25 of 26 Dell'Orto

Lieuwe

Super User
Ik wil dus men 24 vlakschuif ruilen, maar zit nog te twijfelen tussen een 25 of 26 dell'orto.

Heb van verschillende mensen gehoord dat 26 niet af te stellen is, dat Koopmans er zelfs moeite mee had enzz..

25 Dell'Orto lijkt me wel een leuke carb .. heb ik verder geen slechte dingen over gehoord.

Iemand info/ervaringen over deze 2 carbs ?
 
Advertisement - register to remove this

dat van dat afstellen vind ik een beetje raar tis maar net hoeveel tijd je er in steekt

Maar t grootste verschil is de omvang van de carb de 26 is groter dan de 25
 
Originally posted by bom niels
waarom zou je die 24 voor een 25 of 26 ruilen, die 1 of 2 mm maakt toch niet zo veel uit?

ik zou die vlakschuif houden.

Doe het omdat sproeiers en andere spullen niet of erg slecht te krijgen zijn .. en als het te krijgen is is het erg duur.
 
Weinig tot nu toe...

* Sproeiers verwisselen is makkelijk, vanwege centrale moer...
* Sproeiers zijn grote DO-sproeiers, dus makkelijk verkrijgbaar...
* Zorg dat je qua sproeier tussen de 100 - 110 zit ongeveer...
* Sloop de vlotterbak niet, deze is schijnbaar moeilijk te verkrijgen...
* Er is geen kelk verkrijgbaar, of je moet een kelk van een 26mm DO erop fixen [kelk heeft draad, carb. niet]...
* DO-afwerking... komt dus niet in de buurt van een Mikuni/Keihin-product...
* Afstellen schijnt een makkie te zijn, onze NRG is nog niet goed afgesteld, maar carb. lijkt me zo gefixed...
* Moeilijk/niet verkrijgbaar zijn gasnaalden...
 
Lieuwe, ik denk dat het lekkerder is om die vlakschuif te houden. Ik heb hiervoor een 25mm gehad wat ik best een lekker carbje vond maar die mikuni vind ik persoonlijk nog iets vetter. Ik heb ook maar 5 sproeiertjes. Je moet het zelf weten maar ik zou em lekker houden. Tis idd ook wat John zegt, als je er veel tijd in steekt moet het met die sproeiers ook lukken.

26mm heeft een maatje van me, zelf geen ervaring mee oid. Past wel in 25mm recht en werkt het zelfde als die 25.

Think about it voor dat je spijt krijgt..
 
Bij Twins hebben ze wel het een en ander aan los sproeierspul trouwens, Lieuwe...

040 - 284 55 35 :)

In het ergste geval kan ik het zelfs voor je opsturen...
 
Originally posted by Lieuwe
Heb van verschillende mensen gehoord dat 26 niet af te stellen is, dat Koopmans er zelfs moeite mee had enzz..

Dat lijkt me wel sterk...en wil het tegendeel zelfs wel bewijzen :) volgens mij is het een beetje onzin, dat sommige carburateurs wel of niet zijn af te stellen.....

Het is gewoon een beetje klooien.....en altijd het goede sproeiertje zoeken (bij de 1 kost dat misschien net iets meer tijd, dan met de ander)
 
ik heb een 26mm delly gehad, geen problemen mee, zelfde argumenten als bart zegt ongeveer :)
zo'n ding is trouwens wel een aanslag op je ruimte zeg :P bij een GPR was het kiele kiele dat ie zou passen :P
 
hmm .. ik begin nu weer te twijfelen of ik em wel weg wil doen :)

Dacht eerst dat de sproeier veels te groot is maar sinds Robbie met dezelfde maten sproeiers en grotere zen scoot start is dat niet het probleem bij men Zip.

Ik koop eerst wel es een binnendraaiert kijken of het een ontstekingsprobleem is.
 
Niet altijd de makkelijkste weg kiezen he, It's all in the game.

Robbie met wat voor maten rijd je dan ongeveer?
En nee ik hoef niet precies te weten wat ik moet hebben maar ik heb totaal geen id, dus ben opzoek naar een indicatie :)
 
Ik ben het met Bart eens dat een 25mm afstellen echt een eitje is...Tenminste de globale afstelling, dus dat ie gewoon knalt...Als je hem op de bank zet zou je er wel meer uit kunnen halen natuurlijk
 
Originally posted by b0em
Niet altijd de makkelijkste weg kiezen he, It's all in the game.

Robbie met wat voor maten rijd je dan ongeveer?
En nee ik hoef niet precies te weten wat ik moet hebben maar ik heb totaal geen id, dus ben opzoek naar een indicatie :)

Ik heb hier liggen van 180-220 :P

Met 190 vlamt het 200 ook maar 210 gaat al te groot :)
 
Back
Top