2ehandse carburateur weer nieuw maken

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik heb een paar weken geleden een 2ehandse carburateur gekocht. Alleen deze is nogal vettig / onder het smeer. Hoe kan ik deze carburateur er weer nieuw eruit laten zien? Ik heb verder geen spoelbak om dit schoon te maken. Heeft het zin als ik de carburateur ontdoe van alle plastic delen en dan de carburateur in een potje met thinner doen? Kan hem ook wel met schoonmaak middelen reinigen alleen zit anders zometeen heel de carb vol schoonmaak middel want me niet zo verstandig lijkt.
 
Advertisement - register to remove this

En hoe lang moet ie dan in de benzine blijven liggen voordat ie dan echt goed schoon is?
Want ik heb het idee dat het met andere middelen het veel makkelijker gaat(en ook sneller) en daarnaast dat het ook schoner word.
 
Gewoon in een potje met benzine leggen en na een tijdje kijken of die schoon is.
VInd je hem nog niet schoon genoeg haal je er even een doekje over en doe je hem nog een keer terug tot het schoon genoeg is.
Verder zou ik gewoon eerst even de grootste stukken vuil met een doekje schoon proberen te maken.
 
eerst in een bak met benzien en een kwast.
dan remmenreinger erop en dan netjes afspuiten met compressor.

Heb alleen geen compressor meer, ik woon namelijk in een flat. Maargoed dat kon je niet weten.

zoals scarie al zei! busje remreiniger! werkt vaak erg goed!

Opzich werkt remmenreiger wel aardig, maar ik heb schoonmaak spul liggen van de wibra dat werkt vele malen beter. Gewoon puur erop spuiten. Even 5minuten wachten zodat het ze kracht laat zien en dan spoel je alles zo eraf.


Maar i.i.g bedankt voor al jullie antwoorden. Hier kan ik wel wat mee.
 
Dit spul

dasty-07.jpg


dasty_04.jpg


dasty_02.jpg


dasty_09.jpg


http://www.home.zonnet.nl/annemien/ozze/dasty.html

http://www.huishoudplaza.nl/forum_t...&Topic_Title=Wondermiddeltje:+Dasty+ontvetter
 
dasty werkt inderdaad zeer goed.
maar een carburatuer zou ik inderdaad met een bakje met benzine
een een goede kwast reinigen.
en daarna een nachtje laten liggen in een bakje met benzine.
daarna alles goed droog blazen met een blaaspistool en alles wer mooi monteren.
en dan zou hij weer helemaal in orde moeten zijn.
 
Back
Top