24mm Mikuni FS vs 28mm DO VHST

fabriziracing

XFS-member
Ik ben nog serieus aan het twijfelen over welke carburateur mijn 21mm moet vervangen.

Van de Mikuni weet ik dat ie het zoiezo goed gaat doen, en makkelijk af te stellen is, dus een behoorlijke topper waar veel info over te vinden is.

Van de 28mm dellorto VHST, weet ik geen prestaties, ook nog niet in mijn handen gehad, maar op het eerste zicht ziet hij er wel goed uit (wat natuurlijk niets wil zeggen). De prijs is ook wel heel aanlokkelijk, en er gaan ook gewone (kleine) DO sproeiers in (wat me weer al wat goedkoper uitkomt).
Alleen ziet de venturi er wat minder uit als ik hem vergelijk met andere grote carbu's (lees: 28mm), een kleine kelkvorm die weinig gestroomlijnd is.

Het dient dus gewoon om sprints mee te houden, misschien dat iemand de keuze kan vergemakkelijken.

P.S.: dient voor mina hor AC: setup: Evo70tuned, yas c20,.....
 
Advertisement - register to remove this

Das toch de vlak VHST
Die heb ik ook
Maar dan op schakel
Bevalt me zeer goed!
Makkelijk af te stellen.
Dellortho groot sproeier zo ver ik weet.
Externe sproeier altijd handig.

Dan de mikuni flat
Heb ik zelf ook gehad.
Meeste pk's mee gescoord 18.8
Is heel makkelijk af te stellen.
Nooit geen problemen mee gehad.
Makkelijk te monteren.
Jammer dat et geen externe sproeier heeft.
Goed kwaliteit, kortom een van de toppers dacht ik zo.
 
Jij heb 2 carbs een 28 en een 28 zie ik in je sig. 8P Maar ik vind toch, een Mikuni vlak heeft toch wel ultieme gasreactie samen met een binnenrotor, volgens mij kan Dell'Orto daar niet aan tippen
 
Originally posted by monstaboy
Jij heb 2 carbs een 28 en een 28 zie ik in je sig. 8P Maar ik vind toch, een Mikuni vlak heeft toch wel ultieme gasreactie samen met een binnenrotor, volgens mij kan Dell'Orto daar niet aan tippen
Nee das het spruitstuk van malossi
35 euro gvd...
 
En weer een gortige hoeveel benzine verspild *D

24mm flatside hebben er al heel veel.
Terwijl Dellortho toch ook goede carberateurs zijn.
Nogmaals ik denk dat het niet veel uitmaakt kwa kwaliteit.
Voor untuned zouk gaan met 24mm flat op 70
Tune je hem kun je voor 28mm gaan.

Tenzij je 28mm op untuned wil
Kan allemaal
Suc6
 
ik heb ook de VHST 28mm van Dellie :#

hij geeft een zeer leuke reactie en er gaan DO (DIKKE) sproeiers in...
Ik kan em alleen nog niet helemaal afstellen , maar ik denk dat dat ook door me pijp kan komen :X
Hij heeft eerst een dipje, maar zeker aan het begin zeer fel, en op het einde doet hij het ook leuk...
`k denk dat het zeker de moeite waard is om hem te proberen :)
 
Back
Top