19mm @ std. cilinder??

Laurens

MHR/NRG
Zou ik een 19 mm carb op m'n standaard cilinder kunnen monteren. Of kan ik beter een 17,5 mm nemen? Aangezien ik misschien nog een 70cc wil gaan halen lijkt me het makkelijker om een 19mm gelijk te halen. Of heeft dit totaal geen nut op mijn setup:
Yasuni R
Malossi Multivar
Malossi powerfilter
Hebo v-snaar
en misschien binnekort Hebo koppeling
 
Advertisement - register to remove this

euh...dat bedoelde ik niet helemaal....19mm werkt met do klein sproeiers ipv grote....andere maat schroefdraad dus

nieuwe collectie sproeiers kopuh :D


ennuh.....met 19mm zou ik paar maatjes groter kan...gewoon lekker proberen eh :D
 
je zou hem al wel vast kunnen kopen, maar ik zou hem pas erop zetten, als je 70cc eronder gaat.
het gaat wel op std cilinder, maar ik denk niet dat het de moeite, tijd en extra kosten waard is...
 
euh waarom niet?
ik heb de ervaring dat het zelfs op een std scoot nog uitmaakt....
en bij zijn setup iets meer dan op een std scoot duss waarom niet :?
 
Originally posted by black_phoenix
euh waarom niet?
ik heb de ervaring dat het zelfs op een std scoot nog uitmaakt....
en bij zijn setup iets meer dan op een std scoot duss waarom niet :?

ik zeg toch ook niet dat het niks uitmaakt 0?
 
Originally posted by SBK 2001
je zou hem al wel vast kunnen kopen, maar ik zou hem pas erop zetten, als je 70cc eronder gaat.
het gaat wel op std cilinder, maar ik denk niet dat het de moeite, tijd en extra kosten waard is...

Dat tijd en moeite begrijp ik niet :?.
Het erop zetten etc moet toch wel een keer gebeuren heh...
 
Originally posted by Beta_Ark_Tuned


Dat tijd en moeite begrijp ik niet :?.
Het erop zetten etc moet toch wel een keer gebeuren heh...

Hij bedoelt de afstelling, waarom nu gaan afstellen als je over een tijdje weer opnieuw gaat afstellen. Ik zou hem er gewoon onder zetten natuurlijk :P.
 
Ik heb ook met 19mm op standaard cilinder + bidalot gereden. En ik kan je zeggen dat het perfect gaat. Het is opzich wel redelijk lastig af te stellen, maar je krijgt een dot koppel, daar wordt je helemaal ziek van. Ik reed een maat van mij met o.a 70 polini w-poort de 1e 10 meter zoek ;)

Maar hij had wel een slecht afgestelde koppeling :rolleyes:

Ik zou hem dus gewoon erop smijten, alleen het voordeel van standaard rijden is weg......zuinigheid qua benzine :|


Greetz Robbert
 
ok ik zeg het nog eens:

momenteel rijd ik nog steeds met standaard cilinder en 21mm DO carb.

hij heeft aanzienlijk meer koppel en ja, komt zelfs in de buurt van de corsa cilinder (Alleen nu een kleine dip héél in het begin en de top is natuurlijk een stuk lager)
 
Originally posted by Peeer!!
[QUOTE

Maar hij had wel een slecht afgestelde koppeling...


Dan ist wel een kunst hoor!!!!:p [/B][/QUOTE]

Koppeling kan echt veel uitmaken zonder dat je het echt doorhebt, als hij heel veel slipt verlies je gewoon veel snelheid.
 
Originally posted by VDM


Koppeling kan echt veel uitmaken zonder dat je het echt doorhebt, als hij heel veel slipt verlies je gewoon veel snelheid.

hij slipt ZEKER erg door.... niet normaal, het gaat trouwens om een Plinie speedclutch, die bijna versleten is. Met mijn huidige setup, slipt hij CONSTANT tot de 20km/h. leuk en snel wegtrekken kan ik dus nog niet. (voor nix binnenrotor gemonteerd)

Hopelijk voor klaaswaal nog een delta aanschaffen, zodat ik nog een beetje snel weg kan komen (zonder slippen....:P )
 
ik vind het wel degelijk uitmaken, ik heb zelf een 17,5mm met 96 sproeier op een std cilinder.
ik trek alleen wel een soortgelijke scoot, met 70cc, er finaal uit en dat zeker voor de eerste 15 a 25 meter.

Greetz.
 
Back
Top