Ik zie dat dit topic al meer dan 3 jaar oud is dus de meeste van jullie hebben onderhand je rijbewijs al gehaald denk ik. Maar ik heb het gedaan, de ombouw naar 4v. Ontsteking blijft hetzelfde, heb de 80cc van malossi genomen want deze is ook geschikt voor 4kleppen. De tapeinden moet je aanpassen want die zijn te kort. De pasbusjes tussen cilinder en kop passen ook niet want die zijn te klein. Heb je makkelijk met een krimpkous gecentreerd. De carb past ook niet meer want de inlaat is groter dus alle onderdelen van een lx quattro gehaald. Luchtfilter van de.lx loopt aan dus de buis ook aanpassen zodat de originele weer past. De uitlaat van de lx is het enige waar je het aan ziet. Gele ducatie doorgezaagd, gaat als een raket nu. Heel zuinig als je gewoon normaal rijdt...
Beste Franky
Fijn om te lezen dat er techniekers zijn die hun eigen idee doordrijven en dit tot een goed einde brengen met de nodige vermogenswinst als resultaat.
Wat hiervoor over ontsteking en kabelboom geschreven is in dit topic is mijns inziens van toepassing als men de standaard 4v injectie zou gebruiken , er valt dan niet veel vermogen te winnen, eerder minder vermoed ik.
Ik heb de Zip 4t 2v van mijn kleinzoon onder mijn hoede genomen en er volgens mij zowat het maximale uitgehaald , loopt 85km/h op GPS en heeft de snelst accelererende 4t in zijn vriendenkring, doet niet veel onder voor de 2T blokken.
Ik loop nu tegen de beperking aan van 18.5mm inlaat/carburator -2 kleine kleppen - uitlaatpoort en bocht en zit te denken aan 4T-4V kop .
ik heb uw relaas gelezen en heb enkele vraagjes:
- moet nokkenasketting-kettinggeleiders of spanner aangepast worden ?
- is het mogelijk enkel de uitlaat(bocht) tot aan de demper te vervangen , want er zit nu al een echte acrapovic demper op.
- er is een malossi 80cc cylinder & zuiger gemonteerd, kan deze gebruikt worden in combinatie met de 4v -kop of is er een andere malossi zuiger nodig
- hoeveel mm carburator heeft u gebruikt.( ik heb nog nooit een lx quattro onder handen gehad)
- kan ik voor de pasbusjes (op de draaibank) nieuwe aangepaste maken? ,trouwens goed gevonden om krimpkous te gebruiken .
Die truc gebruik ik regelmatig bij het landingsgestel van mijn RC-vliegtuigen om grotere wielen te laten passen op iets te dunne assen.
-Wat is de aanpassing aan de bougiekop waarover ik in dit topic gelezen heb
Alvast dank voor uw antwoord.
Francois