2 vraagjes

paulus 88

P&N tuning
beste tuners :)

Ik was net even aan mijn aerox aan het sleutelen, en heb nu 2 probleempen.

1: Ik heb geprobeerd mijn bougiekabel te vervangen, maar ik kreeg deze er met geen mogenlijk uit. Nu is de kabel doormidden en zit er nog een klein stukje in de bobine. het zit egt muurvast, hoe kan ik dit eruit krijgen?

2: Ook probeerde ik mijn orginele teller te verwijderen. maar het lijkt wel of 2 stekkertjes aan de teller zelf vast zitten. hoe kan ik mijn teller eraf halen?

ik hoor het wel alvast bedankt.

gr paul
 
Advertisement - register to remove this

er zit een pinnetje in je bobine die geeft de stroom door aan je bougie kabel, het maakt volgens mij niet of die beetje vernield is als hij er nog maar zit... Anders kan dat het einde van je bobine beteken en dat knippen was geen slimme zet want er zit volgens mij een soort van lijm tussen... dus had het er wel uit gekunnen... en je teller is kutten jah
 
gaatje heb k schoon gemaakt (met n spijker dr in lopen hengsten) Helaas is nu wel een stukje van het pinnetje afgebroken. er nog ongeveer de helft over, wat naar mijn mening genoeg is om contact te maken. of zie ik dit fout?

en kun je je bougiekabel inkorten door er een stuk af te knippen? (ik heb zon NGK race kabel + dop)

ps: En doorknippen heb k egt niet gedaan hoor! Kabeltje zat zo vast dat ie brak bij het draaien (al jaren oud)
 
ja is wel goed

prik ff met een naald in het midden van de kabel alvast een klein gaatje
zodat het pennetje er makkelijker inkomt

kabel kun je idd inkorten
zou zelf alleen een nieuwe halen als hij al zo makkelijk afbreekt

als hij dat doet zitten er al scheurtjes in waardoor er vocht bij kan

of heb je al een nieuwe?
 
Hij heeft een nieuwe NGK siliconen bougie kabel staat hierboven vermeld ;) en deze kun je gewoon inderdaad op maat knippen.

Nu we het toch over die bougie kabel hebben, wat voor lijm gebruiken jullie om de bougie kabel in de bobine vast te maken? Ik heb er gewoon strak ingeduwt en het blijft wel zitten, maar een beetje lijm er tussen lijkt mij geen kwaad te kunnen.

EDIT: Tellerkabels moet je even goed kijken, soms zit er zo'n borg gevalletje over heen wat je er even uit moet wippen of je moet 2 pinnetjes induwen. Ligt eraan welke type teller je hebt.
 
melf #50 said:
een std bobine zit het draad vast van in , kan er dus niet uit.. denk dat je een nieuwe bobine nodig hebt nu ..

okeey das k*t. k probeer eerst wel even of het zo loopt. Naar mijn mening moet ie het gewoon doen als hij contact maakt. En wat voor lijm gebruiken julie idd?En wat kost een nieuwe bobine ongeveer?
 
Back
Top