2ehandse onderdelen verkopen? Kom geen meter verder.

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik probeer mijn 2ehandse onderdelen te verkopen.
Kom er alleen geen ene meter verder mee.. Ik heb de rotzooi gescheiden van het te verkopen spul..
Maar ben zo langzamerhand aan het denken om alles te gaan afvoeren naar het mileu park.. Dat wachten is echt me tijd niet meer waard.
Zitten nog bruikbare dingen tussen, die ik graag verkocht had.. (ben namelijk niet zo iemand die alles zomaar weg gooit..

Heb een advertentie hier staan op het forum.. Niemand lijkt intresse te hebben.. Behalve op de uitlaat die een week geleden al is opgehaald.

Heb een advertentie staan op marktplaats.. Hiervoor voor gekozen omdat ondanks marktplaat K*t is nog dagelijks redelijk wat mensen nog steeds komen.
Speurders.nl bestaat allang niet meer en verkoop sites zoals marktnet helpen ook niet echt bij de verkoop (zal altijd een site blijven met een laag aantal bezoekers)
Net als al die andere sites die bestaan.

Het kost mij onder tussen meer tijd om ruimte te maken zodat ik met de ludix kan beginnen.. Dan dat er uberhaupt iemand intresse heeft.. En dan vraag ik er niet eens abnormale prijzen voor (zit toch wel redelijk laag)

Daarnaast valt het me op als ik iets voor 40 euro wil verkopen ik eventueel blij mag zijn als ik er 15 euro voor kan krijgen..
En dan zijn mensen niet eens zo om een onderhandeling ermee te doen, maar kappen al snel meteen weer af.


Zou graag jullie visie willen hebben of er nog andere opties zijn dat direct naar het milieu park rijden en dumpen dat spul..?

Wat ik ook graag wil weten waar zou ik het meeste bekijks krijgen als ik een advertentie plaats.

Heb Marktplaats ook al geprobeerd, maar limitatie blijft 2 gratis advertenties.. Voor meer moet je betalen.
Heb al eens 1,70 euro voor afgetikt, maar ondanks dat redelijk weinig reacties gehad.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Via marktplaats verkopen is 9 van de 10 keer inderdaad drama. Als je snel van alles af wilt is het misschien een optie om een opkoper te zoeken die alles in 1x afneemt. Je krijgt veel minder dan de actuele waarde van de delen, maar dan ben je wel al je onderdelen in 1x kwijt en heb je al het gezeur niet wat je op sites zoals marktplaats wel hebt.
 
Als je de boel kwijt wilt, maak een duidelijk lijstje eventueel met foto's en zet er meteen een aantrekkelijke prijs achter.
Want om ieder moertje en boutje te moeten gaan onderhandelen schiet inderdaad niet op.
Mensen die iets willen kopen hebben graag duidelijkheid en willen vaak niet onderhandelen omdat ze er dan eventueel later achter komen dat ze misschien toch te veel hebben betaald.
Dus wees duidelijk en vraag een, voor beide partijen, faire prijs want je bent al in de modus om alles naar het containerpark te brengen en je kunt beter 10 Euro ontvangen voor een onderdeel waar jij misschien van denkt dat het nog wel eens 20 Euro zou kunnen waard zijn dan het straks naar het containerpark te moeten brengen.
Verder hoef je niet bij elk onderdeel je gedachte te ventileren dus zo'n dingen als accu wegbrengen naar een recyclagepark en dat je de vork ook niks meer deugd, heeft niks in een advertentie verloren.
 
Misschien is de waarde dan zo laag dat ik het beter naar het milieu park kan brengen
Post automatically merged:

Als je de boel kwijt wilt, maak een duidelijk lijstje eventueel met foto's en zet er meteen een aantrekkelijke prijs achter.
Want om ieder moertje en boutje te moeten gaan onderhandelen schiet inderdaad niet op.
Mensen die iets willen kopen hebben graag duidelijkheid en willen vaak niet onderhandelen omdat ze er dan eventueel later achter komen dat ze misschien toch te veel hebben betaald.
Dus wees duidelijk en vraag een voor beide partijen faire prijs want je bent al in de modus om alles naar het containerpark te brengen en je kunt beter 10 Euro ontvangen voor een onderdeel waar jij misschien van denkt dat het nog wel eens 20 Euro zou kunnen waard zijn dan het straks naar het containerpark te moeten brengen.
Verder hoef je niet bij elk onderdeel je gedachte te ventileren dus zo'n dingen als accu wegbrengen naar een recyclagepark en dat je de vork ook niks meer deugd heeft niks in een advertentie verloren.

Die aantrekkelijker prijs erachter heeft geen zin.. Want willen ze het nog voor bijna niks hebben. Zet jij er 20 euro neer krijg je 5 euro.
Zet je er 15 euro neer krijg je er 3. De advertentie is duidelijk zat. Er word ook geen pogingen gedaan om dingen te vragen.
Een goed tegenbod word niet gedaan, zonder ik dit zelf aan moet geven bij de koper.
Of verder enige intresse te tonen in de advertentie.
Bied een frame aan.. Niemand lijkt er voor 20 euro intresse in te hebben.. Ja voor 10 jaar gebruik zit er wel wat roest aan.. Maar met een beetje liefde gewoon netjes te krijgen.

Al zet ik er 80 kappen te koop, mag je blij zijn als je 20 euro ontvangt..

Ik denk dat de balans van wat ik aanbied en wat men er voor wilt geven compleet zoek is.

En opzicht is het geen probleem om onderdeel per onderdeel aan te bieden, want kan toch maar 2 advertenties plaatsen.
Alleen de vraag is wie wilt welk onderdeel hebben voor welke prijs..

Al bied iemand mij 5 euro voor 2 goede weerstand blokjes zou ik ze er ook nog voor verkopen.. Maar men lijkt niet geintresseerd te zijn in klein spul.

Voor mijn uitlaat wilde ik 30 euro voor hebben. Was gewoon nog een goede uitlaat die geheel dicht zit.

Krijg je dan een bod van 15 euro.. Heb hem nog wel kunnen overtuigen voor 20 euro.. Waarvoor die dan ook verkocht is.

Die spoiler met beugel.. Dacht toch wel zeker aan 25 a 30 euro) (alleen die beugel zou al 15 euro op leveren, en dan heb je het vleugel stukje nog..) Bood iemand 15 euro aan. Zegt toch wel genoeg.
 
Last edited:
op MP vergelijken mensen appels met onderzeeers...
hebben totaal geen idee WAT ze aan t zoeken zijn.. en als ze het dan hebben gevonden op MP...DAN kunnen ze ineens chinees en weten ze wat het mag kosten als het de fabriek uitkomt.
als je zo blijft zoeken is altijd alles te duur!

ik bied 90% van de tijd de vraagprijs als ik het item wil hebben.
veel spullen BV amateurradio moet je snel bij zijn en snel handelen anders heb je pech.

en altijd 1 regel... boter bij de vis! pronto geen over en weer gemail... ik wil geen penvriendje zijn.

verder kan je ook nog altijd ff Stichting Correlatie bellen...ze zitten klaar.
 
Doe dat dan, brengt in iedergeval rust in je volwassen leven, want als jij de hoofdprijs wilt ontvangen voor ieder moertje en boutje, zit je over 5 jaren nog op een berg schroot!

Veel succes ermee.

Stja wat is de hoofdprijs? Dan kan je wel alles als hoofdprijs aanmerken.. Dan is zelfs 5 euro nog de hoofd prijs.

Overigens berg schroot had ik al gescheiden van het goede spul.. (dat gaat zoiezo afgevoerd worden)
Post automatically merged:

op MP vergelijken mensen appels met onderzeeers...
hebben totaal geen idee WAT ze aan t zoeken zijn.. en als ze het dan hebben gevonden op MP...DAN kunnen ze ineens chinees en weten ze wat het mag kosten als het de fabriek uitkomt.
als je zo blijft zoeken is altijd alles te duur!

ik bied 90% van de tijd de vraagprijs als ik het item wil hebben.
veel spullen BV amateurradio moet je snel bij zijn en snel handelen anders heb je pech.

en altijd 1 regel... boter bij de vis! pronto geen over en weer gemail... ik wil geen penvriendje zijn.

verder kan je ook nog altijd ff Stichting Correlatie bellen...ze zitten klaar.


Amateur radio spul is een heel ander level dan scooter onderdelen.. (zeker als het al wat ouder spul is)

Ik geef meestal de prijs wat een adverteerder vraagd als het voor mij ook een rieele prijs is.

Alleen andersom gebeurd dat eigenlijk nooit.
 
Heb persoonlijk altijd wel redelijke ervaringen gehad met MP. Er zitten natuurlijk altijd eikels bij maar heb tot nu toe vrijwel alles in een week of 2 te weten verkopen. Ook brommer onderdelen. Doe vaak meerdere onderdelen of een hele kist vol in 1 keer. Krijg je er natuurlijk minder voor dan als je alles er los op zet maar het scheelt heel veel tijd en nog meer gedoe.

Omdat brommeronderdelen relatief goedkoop zijn hebben niet heel veel mensen zin in 2ehands onderdelen. Want voor een paar tientjes meer heb je een mooi nieu onderdeel en loop je geen risico met een mogelijke oplichter en/of bespaar je een stuk rijden.
 
Je prijzen zijn veel te hoog, en dan het feit dat 99% denkt handelaar te zijn en dus alles voor een habbekrats wil hebben. Spullen zijn tenslotte maar waard wat de koper er voor over heeft. Nu zit je met een berg spullen die je om maae wat te noemen zelf bijvoorbeeld op 1000 euro schat, ondertussen heeft Ali je 200 euro geboden maar is afgewezen en nu kun je het wegdonderen en heb je niks. Als het spul is waar je echt vanaf wil alles aanpakken wat ze bieden kan jou het schelen alles beter dan wegflikkeren en er soms zelfs nog voor moeten bijbetalen.

En het kleine prul wat je zei kost nieuw ook geen donder dus dan zou ik zelf ook net zo makkelijk een nieuwe bestellen voor die paar centen extra. Al is het maar om de mensen die overal 100 vragen en opmerkingen over hebben en uiteindelijk nooit kopen te boycotten
 
Los daarvan is het een beetje animo probleem.
Het zijn maar vivacity onderdelen.
Als ik deze zoekterm op marktplaats invul krijg je bijna 700 resultaten.

Waar je doorgaans meteen de prijs ziet van een onderdeel.
Dan nog even een paar berichten doorduwen en diegene die met de laagste verkoopprijs reageert koop je.
Simpel zat.

Realistisch gezien is dat 15+ jaar oude spul natuurlijk ook vrij weinig waard.

Kort door de bocht, er lijkt voldoende aanbod te zijn.
123 de spullen verkopen is of geluk hebben of jezelf onderscheiden.

Verder met een lijstje in de advertentie op marktplaats dan is de zoekfunctie al voldoende. I.p.v. meerdere advertenties.
 
Je prijzen zijn veel te hoog, en dan het feit dat 99% denkt handelaar te zijn en dus alles voor een habbekrats wil hebben. Spullen zijn tenslotte maar waard wat de koper er voor over heeft. Nu zit je met een berg spullen die je om maae wat te noemen zelf bijvoorbeeld op 1000 euro schat, ondertussen heeft Ali je 200 euro geboden maar is afgewezen en nu kun je het wegdonderen en heb je niks. Als het spul is waar je echt vanaf wil alles aanpakken wat ze bieden kan jou het schelen alles beter dan wegflikkeren en er soms zelfs nog voor moeten bijbetalen.

En het kleine prul wat je zei kost nieuw ook geen donder dus dan zou ik zelf ook net zo makkelijk een nieuwe bestellen voor die paar centen extra. Al is het maar om de mensen die overal 100 vragen en opmerkingen over hebben en uiteindelijk nooit kopen te boycotten

Die weerstand blokjes kosten nieuw niet echt goedkoop.

Maar deze week komt iemand kijken voor de teller en de carters.

Denk dat het frame misschien lastig word.
Post automatically merged:

Los daarvan is het een beetje animo probleem.
Het zijn maar vivacity onderdelen.
Als ik deze zoekterm op marktplaats invul krijg je bijna 700 resultaten.

Waar je doorgaans meteen de prijs ziet van een onderdeel.
Dan nog even een paar berichten doorduwen en diegene die met de laagste verkoopprijs reageert koop je.
Simpel zat.

Realistisch gezien is dat 15+ jaar oude spul natuurlijk ook vrij weinig waard.

Kort door de bocht, er lijkt voldoende aanbod te zijn.
123 de spullen verkopen is of geluk hebben of jezelf onderscheiden.

Verder met een lijstje in de advertentie op marktplaats dan is de zoekfunctie al voldoende. I.p.v. meerdere advertenties.


Je zegt wel dat het maar vivacity onderdelen zijn. Iemand van ver zal het inderdaad niet boeien.
Mij valt dan op dat je dan meer plaatselijke geintresseerde krijgt. Iemand die het liever komt halen.

Maar denk dat het misschien helpt om zoveel mogelijk op 1 foto te zetten en zien wie wat wilt.
 
Je zegt wel dat het maar vivacity onderdelen zijn. Iemand van ver zal het inderdaad niet boeien.
Meer in de zin van 'Het is niet iets schaars', er staat genoeg van op marktplaats.

Als je je dan wilt onderscheiden is een overzichtelijk lijstje met de prijs en liefst nog individuele foto's van de onderdelen een eerste stap.
Dan nog een 'snel weg' prijs eraan hangen of er tamelijk lang op blijven zitten.
 
Zoek het spul met een daadwerkelijke waarde eruit en verkoop die los, vraag er een heel redelijke prijs voor en je bent er zonder al te veel moeite vanaf.
Weerstandblokjes en andere onderdelen die nieuw 5 a 10 euro kosten gaat niemand 2e hands kopen. Gooi ze weg of maak er een lot'je van samen met wat ander spul en vraag er wederom niet te veel voor.

Beter minder dan 2 weken ergens mee zitten en er X euro voor krijgen dan maanden wachten, veel mogelijke kopers kwijtraken om er dan misschien een tienje of 2 meer voor krijgen. Al helemaal als andere mensen hetzelfde verkopen ga je het lastig kwijt raken dus vraag er minder voor als de rest.
Scheelt een hoop tijd en gestress. Koop en verkoop al een tiental jaar bijna alles op mp, veel meer dan alleen maar brommeronderdelen. En ben er achter gekomen dat dit de makkelijkste manier is
 
Heb nou 3 of 4 mensen die intresse hebben.

Morgen komt er iemand voor de km teller
Donderdag het blok.
En iemand anders wilt toch de spoiler hebben voor 5 euro meer.
 
Als je wilt voorkomen dat je er voor moet betalen moet je er op letten in welke rubriek je iets zet. Laatst heb ik een heleboel spullen voor m'n motor verkocht omdat ik met motorrijden ben opgehouden. Wanneer je onderdelen dan plaatst in de rubriek "onderdelen" moet je betalen. Voor het ene weer meer dan het andere, niet altijd duidelijk waar die prijs op is gebaseerd. Maar als je het zet in "Onderhoud" -> "Diversen" kost het ineens niks. En ook op die manier heb ik de spullen gewoon weten te verkopen. En helaas is het meestal wel voor minder dan je vaak wenst. Ik merk ook wel dat mensen vaak het liefst zo weinig mogelijk willen betalen en daarnaast vaak nog veel vragen en wensen hebben. En menigeen die dan op het laatste moment ofwel afhaakt of helemaal niets meer laten horen of niet komt opdagen.

Dan is er nog het stukje vertrouwen. Gelukkig is dat iets dat je op Marktplaats kunt opbouwen door beoordelingen van kopers te verkrijgen. Maar dat ligt uiteraard ook aan je eigen presentatie en optreden tijdens de conversaties.

Verder is al gezegd dat goede foto's een must zijn en niet te vergeten een goede en eerlijke omschrijving. Zijn er mankementen, vermeld ze dan ook eerlijk. Spullen waarvan de verzendkosten hoger zijn dan het verkoopbedrag kun je beter combineren anders is het meestal niet interessant voor de kopende partij, of men moet het kunnen ophalen.

En sommige dingen heb ik uiteindelijk gewoon naar de kringloop gebracht. Zo had ik een aantal kledingstukken die nauwelijks gedragen waren en dus eigenlijk bijna nieuw. Maar als er alleen maar vragen over komen en niemand er uiteindelijk serieus op reageert, zelfs bij prijzen die nog maar 10% van de nieuwwaarde zijn, dan ben ik er wel klaar mee. Helaas lukt het gewoon niet om alles te verkopen. Tenzij je een eindeloos geduld hebt.

En dan is natuurlijk de plek waar je staat op Marktplaats deels van belang. Je kunt dat natuurlijk omhoog "bellen", maar daar betaal je, zeker met meerdere advertenties, de hoofdprijs voor. Dus ik zet minimaal elke week, of soms nog eerder, elke advertentie opnieuw en verwijder de oude. Zo blijf je toch telkens weer redelijk hoog staan. Wat ook nog helpt is een trefwoordenlijstje onderaan in je advertentie opnemen zodat je mogelijk eerder wordt gevonden.

Dan heb je nog de optie Verzenden, Verzenden of ophalen en alleen ophalen. Ik kies altijd ophalen of verzenden. Dit omdat men dan meer wat zekerheid heeft. Alleen opsturen schrikt mensen soms af. Als ze het ook kunne afhalen weet men dat ze een adres kunnen krijgen wat meer zekerheid geeft.

En niet geheel onbelangrijk, kijk wat anderen ervoor vragen. Je hoeft daar niet perse onder te zitten, maar ver erboven is bij voorbaat een "niet verkopen". Zijn de prijzen die je ziet lager dan je er voor wilt hebben, reken er dan niet op dat je het verkoopt, tenzij er iemand in de buurt woont en het wil ophalen. Maar meestal adverteer je dan voor niets. Dat is helaas de realiteit.

Als het om grote bedragen gaat is afhalen meestal de beste optie voor beide partijen. Tegenwoordig heeft Marktplaats ook de optie om tegen een vergoeding die door de koper moet worden betaald (ik dacht 5%) te kopen met kopersbescherming. Dan dient Marktplaats eerst als tussenstation waar het geld geparkeerd wordt. Pas als alles correct is ontvangen wordt het geld overgemaakt naar de verkoper.

Succes met de verkoop.
 
Als je wilt voorkomen dat je er voor moet betalen moet je er op letten in welke rubriek je iets zet. Laatst heb ik een heleboel spullen voor m'n motor verkocht omdat ik met motorrijden ben opgehouden. Wanneer je onderdelen dan plaatst in de rubriek "onderdelen" moet je betalen. Voor het ene weer meer dan het andere, niet altijd duidelijk waar die prijs op is gebaseerd. Maar als je het zet in "Onderhoud" -> "Diversen" kost het ineens niks. En ook op die manier heb ik de spullen gewoon weten te verkopen. En helaas is het meestal wel voor minder dan je vaak wenst. Ik merk ook wel dat mensen vaak het liefst zo weinig mogelijk willen betalen en daarnaast vaak nog veel vragen en wensen hebben. En menigeen die dan op het laatste moment ofwel afhaakt of helemaal niets meer laten horen of niet komt opdagen.

Dan is er nog het stukje vertrouwen. Gelukkig is dat iets dat je op Marktplaats kunt opbouwen door beoordelingen van kopers te verkrijgen. Maar dat ligt uiteraard ook aan je eigen presentatie en optreden tijdens de conversaties.

Verder is al gezegd dat goede foto's een must zijn en niet te vergeten een goede en eerlijke omschrijving. Zijn er mankementen, vermeld ze dan ook eerlijk. Spullen waarvan de verzendkosten hoger zijn dan het verkoopbedrag kun je beter combineren anders is het meestal niet interessant voor de kopende partij, of men moet het kunnen ophalen.

En sommige dingen heb ik uiteindelijk gewoon naar de kringloop gebracht. Zo had ik een aantal kledingstukken die nauwelijks gedragen waren en dus eigenlijk bijna nieuw. Maar als er alleen maar vragen over komen en niemand er uiteindelijk serieus op reageert, zelfs bij prijzen die nog maar 10% van de nieuwwaarde zijn, dan ben ik er wel klaar mee. Helaas lukt het gewoon niet om alles te verkopen. Tenzij je een eindeloos geduld hebt.

En dan is natuurlijk de plek waar je staat op Marktplaats deels van belang. Je kunt dat natuurlijk omhoog "bellen", maar daar betaal je, zeker met meerdere advertenties, de hoofdprijs voor. Dus ik zet minimaal elke week, of soms nog eerder, elke advertentie opnieuw en verwijder de oude. Zo blijf je toch telkens weer redelijk hoog staan. Wat ook nog helpt is een trefwoordenlijstje onderaan in je advertentie opnemen zodat je mogelijk eerder wordt gevonden.

Dan heb je nog de optie Verzenden, Verzenden of ophalen en alleen ophalen. Ik kies altijd ophalen of verzenden. Dit omdat men dan meer wat zekerheid heeft. Alleen opsturen schrikt mensen soms af. Als ze het ook kunne afhalen weet men dat ze een adres kunnen krijgen wat meer zekerheid geeft.

En niet geheel onbelangrijk, kijk wat anderen ervoor vragen. Je hoeft daar niet perse onder te zitten, maar ver erboven is bij voorbaat een "niet verkopen". Zijn de prijzen die je ziet lager dan je er voor wilt hebben, reken er dan niet op dat je het verkoopt, tenzij er iemand in de buurt woont en het wil ophalen. Maar meestal adverteer je dan voor niets. Dat is helaas de realiteit.

Als het om grote bedragen gaat is afhalen meestal de beste optie voor beide partijen. Tegenwoordig heeft Marktplaats ook de optie om tegen een vergoeding die door de koper moet worden betaald (ik dacht 5%) te kopen met kopersbescherming. Dan dient Marktplaats eerst als tussenstation waar het geld geparkeerd wordt. Pas als alles correct is ontvangen wordt het geld overgemaakt naar de verkoper.

Succes met de verkoop.
je hebt de gebruiksaanwijzing gevonden....handig man..
 
Back
Top