piaggio 2takt trekt snel lage top

type370cc

New Member
Hoi, ik heb een zip type 3 brom 1997 70cc malossi sport 17,5 polini cp carb sproeier 74 6,5 gram rolletjes, witte malossi trekveertjes std drukveer, std koppeling, std vario en een ontgrensde sito plus uitlaat. Scooter trekt snel op en trekt autowheelie als je midden op het zadel zit vanuit stilstand, scooter weegt maar 74 kilo dus gaat makkelijk omhoog, de scooter trekt snel naar de 70/75 maar gaat dan erg hoog in zn toeren en gaat hard trillen, ik heb zwaardere rolletjes geprobeerd(7 gram) maar de optrek gaat dan omlaag en de top ook, ik werk veel dus heb niet heel veel tijd om dingen te proberen, heb erg veel sproeiers (van 60 tot 98) dus is nog veel om uit te proberen, eerst zat er een grotere sproeier in na een kleinere gemonteerd te hebben ging de trekkracht omhoog en de top ging van ongeveer 63 naar 75, ik denk dat deze scooter makkelijk rond de 90/100 op top kan gaan en nog steeds hard trekken, ik ben een beetje radeloos met wat ik nu moet doen, heeft iemand tips? Ik wil graag dat de top omhoog gaat en dat de scooter toch een goede optrek behoud.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb hetzelfde gehad op mijn Jog. Bij mij kwam het omdat de variobus aan een kant niet meer lekker rond was en de vario er niet soepel meer overheen ging.

Wat ook kan is dat de scooter de vario uitloopt en dan puur op vertanding verder gaat, dan vaak ook overtoeren en trillen. Weet niet hoe je dit op moet lossen (Andere vertanding? idk)
 
Ik heb hetzelfde gehad op mijn Jog. Bij mij kwam het omdat de variobus aan een kant niet meer lekker rond was en de vario er niet soepel meer overheen ging.

Wat ook kan is dat de scooter de vario uitloopt en dan puur op vertanding verder gaat, dan vaak ook overtoeren en trillen. Weet niet hoe je dit op moet lossen (Andere vertanding? idk)
dankjewel voor je reactie, ik ga zo kijken naar me vario bus, als dat het niet is zou een andere vario helpen denk je?
 
Back
Top