe zuiger gehaald, er op gezet, kicken en lopen, liep prachtig, veel power en goed stationair, na 2km rijden, scheet hij er weer mee uit, eenmaal open, WEER de zuigerveer doorgesneden, en 2 enorme strepen op de zuiger, aan de rechterzijde, aan de andere kant was niks te bekennen (zie foto 2 / 3).
Ik ben de hoop eigenlijk al opgegeven, maar als ik hem dan weer zie staan wil ik heb diep van binnen toch weer lopend krijgen, heb er al meer dan 3 duizend euro aan uit gegeven in een half jaar tijd en hij doet het prachtig als hij het doet, maar puur de cilinder / zuiger wil maar niet lopend blijven.
Heb al enorm veel mensen gevraagd en er zijn ook al meerdere mensen langs geweest om te helpen met het monteren en afstellen zodat dat zeker goed verloopt. Maar geen succes, vandaag is hij voor de laatste keer weer kapot gelopen met de DR70, de zuiger vooral, de cilinder is nog in oké staat.
Ik vraag het nu hier even omdat hier de meeste mensen al erg veel ervaring hebben en ik hoop dat iemand nog enig idee kan hebben waarom dit gebeurd.
Alvast bedankt!
Attachments
Last edited: