nee geen vlammen uit de uitlaat maar knallen uit de uitlaat, ik zal morgen nog eens 10 sproeiers lager proberen.ff voor de goede orde: vlammen uit de uitlaat? of ploft je luchtfilter uit elkaar? (die laatste noem ìk backfire, bekend van oude lpg-installaties)
bij inhouden en vlammen uit je uitlaat denk ik aan verzuipen icm na-ontsteking ofwel door nog brandend gas uit je uitlaatpoort, ofwel door gloeiende kooldeeltjes iets verderop.
Zou eerst ff kijken wat je kleur van de bougie is, want als ie koffiebruin is zou ik het ergens anders zoeken.nee geen vlammen uit de uitlaat maar knallen uit de uitlaat, ik zal morgen nog eens 10 sproeiers lager proberen.
massa kabel heb ik helaas niet liggen, en heb dat zo vaak gehoord terwijl het nooit een probleem is geweest, dus geloof daar niet helemaan in eigenlijk, omdat er std al 2 massa kabels op een aerox zitten. Maar als jij zegt dat het echt een grote kans is dat dit het probleem is kan ik die uiteraard bestellen.Zou wellicht even een extra massakabel aanleggen om dat volledig uit te sluiten.
Ik persoonlijk zou ook eens een nieuwe ontsteking en cdi gaan aanschaffen.
Ik zie dat zon ontsteking nog geen 4 tientjes kost.
Van een grote sproeier ga je niet zomaar backfiren.
En voor de goede orde, dit is dus de ontsteking waar kabels van verbrand waren?
Bestel gerust het volgende ook eens voor je roze top:
Scooter onderdelen goedkoop kopen
Op zoek naar scooter onderdelen? Het goedkoopste bij ons!www.scooterdiscounter.nl
Als de massakabels gewoon goed contact maken heeft dat inderdaad geen zin.massa kabel heb ik helaas niet liggen, en heb dat zo vaak gehoord terwijl het nooit een probleem is geweest, dus geloof daar niet helemaan in eigenlijk, omdat er std al 2 massa kabels op een aerox zitten. Een nieuwe ontsteking / cdi lijkt me een beetje overbodig, aangezien hij ook zo blijft haperen met de ontsteking en cdi van de aerox die wel gewoon goed naar zijn top trekt (ondanks dat dit door de afstelling niet hoog is).
Deze ontsteking heeft geen verbrande kabels, en ook al gebruik ik die (met nieuwe kabels / connectors) blijf ik hetzelfde effect houden.
Die verloop spie heb ik al, en heb ik ook al eens in de roze top gestopt, maar het geluid en het gevoel wat er ik er van kreeg was niet helemaal lekker, kan wennen zijn, maar ik vond het niks om op te rijden, bovendien verslechterde mijn 0 naar 80 tijd, hij trekt minder snel door, wel sneller op.
de kabels waren verbrand op de andere aerox, vermoedelijk door kortsluiting met water.Als de massakabels gewoon goed contact maken heeft dat inderdaad geen zin.
Verder is een massakabel gewoon een willekeurig stukje stroomkabel. Kan ook geen installatiekabel van een huis gebruiken.
Ieder zijn keuze, ik had die ontsteking alsnog gekocht.
Mooi nieuw spul om op 2 scooters te testen.
Verder zoals hierboven ook al is gezegd, knallen uit de uitlaat is vrijwel altijd ontsteking gerelateerd.
Ik hoef neem ik aan niet te vragen of je al een nieuwe bougie hebt getest en er de juiste hittegraad / lengte schacht in zit.
Heb je trouwens bij de test met het uitwisselen van de ontsteking de volledige handel over gezet? Vliegwiel, ontsteking, cdi, bobine(kabel +dop)?
Verder vraag ik me wel af waarom die kabels verbrand waren?!
Zou ik zeker even testen.de kabels waren verbrand op de andere aerox, vermoedelijk door kortsluiting met water.
Ik kan nog de bobine en cdi is omwisselen kijken of dat wat uitmaakt, kan vrijwel niet anders of wel?
vergeet niet dat bij vrieskou de lucht compacter is, er meer zuurstof in komt, waar dan ook meer brandstof bij moetgister heb ik in de avond rond het vriespunt is met mijn roze top een rondje gereden, en wat mij opviel is dat bij volgas hij soms niet vooruit of überhaupt weg kwam, hij had heel veel moeite en viel soms zelfs uit. En rijdend had ik soms zelfs ook zoon knal als bij de dr70, het gebeurt ook alleen bij volgas. Dus dan wijst dit toch wel op een te kleine sproeier, want ik heb dit eerder niet gehad, en ben wat sproeiers naar beneden gegaan op de roze top. Ik ga vanmiddag is wat sproeiers omhoog op de roze top en dan is kijken of het weg is, als het werkt bij de roze top zal dat het waarschijnlijk ook bij de DR doen
Vermoed dat er teveel benzine in komt en door de uitlaat weer naar buiten komt. Of knalt hij uit het luchtfilter?Nou ik heb goed nieuws, allereerst, mijn roze top doet het weer goed, ik heb de top nog niet getest, maar de koppeling was het probleem, vraag me niet hoe er iets mis kan zijn met de koppeling, maar die greep gelijk aan, heb er een andere overbrenging op gedaan en hij vliegt nu werkelijkwaar weg.
De top heb ik nog niet kunnen checken, maar dat is niet echt afhankelijk van de koppeling of wel? Dus ik gok dat daar niks mee is veranderd.
Hoe dan ook, ik heb natuurlijk ook even wat op de dr70 getest, en naar mijn idee is het inmiddels wat minder geworden met een grotere sproeier, maar het is er nog steeds. Bij het optrekken merk je het nauwelijks maar vooral wanneer je (vol) gas geeft tijdens het rijden dan is het toch nog wel duidelijk merkbaar, het geplof / dat hij enkele seconden stil valt en daarna pas weer verder gaat. En dat snel achter elkaar.
Ik heb een andere cdi en bougie nog getest maar dat maakte geen verschil.
Vandaar dat ik het hier nog maar even waag op de vraag of het mischien toch niet iets met de carb is? want het probleem verschuift / vermindert op basis van de sproeier.
dat lijkt me sterk, want als ik vanaf stilstand weg trek houdt hij het wel gewoon goed vol. Maar puur als ik gas geef tijdens het rijden, hard of zacht heb ik het probleem.stand van je vlotter?/brandstofniveau in vlotterbak? (het zou kunnen dat dat te laag staat, je het leeg trekt en je moet wachten tot het aangevuld is.. zoiets?)
Dat dacht ik ook ja, maar een kleinere sproeier verergerd het probleem, hij knalt wel uit de uitlaat.Vermoed dat er teveel benzine in komt en door de uitlaat weer naar buiten komt. Of knalt hij uit het luchtfilter?
Hij kan met te veel benzine uit de uitlaat knallen, ook als er een verkeerde ontsteking is(te vroeg of juist te laat)
Ik zou iig je membraan eens goed na kijken en/of je benzine kraan en je gehele carb. Alle gangen voor te veel benzine.Daarna je ontsteking.
Eigenlijk zou je ontsteking goed moeten staan daar deze met een spie zit welke alleen kan verschuiven als de spie kapot is.(en ja dat heb ik gehad bij mijn oude neos)
Ik zal er nog eens naar kijken na hem een beetje afgesteld te hebben. Het blok in het algemeen is net in elkaar gezet, de cilinder had een krasje maar niet veel genoeg om hem van (goed) lopen te weerhouden, er zit wel een andere zuiger / zuigerveer in als er origineel in zit, namelijk een met maar 1 zuigerveer, en de zuigerveer zelf betwijfel ik me van of het de juiste is, maar volgens het nummer in de zuiger zou het een mk 2 zuiger zijn, en daarvoor heb ik dus ook de zuigerveer gekocht.Top ben benieuwd. Ploffen doet denken aan ontsteking . Knallen doen me denken aan te veel benzine in de uitlaat. Weet je zeker dat je cilinder en zuiger inc veren in goede staat zijn?? En je membraan ?
Lijken en geloven lossen bij een brommer niet zoveel op. logisch nadenken en systematisch werken hebben meestal meer effect."dat lijkt me sterk, "
"dus geloof daar niet helemaan in eigenlijk,"