Rollerbank met 70cc

Ik rijdt nu een 50 snel maar wil graag een laagtoerige 70 cc aanschaffen.
Maaaar... ik heb alleen schrik dat ze hem als ik op rollerbank moet en er een TC volgt als motor meerekenen.

Is de kans groot dat ze met TC mijn scooter als motor zien?
Of gebeurt dit zelden.

Mvg
aaeerrooxx
 
Advertisement - register to remove this

nee, het is en blijft een bromfiets zoals op je kentekenpapieren staat aangegeven.
je hebt hem alleen te ver opgevoerd en je zal dus boetes krijgen als bromfietsbestuurder niet als motorrijder.
het overschrijden van het max. toegestane kw/toegestane constructiesnelheid dus.

is dit wat je bedoeld?
 
Een bromfiets heeft een verbrandingsmotor van 49,9cc of lager.
Bij montage van een 70cc is het geen bromfiets meer. Als ze willen kunnen ze je dus pakken op onerzekerd rijden, niet hebben van motorrijbeiwjs, etc etc etc.
Maar volgens mij is dat nog nooit gebeurd,
 
Dat was ik ook van plan ja :)

Probleem is wel, dat ze bij ons in de zomermaanden extra veel controleren --> mooi weer, meer mensen pakken de brommer.

Waar je wel op moet letten, met die nieuwe banken moet je hem binnen 4 weken standaard laten zien op het bureau als je gepakt wordt met 65+. Dus bewaar wel je oude spullen ;)
 
En als je nou een motorrijbewijs hebt en je rijd met een 70 rond op de bromscoot?
Wat is dan gunstiger, verkeerd verzekerd of snelheid qua boete bedrag dan.
 
Dat is net zo ongusntig. Je hebt namelijk geen type-goedkeuring; je mag niet op de openbare weg komen.
Dan kun je beter hopen dat ze je als bromfiets zien.
 
In nederland doen ze dat niet. Maat van mij had er ook geen gedonder mee, en heb nooit iemand horen klagen dat ze zo zijn genaaid.
 
Weer verhaal van mijn maat zijn kant: 6 weken geleden bij een auto omhoog gereden die van rechts kwam en hij had een gilardoni 74cc er onder en kreeg alles vergoed....
 
Back
Top