2.0 op rollerbank met het kenteken

BlackndWhiteRox

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb van de scooterdealer vernomen, dat wanneer je in het bezit bent van een bromfietskenteken, je 2.0 KW op de rollerbank mag hebben. Dit schijnt in je kentekenbewijs te staan. (zelf gezien bij een vriend van me)

Voor iedere scooter staat er overigens een andere toegestane hoeveelheid KW op het kentekenbewijs vermeldt en bij schakels is deze meestal minder dan bij scooters. (bij Aprilia RS50 1.7 KW).

Ik snap niet waarom er in je kentekenbewijs 2.0 KW als toegestane hoeveelheid staat aangegeven, terwijl 0.5 is toegestaan!

Nou is mijn eerste vraag: Op het moment dat je in het bezit bent van een kenteken + bijbehorend kentekenbewijs, waarin 2.0 KW staat vermeldt en je wordt aangehouden voor een afskraakje met de rollerbank.. Mag de politie je dan een boete uitschrijven op het moment dat de rollerbank 2.0 KW aangeeft?

En mijn tweede vraag: Gaat er een alternatief voor de rollerbank komen? Misschien een bank die de snelheid meet, in de plaats van KW? Wordt er meer gelaserd en geflitst?

Ik hoop dat er iemand is die hier het fijne vanaf weet! In ieder geval bedankt..

Groetjes
 
Advertisement - register to remove this

En hoe zit het met mijn eerste vraag? Aangezien ik mijn kenteken net heb aangevraagd en 2.0 op rollerbank heb..

Op het moment dat je in het bezit bent van een kenteken + bijbehorend kentekenbewijs, waarin 2.0 KW staat vermeldt en je wordt aangehouden voor een afskraakje met de rollerbank.. Mag de politie je dan een boete uitschrijven op het moment dat de rollerbank 2.0 KW aangeeft?

groetjes
 
http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=14787&highlight=nieuwe+rollerbanken

daar staat wel het een en ander in over eventuele nieuwe rollerbanken

en wat betreft je eerste vraag, of het mag weet ik niet
maar als die het doet zou ik gewoon eerst even
met de agent zelf praten en je papieren laten zien
waar staat dat je 2,0 kw mag hebben, en anders
later nog bezwaar in dienen, dat de agent of de verzekerings
maatschappij iets verkeerd heeft opgegeven over het max kw's
 
Nee, je mag geen 2Kw hebben.

De Nederlandse overheid hanteerd een omrekentabel waarmee het vermogen wordt omgesmurft naar snelheid. 2kW is volgens die tabel meer dan de maximaal toegestane constructiesnelheid van 45km/u, en dus zul je nog gewoon een boete krijgen.
Het feest begint pas als deze prehistorische banken uit de rolatie zijn, en ze de echte snelheid gaan meten.
 
MK_GSM said:
Idd dan worden er eindelijk eens echte dingen gemeten en geen gebruik meer gemaakt van de ''zoveel kw = zoveel Km/h'' methode:)
Als je snapt welk vermogen ze meten, snap je ook dat deze methode gewoon klopt! Ze meten namelijk geen motorvermogen.
 
mhr#27 said:
Als je snapt welk vermogen ze meten, snap je ook dat deze methode gewoon klopt! Ze meten namelijk geen motorvermogen.
Leg jij dan eens uit welk vermogen ze meten, want ik vraag me echt af hoe je wat voor vermogen dan ook kunt meten zonder tijdsindicatie.
 
In de rollerbank zit een ventilator op de rol waar het achterwiel op staat.
Om die ventilator een bepaald toerental te laten draaien heb je een bepaald koppel nodig. Op dat moment heb je dus een koppel en een toerental -> vermogen.
 
mja , het blijft onzin dat vermogen van een bromfiets word geassocieerd met de rijden , er zijn immers ook mensen met motorfietsen die wel 300 willen die zich aan de snelhied houden..

mja , je kunt wel 2.0 kw hebben maar je mag in nederland gewoon niet sneller kunnen dan de toegestane contructiesnelheid , dan kun je wel 10 kw hebben maar dat helpt je niks.. hij mag gewoon niet te snel gaan , ze gaan nu over op snelheid ipv vermogen (en dat weer omrekenen naar snelheid) meten
 
Cipher said:
Nee, je mag geen 2Kw hebben.

De Nederlandse overheid hanteerd een omrekentabel waarmee het vermogen wordt omgesmurft naar snelheid. 2kW is volgens die tabel meer dan de maximaal toegestane constructiesnelheid van 45km/u, en dus zul je nog gewoon een boete krijgen.
Het feest begint pas als deze prehistorische banken uit de rolatie zijn, en ze de echte snelheid gaan meten.

Wat is daar dan beter aan. Het lijkt mij dat kw beter is dan km omdat dit tot een bepaalde grens gaat. Als je bijv. 120 rijdt en je krijgt bij 80km 2.0 kw DAt is dan toch beter dan dat die bank 120km aangeeft wat een hogere boete is????????
 
Dat is de ene kant van het verhaal ja.
Andere kant is dat het vermogen weinig over de topsnelheid zegt. Je ziet genoeg topics van mensen met 0.8 op de roller welke de 70 halen.. alsook topics van mensen welke max 45 rijden en toch over die 0.8 heen gaan Het is gewoon geen eerlijke meet methode.

Wanneer ze daadwerkelijk de snelheid meten zou je bij wijze van spreken met een evo setup (49.9cc wel te verstaan) en een zeer korte vertanding toch zonder boete wegkomen.. terwijl je dat bij de huidige rollerbanken wel kunt vergeten.

Met beide methodes krijg je een boete als je veel te hard gaat... en zo hoort t ook :)
 
Cipher said:
Dat is de ene kant van het verhaal ja.
Andere kant is dat het vermogen weinig over de topsnelheid zegt. Je ziet genoeg topics van mensen met 0.8 op de roller welke de 70 halen.. alsook topics van mensen welke max 45 rijden en toch over die 0.8 heen gaan Het is gewoon geen eerlijke meet methode.
Dit is dus heel goed te verklaren aan de hand van mijn eerdere reply.
Cipher said:
Wanneer ze daadwerkelijk de snelheid meten zou je bij wijze van spreken met een evo setup (49.9cc wel te verstaan) en een zeer korte vertanding toch zonder boete wegkomen.. terwijl je dat bij de huidige rollerbanken wel kunt vergeten.
Dit is niet waar.
Als je niet harder gaat dan 45 zal je geen boete krijgen, ongeacht het MOTORvermogen wat je hebt.
 
Back
Top