2fast 2 furious

Double Clutching betekend:

Dat je Voordat je opschakeld, je koppeling even op laat komen, om de plaat alvast op hogere toeren te krijgen Ipv 800 rpm

Soort zelfde effect als slippende koppeling

Zelfde truukje van de Dump-Valve bij een Turbo. Die zorgt ervoor dat de druk ( rpm van turbo ) ook al hoger is dan dat hij vanuit stilstand moet gaan werken
 
Vond film slechter dan Deel 1. Je ziet veel minder vand e auto's zelf, veel meer nu van binnenuit gefilmd, en alweer een BORING story-line. Maak dan echt alleen over die street races, met alleen maar auto's en minder A-boeiende gesprekken:)
 
Originally posted by DvO
dat zeg ik.. gamma :X

nee jij hebt het over terug schakelen

dat doe je dus niet, gewoon alleen koppeling 1x voordat je doorschakeld ( als het ware in zn vrij ) op laten komen, intrappen, opschakelen, doorslippende koppeling en Branden Maar


Aangezien als je terug schakeld, zal je Remmen op de Motor, en gaat je auto schokken en ander gekke dingen doen:) GEEN AANRADER
 
Originally posted by Twan Peters
IS ook gevaarlijk, terugschakelen bij hoge snelheden, als je de ervaring er niet mee hebt.

Ja aangezien je Toeren vd Motor veel hoger zullen zijn ( op dat moment ) dan de versnelling eronder, want die heb je al lang uitgereden, zeg dna maar Dag Dag met je auto
 
Originally posted by Estolan
Ja aangezien je Toeren vd Motor veel hoger zullen zijn ( op dat moment ) dan de versnelling eronder, want die heb je al lang uitgereden, zeg dna maar Dag Dag met je auto

Nee dat nog net niet, dat zal wel meevallen.

Ik bedoel je kunt een vrij harde schok krijgen en de macht over je stuur verliezen.
 
Originally posted by Estolan
Double Clutching betekend:

Dat je Voordat je opschakeld, je koppeling even op laat komen, om de plaat alvast op hogere toeren te krijgen Ipv 800 rpm

Soort zelfde effect als slippende koppeling

Zelfde truukje van de Dump-Valve bij een Turbo. Die zorgt ervoor dat de druk ( rpm van turbo ) ook al hoger is dan dat hij vanuit stilstand moet gaan werken

Uhm, dus als ik het goed begrijp:

Je wilt opschakelen, gas los, koppeling in, zet em in zn vrij, dan koppeling ff oplaten komen met wat gas, dan koppeling weer in en opschakelen?

Duurt dat niet heel erg lang ?? :)
 
Originally posted by Minalover
Uhm, dus als ik het goed begrijp:

Je wilt opschakelen, gas los, koppeling in, zet em in zn vrij, dan koppeling ff oplaten komen met wat gas, dan koppeling weer in en opschakelen?

Duurt dat niet heel erg lang ?? :)

Nou als je de WRC soms bekijkt zie je dat ze dat nogal erg snel doen, het gata heir niet op std auto's he:)
 
Originally posted by Minalover
Uhm, dus als ik het goed begrijp:

Je wilt opschakelen, gas los, koppeling in, zet em in zn vrij, dan koppeling ff oplaten komen met wat gas, dan koppeling weer in en opschakelen?

Duurt dat niet heel erg lang ?? :)

hahaha dat is schakelen ala Mark :D (scooterracer)
 
Originally posted by Estolan
Nou als je de WRC soms bekijkt zie je dat ze dat nogal erg snel doen, het gata heir niet op std auto's he:)
WRC autos hebben toch een tiptronic? hoe in godsnaam zet je dan je auto even in zen vrij tussen het opschakelen door?
 
Originally posted by NRG MC3 RIDER
Maar waarom in zen vrij koppeling is voldoende.
lijkt me idd voldoende

ontkoppel, schakel versnelling hoger, ff gas bijgeven terwijl je nog ontkoppelt zodat die hoger in toeren komt , ontkoppeling loslaten en gas bij geven --> dan zou ie normaal in hogere toeren moeten aangrijpen...
 
Originally posted by MinaVerti
WRC autos hebben toch een tiptronic? hoe in godsnaam zet je dan je auto even in zen vrij tussen het opschakelen door?

Uh volgens mij niet alle, correct me f im wrong

laat ik zo zeggen, er is dan wel een andere truuk voor, maar het is zeker niet schakelen naar lage versnelling
 
Originally posted by MinaVerti
lijkt me idd voldoende

ontkoppel, schakel versnelling hoger, ff gas bijgeven terwijl je nog ontkoppelt zodat die hoger in toeren komt , ontkoppeling loslaten en gas bij geven --> dan zou ie normaal in hogere toeren moeten aangrijpen...

De vraag is dat:

Wat is er dan Double Clutching?? :)

dit is gewoon std manier van schakelen
 
Geef jij dan altijd gas terwijl je ontkoppelt? bij normaal schakelen laat je de gas los, ontkoppelt, schakel, en dan ga je gelijk weer het gas op terwijl je de ontkoppeling laat gaan....bij dat andere bedoel ik dat je al op het gas ff gaat voordat je de ontkoppeling begintlos te laten zodat die echt wel hoger in toeren gaat
 
Double clutchen met opschakelen is normaal helemaal niet nodig lijkt me. Als je hem doortrekt tot einde powerband en je schakelt op komt de motor normaal in het goede toerentalgebied om met volle kracht door te trekken, toch?

De manier waarop ik double clutchen ken is bij het terugschakelen bij het aanremmen voor een bocht...

Je komt bijvoorbeeld aan in zijn 4 en moet terug naar zijn 3. Je remt, drukt de koppeling in, zet hem in zijn vrij, koppeling los, geeft al remmend gas ( sideflip of heel-toe methode ), drukt de koppeling weer in, zet hem in zijn 3 en laat de koppeling los.

Het effect is dus dat als je in hoge toeren voor de bocht aankomt en je terugschakelt terwijl je hard remt, is dat je achterwielen niet blokkeren ( achterwiel aangedreven in dit geval ) zodat je compleet onstabiel de bocht in gaat ( of gewoon spint ). Je brengt namelijk hiermee het toerental gelijk aan het toerental van de lagere versnelling. Ook is het erg handig als je bijvoorbeeld een ernstig licht vliegwiel hebt, dat de motor niet dood valt ( en je dan je koppeling los laat en de motor aan 'klapt' waardoor je ook spint ).
 
Back
Top