2de voetpakking cilinder

team zero

Well-Known Member
Ik heb een gilera runner sp uit het jaar 2001, en ik heb gehoord dat die cilinders uit dat jaartal enzo begrensd zijn, en als ik er 2 voetpakkingen onder doe inplaats van 1 dan moet de cilinder onbegrensd zijn. is dit waar of is dit maar gelul?

alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

begrensde cilinders van piaggio bestaan wel.
iemand bij bij op school had het goeie type cilinder en dat ding trok als een beest met alles standaard en onbegrensd. hij haalde cker 100 op zijn teller.
 
ik zie vaak bij mt,mb,enz. dat ze een aantal voetpakkingen er tussen doen zodat de spoelpoorten wat hoger liggen - maar ik denk dat dat niet bij jouw het geval is

nieuwere pia cillies zijn wat langzamer heb ik gehoord dan de ouwere
 
met een voetpakking extra verander je je timing

soms heeft het voordeel soms niet

je kan ook je uitlaatpoort wat breder cq hoger maken

de uitlaatpoort word flink geknepen d8 ik door een bubbel (ik kan me ook in cilinder vergissen) ach je ziet het zo.

niet te hoog en te breed gaan dit verneukt je cilinder
 
ik ga vaak net ff wat verder met ori spul (hollander he wel hard gaan geen geld uitgeven):P

maar die dubbele voetpakking gewoon proberen

bij mij had het op top best veel voordeel van 80 @ teller naar 95-100

(was in mijn beginners tijd)

icm 17,5 en sito en nog wat hometuned zooi
 
dus k kan er beter geen 2de voetpakking bij onder doen?

ma kan ik wel me spoelpoorten heel iets groter maken?

van de orgi cilionder van me bro daar zijn de spoelpoorten en de uitlaatpoort heel iets groter, en dat is van een runner uit 1999.
 
Back
Top