2.0 op rollerbank met het kenteken

Mike_ZBG said:
Ik weet wel dat je scooter ook ieder jaar gekeurd moet worden en als ie dan omgevoerd is dat ie dan niet goedgekeurt wordt.



dat zuig je uit je duim!!

een motorfiets hoeft ook niet gekeurd te worden (al zou dat wel moeten :X )

een scooter ook niet

er word alleen een 'keuring'gedaan bij het aanvragen van he kentekenbewijs

en die bestaat alleen uit het noteren van merk type framenummer en bloknummer

de rest word NIET gecontroleerd
dus je kunt gerust met 70cc zonder uitlaat platte band en kal frame aankomen

(vorige week nog gedaan)

mvg

frank
 
ik hoorde ook dat met de ingang van het kenteken scooters harder mogen lopen en alles, maar je je gewoon aan de snelheid moet houden... zelf geloof ik er weinig van, had ook al naar RDW gemaild maar die verwezen me door naar de politie. Daar nog niet naartoe gebeld, hou niet zo van die lui :P

weet iemand hier meer over?
 
Ik las laatst in een ander topic op dit forum (genaamd; 0.5->0.8kw)
dat je sinds korte tijd pas boven de 0.8kw een boete krijgt en dat de bestaande boetes lager uitvallen dan bij hetzelfde aantal kw dan een tijdje geleden. Er waren al een paar mensen bij wie dit ook echt klopte, weet niet of het in alle regio's geldt?
 
hoots said:
ik hoorde ook dat met de ingang van het kenteken scooters harder mogen lopen en alles, maar je je gewoon aan de snelheid moet houden... zelf geloof ik er weinig van, had ook al naar RDW gemaild maar die verwezen me door naar de politie. Daar nog niet naartoe gebeld, hou niet zo van die lui :P

weet iemand hier meer over?


onzin
je scoot mag geen km meer lopen dan 45

kw is fabrieksopgave op KRUKAS en niet op achterwiel

straks komt de rollenbank die snelheid aangeeft en dan moet hij gewoon 45 gaan klaar uit.
 
racekees said:
Ik las laatst in een ander topic op dit forum (genaamd; 0.5->0.8kw)
dat je sinds korte tijd pas boven de 0.8kw een boete krijgt en dat de bestaande boetes lager uitvallen dan bij hetzelfde aantal kw dan een tijdje geleden. Er waren al een paar mensen bij wie dit ook echt klopte, weet niet of het in alle regio's geldt?

Hier is dat idd ingegaan , en klopt ook :)
 
mhr#27 said:
Motorvermogen (gemeten aan de krukas of het achterwiel) is altijd al vrij geweest.
Hij mag gewoon niet harder dan 45.


k bedoel wat er op het rdw papiertje staat

niet van de rollenbank

de rollenbank meet niet het aantal kw op de brommer (kunnen ze hooguit op achterwiel meten anders moeten ze de overbrenging invoeren etc) maar op de rol zelf en dat rekenen ze om naar snelheid

dus al heb je 200PK als de rol maar niet meer aangeeft dan wettelijk toegestaan

eigenlijk is dat al weer onzin want de rol meet geen pk/kw (anders zou het met het motorvermogen meelopen ipv snelheid)

de rol meet (net als een fitnesstoestel) opgewekte energie ofwel stroom

(dus hoeveel watt de dynamo afgeeft) en dat is wel snelheidsafhankelijk

er zal dus niet veel veranderen met de nieuwe bank
die zal wss (DIGITAAL) pulsen meten , ala fietscomputerstyle

mvg

frank
 
franky said:
eigenlijk is dat al weer onzin want de rol meet geen pk/kw (anders zou het met het motorvermogen meelopen ipv snelheid)

de rol meet (net als een fitnesstoestel) opgewekte energie ofwel stroom

(dus hoeveel watt de dynamo afgeeft) en dat is wel snelheidsafhankelijk
Je spreekt jezelf tegen. :)
1 Watt = 0,001 kW

stroom kun je vergelijken met koppel en dan kun je dus gewoon een vermogen berekenen, zie mijn eerdere reply.

mhr#27 said:
In de rollerbank zit een ventilator op de rol waar het achterwiel op staat.
Om die ventilator een bepaald toerental te laten draaien heb je een bepaald koppel nodig. Op dat moment heb je dus een koppel en een toerental -> vermogen.
 
Back
Top