Mike_ZBG said:Ik weet wel dat je scooter ook ieder jaar gekeurd moet worden en als ie dan omgevoerd is dat ie dan niet goedgekeurt wordt.
hoots said:ik hoorde ook dat met de ingang van het kenteken scooters harder mogen lopen en alles, maar je je gewoon aan de snelheid moet houden... zelf geloof ik er weinig van, had ook al naar RDW gemaild maar die verwezen me door naar de politie. Daar nog niet naartoe gebeld, hou niet zo van die lui
weet iemand hier meer over?
racekees said:Ik las laatst in een ander topic op dit forum (genaamd; 0.5->0.8kw)
dat je sinds korte tijd pas boven de 0.8kw een boete krijgt en dat de bestaande boetes lager uitvallen dan bij hetzelfde aantal kw dan een tijdje geleden. Er waren al een paar mensen bij wie dit ook echt klopte, weet niet of het in alle regio's geldt?
Motorvermogen (gemeten aan de krukas of het achterwiel) is altijd al vrij geweest.franky said:kw is fabrieksopgave op KRUKAS en niet op achterwiel.
mhr#27 said:Motorvermogen (gemeten aan de krukas of het achterwiel) is altijd al vrij geweest.
Hij mag gewoon niet harder dan 45.
Je spreekt jezelf tegen.franky said:eigenlijk is dat al weer onzin want de rol meet geen pk/kw (anders zou het met het motorvermogen meelopen ipv snelheid)
de rol meet (net als een fitnesstoestel) opgewekte energie ofwel stroom
(dus hoeveel watt de dynamo afgeeft) en dat is wel snelheidsafhankelijk
mhr#27 said:In de rollerbank zit een ventilator op de rol waar het achterwiel op staat.
Om die ventilator een bepaald toerental te laten draaien heb je een bepaald koppel nodig. Op dat moment heb je dus een koppel en een toerental -> vermogen.