This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

2takt loopt met warme motor automatisch

Tph

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb gister een nieuwe (2e hands) dellorto 17.5 gemonteerd op mijn zip type 3, had al eem beetje gezeik met hoog stationair maar dacht het gister op gelost te hebben, nu ga ik net rijden en waren er geen problemen, tot na een minuut of 2-3, motor opgewarmd dus, dan rijd hij automatisch en niet zo’n beetje ook, nu heb ik er gister een grotere stationairssproeier in gezet (van mijn oude 17.5) daar was het al iets minder mee maar zelfs met de luchtschroef helemaal dicht en de stationairsschroef bijna helemaal uit blijft hij zo hard stationair lopen, iemand tips?

Mvg.
 
Zou die dan niet moeten inzakken als ik gas geef?
Dat hoeft niet, kan wel.

Ligt eraan hoeveel valse lucht getrokken wordt, maw hoe groot het lek is en hoe groot de weerstand is van het luchtfilter/luchtfilterbox en luchtfilterslang.
 
Valse lucht testen.
Hoe je dit moet doen, vind je in de rubriek "Resources" bovenaan deze pagina.
Ik kan het niet vinden bij recources maar neem aan dat je bedoelt met deo of remreiniger om de carb spuiten, maar dat kan denk ik niet aangezien die echt volle toeren draaid terwijl die stationair loopt, mocht dat niet zo zijn kan je dan misschien een link sturen naar de pagina waar het uitgelegd wordt?
 
Is je gaskabel goed vrij? Gaat de gasschuif wel goed terug dicht? Kan wel is stroef zijn vooral bij koud weer.

Anders moet het haast wel valse lucht zijn. Maar volle toeren op stationair dat zou inderdaad inzakken met gasgeven als ie zo veel lucht trekt, lijkt me.
 
Gaskabel is gewoon vrij, schuif ligt ook gewoon zoals die ongeveer hoort, zit overigens een sproeier 74 in wat volgensmij aan de kleine kant is en de (als het goed is) standaard stationairssproeier zit er in, wel vind ik het gek dat het na zon 2-3 min is want vgm hoort dan de choke uit te gaan dus misschien heeft het daar iets mee te maken, spruitstuk heeft kleine scheurtjes en niet helemaal door dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen want met de andere carbs (phva 12 en imitatie phva 17.5) loopt ie gewoon goed. Morgen ga ik langs een zaak om wat onderdelen te halen in men tussenuur, wil sws een nieuw spruitstuk halen en sproeiers dacht aan een 80-88 setje nog iets anders wat ik moet halen?
 
Handchoke voor je carb meenemen. Kun je dat ook uitsluiten.

Welke cilinder zit erop? 74 is best groot voor std 50. Ik rijd zelf met dr70 en sito en 17.5 op een watergekoelde piaggio met 82 en dat is wel een maatje (of 2) te groot eigenlijk maar nog niet aan toegekomen kleiner te proberen.
 
Choke werkt bijna wel zeker aangezien die bij ongeveer 2-3 minuutjes uit hoort te gaan en dat is precies wanneer het probleem begint, ik verwacht dus dat hij of ergens bij de choke valse lucht trekt of dag ie te arm is, wat gek is als je zaar jou setup kijkt maar ja misschien is het wel zo