2fast4pia sprintframe

2fast 4pia

2fast 4pia
2fast4pia sprintframe

Me naam is erik en ik ben al tijdje met scooters bezig, met me 21jaar ben ik ook niet de jongste hier maar het plecier in scooters is er niet minder om geworden *D

De basis van dit project is het blok dat onder mijn laatste scooter weg komt dit was een malossi speed 6poorter op minarelli carters die xsh'tuned waren op een 7poorter het blokje was met een c21 goed voor 20.9pk en 11.2Nm. Inmiddels is de cilinder vervangen voor een malossi big bore 77cc xsh'tuned *D

picca's van me vorige project;
Foto-YZ36QCQQ.jpg


Foto-4P6QRW8P.jpg


De rest van het blok is aardig gelijk gebleven wat de volgende set-up opleverd;

cilinder: malossi mhr bb 77cc xsh'tuned
krukas: malossi mhr RHQ 80mm
uitlaat: yasuni carrera 21 icm hgs flens
carters: minareli horizontaal xsh'tuned op speed 7t
ontsteking: malossi mhr eprom binnenrotor
membraan: malossi mhr vl14 xsh
inlaat: xsh 2.0wig
spruitstuk: malossi mhr 28mm pia
carburateur: keihin 28mm PWK
luchtfilter: malossi mhr e13 of xsh twin-air
vario: malossi mhr 2005
v-snaar: malossi mhr overrange
poulies: polini evolution overrange
koppeling: malossi mhr delta clutch
koppelingshuis: malossi mhr wing bell
primaire vertanding: malossi mhr 13/44

Doelstellingen met dit sprintframe zijn;
* tijden onder de 7sec...
* 25pk uit de cilinder halen zonder nx...
* en natuurlijk veel meetings bezoeken en sbo rijden *D

Dit blok moet onder een zelfbouw sprintframe komen van aluminium, het aluminium is al ingekocht en de eerste delen zijn al gedraaid momenteel ben ik bezig met de voorvork zodra deze klaar is kan ik verder met het frame.

Hieronder een foto van de voorpoten van een handa mb50 deze worden verlengt met bussen en met behulp van home made kroonplaten zal dit een voorvork gaan vormen, lijkt misschien beetje lomp maar volgens mij gaat het helemaal goed komen...

Foto-DKPIN4LV.jpg


Lachgas systeem had ik al op mijn vorige project en dit zal ook weer op het sprintframe komen, alle gewichten bij elkaar opgeteld denk ik met nx op 42 a 43 kilo uit te komen. ik zelf ben zo ongeveer 100kilo dus zal ik ook niet de berijder zijn hiervoor heb ik 2 andere mensen eentje die niet bekend is op het forum en me lieve bbq king mikkel die zelf nog niet weet dat hij zal moeten rijden maar dat komt ongetwijfeld goed, hieronder een paar picca's van me lachgas setje en het blok zoals het erbij staat...

Foto-YNMTGGDN.jpg


Foto-XHGLW67C.jpg


Het voorvelgje waarop nu helaas een andere remschijf moet komen maar gelukkig ben ik nog in bezit van een braking schijfje dus zal het een constructie worden zoals black venom dit heeft gedaan...

Foto-QUNIHZAN.jpg


en een foto'tje van de bussen die ik heb gedraaid voor de ophanging, hierop zullen de buizen van het frame worden gelast.

Foto-ANBGXTGH.jpg


Het balhoofd is gedraaid en de poten heb ik bewerkt nu de kroonplaten nog bewerken en dan komen er bussen tussen de poten en de bovenste kroonplaat zie de foto hieronder voor het idee;

Foto-7PAIZUMN.jpg


voorvork is terecht gekomen in het tywrip stadium 8Pwat wil zeggen dat het dus gelast kan worden en de bouten erin kunnen en dan is hij klaar, ook heb ik een radje gekocht van benj hier op het forum zie de picca hieronder...

Foto-AUB8BVZN.jpg


een kleine up-date om te laten zien dat er nog beweging in zit...

Foto-FFQ6SDPC.jpg


nieuwe bestelling binnen; vandaag van een webshop mijn remhevels en remklauw voor het voorwiel en clip-ons binnen gekregen, ook kocht ik bij de plenty-parts een stuurtje aluminium van slechts 230gram inclusief zwarte coating :) hieronder de picca van die spullen...

Foto-BWAOH4SF.jpg


en het stuurtje

Foto-RJKXKHOV.jpg


op de bovenste van deze twee foto's ook mijn nieuwe accu die ik via js heb binnengekregen icm met een blauwe achterzit van polini deze heb ik gespoten bij een schade herstel bedrijf dat onderdeel is van de garage waar ik werk en stage loop, kleurtje dat erop zit is Extreme Blue van Renault...

mocht het met mijn aluminium frame niet helemaal uitkomen heb ik een noodoplossing achter de hand, gisteren bij een vriend van me een bekend sbo frame opgehaald namelijk die van nick lulolf :# hiermee ga ik dus rijden als mijn eigen frame niet op tijd klaar zal zijn hieronder nog een foto'tje van nick's frame...

Foto-KFI6GEZZ.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Omdat John mijn topic direct dichtgooide vanwege te weinig foto's heb ik maar een nieuwe geopend en alles gekopieert neem aan dat dit voldoende is als basis John? en die oude mag weg gegooit worden dank u :)
 
net project:)
vind het ook jammer dat die remset nietmeer mag enja wat ik nu had vond ik persoonlijk niet zo erg mooi, die aerox klauw enzo merja wel een betere optie mag er tenminste gereden worden;)
ik zal hem volgen succes
 
hey erik man ziet er goed uit he!!!!!

mijn frame word maandag gelast:) ik kom nog wel een keer langs

ik spreek je nog.....

hoop dat je frame netjes word gedaan luck misschien dat ik dan ook maar eens met die man moet gaan praten, ben druk bezig met de voorvork op het moment en staat helemaal goed te komen!
 
Back
Top