Zip warmloper 2 keer al

Zip70ccc

New Member
Hoi mijn zip heeft al 2 keer een warmloper gehad
En ik vraag me af of ik een van de 2 cilinders niet kan gebruiken of gewoon een hee cilinder kit moet kopen. Ook vraag ik me af waarom hij steeds een warmloper heeft.

Dr evo 70cc
Sproeier 78
Yasuni r
 

Attachments

  • F1E4A15F-B193-4976-9E23-45333916C454.jpeg
    F1E4A15F-B193-4976-9E23-45333916C454.jpeg
    96.9 KB · Views: 43
  • F5CA559E-1EEF-432A-B304-8B95D487F0E5.jpeg
    F5CA559E-1EEF-432A-B304-8B95D487F0E5.jpeg
    107.1 KB · Views: 43
  • 366EA67D-64C0-4BC8-A412-D13E81572719.jpeg
    366EA67D-64C0-4BC8-A412-D13E81572719.jpeg
    110.8 KB · Views: 42
Advertisement - register to remove this

Sproeier 78 lijkt me ook een beetje klein voor een 70cc, maar ik ben dan ook geen tuner.
Die foto van de bougie is erg donker ik kan niet zien of de bougie nu bruin of grijs of zwart is.

Wat is de mengverhouding die je gebruikt, dus hoeveel milliliter olie op 1 liter benzine?

Een gesprongen borgveer is geen warmloper, dit is al een vastloper maar zo te zien op de foto was het maar een lichte.
Vastloper door losgeschoten borgveertje komt vaker voor en is meestal te wijten aan een slechte montage of veertjes van een slechte kwaliteit.
Ik heb er al gezien die leken meer op een gebogen ijzerdraadje dan een veertje en waar ik me dan van afvraag, wat doen die dingen als ze heet en belast worden.
 
Koeling was wel goed?

Koelkappen?
45kmph koelvin?

Meng je zelf?
Mengverhouding? 1:50,1:45?

Bougie kleur?

Lange stukken volgas?
 
Sproeier 78 lijkt me ook een beetje klein voor een 70cc, maar ik ben dan ook geen tuner.
Die foto van de bougie is erg donker ik kan niet zien of de bougie nu bruin of grijs of zwart is.

Wat is de mengverhouding die je gebruikt, dus hoeveel milliliter olie op 1 liter benzine?

Een gesprongen borgveer is geen warmloper, dit is al een vastloper maar zo te zien op de foto was het maar een lichte.
Vastloper door losgeschoten borgveertje komt vaker voor en is meestal te wijten aan een slechte montage of veertjes van een slechte kwaliteit.
Ik heb er al gezien die leken meer op een gebogen ijzerdraadje dan een veertje en waar ik me dan van afvraag, wat doen die dingen als ze heet en belast worden.
Op de foto is de bougie loon koffie bruin als het aan montage van borgringen ligt weet ik niet echt wat ik daar fout doe dus daar onderzoek voor doen
Ik meng :20
 
Die oude bougie die er een keer bij kapotte motor uit getrokken is vind ik niet zo interessant.

Scoor bijv even de circlips met 2 uitsteekseltjes.
Eenvoudige montage.
Controleer dan ook even of ze netjes rond draaien in hun passing.

De fotos van de cilinder kan ik weinig uit op maken.

Wellicht even langs een zaak gaan en laten inspecteren en dan eventueel nieuwe zuiger meenemen.

Cilinder ook op moment kruislings aandraaien.
Sproeier is wellicht ook te klein.
 
Koeling was wel goed?

Koelkappen?
45kmph koelvin?

Meng je zelf?
Mengverhouding? 1:50,1:45?

Bougie kleur?

Lange stukken volgas?
Nooit Volgas mengverhouding 1:20
Post automatically merged:

Die oude bougie die er een keer bij kapotte motor uit getrokken is vind ik niet zo interessant.

Scoor bijv even de circlips met 2 uitsteekseltjes.
Eenvoudige montage.
Controleer dan ook even of ze netjes rond draaien in hun passing.

De fotos van de cilinder kan ik weinig uit op maken.

Wellicht even langs een zaak gaan en laten inspecteren en dan eventueel nieuwe zuiger meenemen.

Cilinder ook op moment kruislings aandraaien.
Sproeier is wellicht ook te klein.
Ik zat te denken aan dat de sproeier de klein is want koud loopt hij 2 keer beter dus met choke aan
 
1:20 is vet zat
meer benzine is ook meer koeling (in dit geval n.v.t.)

Cilinder ook op moment kruislings aandraaien volgens de 20%, 60%, 100% regel

borgclipje met oortje die al een keer gebruikt zijn moeten op de zelfde manier terug ,de pistonpin drukt tegen het oortje en word daarom ligt naar buiten gedrukt
als je ze met de kromming andersom monteerd dan is het makkelijker om door de pistonpin er uitgedrukt te worden


ik heb zelf jaren gekart (125cc icc tm) en dan kan je de klips makkelijk monteren, laatst een cilinderset van mijn scooter vervangen ben ik met 1 clipje 1 uur bezig geweest :rage:(zonder oortje) in verband met zicht en ruimte.
 
Diegene die bij de cilinder komen knikker ik altijd per direct in de bak.
Ik gebruikte alleen maar de simpele.

shopping

Maargoed, altijd even rond draaien om te zien of ze goed zitten.

Het is verder mogelijk dat je sproeier niet te klein is ook al is de maat relatief klein.
Dat weet jij bij jouw specifieke scooter wss beter.
Makkelijke testmethode is 4 maten groter steken, als hij dan gaat stotteren dan weet je genoeg.
 
Als die met sproeier 70 te arm loopt en je compenseerd dat door teveel olie bij de benzine te doen kan het een tijd goed gaan, en aardig op de juiste verbrandingswaarde zitten, maar geheel lekker lopen zal het nooit.
 
Back
Top