Hallo allemaal,
Ik heb jullie hulp nodig.
Ten eerst het gaat hier om een kymco people s 50cc variobus er uit, 1 maat grotere naald en onbegrensde cdi.
Een paar maanden geleden lekte mijn blok olie.
Geen probleem gewoon even de pakingen en olie ringen van de zuiger vervangen dacht ik.
Eerst goed in gelezen en veel youtube gekeken en aan de gang.
Nou het ging me aardig goed af, vliegwiel op streepje t gezet en de 3 gaatjes in de nokas ook goed gezet en toen verder open geschroefd.
Alles ging soepel en had hem aardig snel weer dicht.
Starten, lopen, en rijden maar scooter reed goed maar er was nu wel een raar hoog tikkend geluid bij gekomen.
Van alles gecheckt maar kon niks vinden.
2 maanden later tijdens het rijden een knal en mn scooter deed niks meer.
Open gemaakt en toen was de stang van mn klep afgebroken.
Na wat onderzoek leek er een lichte beschadiging op de zuiger te zitten waar waarschijnlijk de zuiger de klep een tik heeft gegeven.
Nou gelijk beide kleppen met veren en oliekering vervangen en weer dicht gemaakt.
Scooter reed weer maar met minder power en lager top vermogen en nog steeds dat rare geluid.
3 dagen geleden tijdens het rijden bam weer scooter dood tijdens het rijden.
Weer open gemaakt en ja hoor weer de klepstang afgebroken van de inlaat klep.
Ik ben nu ten einde raad.
Wat gaat hier nou fout?
Is de timing toch niet goed?
Vliegwiel op streepje van de t en nokas grote gat naar voren en 2 kleine gaatjes lopen gelijk aan de rand van het cylinder blok.
Iemand misschien een idee?
Ik heb jullie hulp nodig.
Ten eerst het gaat hier om een kymco people s 50cc variobus er uit, 1 maat grotere naald en onbegrensde cdi.
Een paar maanden geleden lekte mijn blok olie.
Geen probleem gewoon even de pakingen en olie ringen van de zuiger vervangen dacht ik.
Eerst goed in gelezen en veel youtube gekeken en aan de gang.
Nou het ging me aardig goed af, vliegwiel op streepje t gezet en de 3 gaatjes in de nokas ook goed gezet en toen verder open geschroefd.
Alles ging soepel en had hem aardig snel weer dicht.
Starten, lopen, en rijden maar scooter reed goed maar er was nu wel een raar hoog tikkend geluid bij gekomen.
Van alles gecheckt maar kon niks vinden.
2 maanden later tijdens het rijden een knal en mn scooter deed niks meer.
Open gemaakt en toen was de stang van mn klep afgebroken.
Na wat onderzoek leek er een lichte beschadiging op de zuiger te zitten waar waarschijnlijk de zuiger de klep een tik heeft gegeven.
Nou gelijk beide kleppen met veren en oliekering vervangen en weer dicht gemaakt.
Scooter reed weer maar met minder power en lager top vermogen en nog steeds dat rare geluid.
3 dagen geleden tijdens het rijden bam weer scooter dood tijdens het rijden.
Weer open gemaakt en ja hoor weer de klepstang afgebroken van de inlaat klep.
Ik ben nu ten einde raad.
Wat gaat hier nou fout?
Is de timing toch niet goed?
Vliegwiel op streepje van de t en nokas grote gat naar voren en 2 kleine gaatjes lopen gelijk aan de rand van het cylinder blok.
Iemand misschien een idee?