1e Auto Ervaringen/Advies Mazda 323 F

Status
Not open for further replies.

Barman56

Well-Known Member
Sinds kort ben ik ook in het bezit van mijn rijbewijs en dus op zoek naar een 1e auto. Ik heb het forum hier al beetje doorgelezen en al wat leuke japjes gezien als 1e auto. Persoonlijk vind ik de Mazda 323 1.6 I F met die klaplampen een erg leuke auto die er nog sportief uitziet voor zijn leeftijd. Op marktplaats en autotrack staan een hoop van deze autos aangekopen voor vaak onder de 1k. Nu vroeg ik mij af of dit een goede betrouwbare auto zou zijn om mee te beginnen? En waar ik op moet letten bij deze autos, is bijv een KM stand van boven de 150Duizend geen probleem om nog wel een jaar mee te kunnne rijden? Graag wat tips en advies, en als iemand nog een betrouwbare weet laat het horen.

Ook andere autos voor rond de 1000 a 1500 euro ben ik wel in geintreseerd leuke japjes, swift, micra etc. Ik ga de auto niet gebruik om grote afstanden mee te rijden, het is meer om rijervaring op te doen en wat voor de 'fun' rond te rijden en toeren in de omgeving. Dus als iemand nog andere tips heeft of zelf wat betrouwbaars aan te bieden..
 
Advertisement - register to remove this

zijn zeer betrouwbare autos, beetje letten op:

homokineethoezen en fuseehoesjes
roest achter vooral
veren
remmen voor zitten bijna altijd vast
distributie riem om de 100.000 km(is 1-1,5 uur werk vervangen)

voor de rest beetje std dingen, bandjes etc
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top